שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום קורס נהיגה מתקדמת - מחזור ד'

קורס נהיגה נוסף הגיע לסיומו. חמישה משתתפים נכונים ללמידה ועבודה קשה, סיימו בהצלחה קורס לא קל, על פי כל קנה מידה.
שינויי מזג אויר, גרמו לנו להעריך שהקורס יסתיים רק בקיץ, אך בזכות גמישות ונכונות מצד כולם, הצלחנו לעמוד בקצב התקדמות טוב וסיימנו את כל התכנים במועד.
אבל הפעם גם חידוש מרענן. בעצם שניים. משתתפת ראשונה (עם רוביקון) ומשתתף עם טנדר, שהסתכלו לכולם בלבן של העיניים וביצעו את המשימות ברמה גבוהה.
בסוף הקורס ברור למשתתפים, שנהיגת השטח שלהם השתנתה לבלי היכר ולי ברור, שכולם יכולים לעבור כל מכשול טרשי בצורה מיטבית, בכוחות עצמם.
והרי, לשם כך התכנסנו.

תמונות וסרטונים: המשתתפים

image

יוצרים שפה משותפת

המפגש הראשון יועד ליצירת שפה משותפת ולהראות למשתתפים, כמה ולאן צריך להשתפר. הבנת המושגים הבסיסיים, מבנה השטח והפעלה נכונה של כלי הרכב, הן אבני בסיס עליהן מושתת כל הקורס. בסוף המפגש הראשון, ברור שלכולם יש על מה לחשוב בבית. המשתתפים מתחילים להכיר את רכב השטח שלהם בצורה אמיתית, בפעם הראשונה.

imageimageimageimage

הלכה למעשה

אחרי שהבסיס הובן, מתחילים לתרגל את הדברים הלכה למעשה ולאט לאט מעלים רמה. עם כל תרגול, נוסף נושא חדש לחומר הנלמד. קצב הלמידה מהיר. אחרי כמה תירגולים, נראה שהחבר'ה מתחילים להבין מה נדרש מהם. נהיגת השטח מתחילה להשתנות. זה אמנם נראה יותר קשה בהתחלה, אך עם הזמן זה הופך לקל יותר ומהנה ובטוח, הרבה יותר.

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

משלט 21

המפגש הבא הוקדש לטיפוס משלט 21. לאורך הטיפוס, פזורים מכשולים רבים שונים ומשונים ולכל אחד מהם, צריך להתאים את דרך ההתמודדות. לאורך השנים וגם לאחרונה, גבה הטיפוס מחיר יקר, בעיקר מרכבי השטח עצמם. חלקי מרכב והנעה נשברו ולא מעט רכבי שטח, מצאו עצמם תקועים בתנוחות לא טבעיות, כולל על הגג. לתרגול שלנו התווסף מימד נוסף של קושי, בצורת טיפוס רטוב. מאמצע הטיפוס, החל לרדת גשם מספר פעמים ובכל פעם, הפסקנו את הטיפוס והמתנו במכוניות. כששבנו לתרגל, מצאנו עצמנו מתמודדים גם עם קרקע רטובה וסלעים חלקים. בסוף היום עמדו פאג'רו, פראדו לא ממוגן, מגנום, ושני רנגלרים בראש המשלט וכולם בריאים ושלמים! את הזמן הנותר, ניצלנו לתירגול טכניקה יעילה לשמירה על רכב השטח, במעברי שטח קשה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

שיטות נהיגה מתקדמות

את המפגש הבא, אנחנו מקדישים לשיטות נהיגה מתקדמות. מזג האויר במרכז, הופך את התרגול ללא בטיחותי ואנו מקדימים להדרים וממשיכים את התירגולים בדרך לערבה. השמש השוקעת, לא הותירה לנו זמן לתרגל שיטות נהיגה מתקדמות נוספות ואנו דוחים את התרגול להזדמנות אחרת. עייפים ורעבים אנו מגיעים לחאן בערבה, החבר'ה מכינים ארוחת גורמה מלווה ביין ובירה, שיחת ג'יפאים עירנית, תירגול עקרונות חילוץ בסיסיים והולכים לישון. מחר מחכה לנו יום ארוך...

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

עלה עשוש ומעלה ורדית

קמים מוקדם לארוחת בוקר, לא פחות מושקעת, סיור קצר בספארי של חאן אנטילופות ויוצאים לדרך. לפנינו, טיפוס מעלה עשוש ומעלה ורדית.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

מעלה עשוש

מעלה עשוש הוא מעלה מטעה. אם מבצעים את הדברים נכון, הוא מעלה פשוט. לא קל, פשוט. אבל אם לא מנתחים אותו נכון, או לא מבצעים את הדברים נכון, הוא הופך להיות קשה, מסובך ומסוכן. עלינו, ירדנו, עלינו והחיים נראו לכולם פשוטים וקלים מידי. כמו בהזמנה, הגיעה קבוצה של היילקסים וטרופרים שהחלה לטפס. לא עבר זמן רב וחלקי רכב נשברו, גלגלים הסתחררו והגחונות חטפו מכות שוב ושוב. ההבדלים בתוצאות של טיפוס נכון ולא נכון, היו לפתע ברורים וכולם הבינו, שמבלי להרגיש, הם פתחו פער גדול, מנהג השטח הממוצע. מסכמים, מתקפלים וממשיכים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

נוסעים להפסקת צהרים תחת אחת השיטים בנחל זעף, נחים, מתרעננים ויוצאים לדרך. לפנינו מעלה ורדית, אבל עוד לפניו, מכשולים שונים בהם נתקל כל נהג שטח, באופן קבוע. הזדמנות טובה לתרגל את כל מה שנלמד בקורס.

imageimageimageimage

מעלה ורדית

למעלה ורדית הגענו בשעות אחר הצהרים. לצערינו, עברו לפנינו במעלה שתי קבוצות, שהשאירו אחריהם חורבן גמור. אבנים בכל מקום, בורות מסחרור גלגלים וברדק כללי. מראה המעלה לא מלבב. החבר'ה חוששים, אך אור לא מהסס. מגיע נכון לנקודת המוצא ושלוש שניות אחר כך הוא למעלה. אני עוצר אותו באמצע, אומר לו כל הכבוד והוא מסיים את הטיפוס בצורה חלקה. דנה לא מוכנה לחזור הבייתה בלי לטפס וגם היא מגיעה לראש המעלה ללא נזקים וללא פגיעות. מפאת חוסר זמן, חוסר מיגון וסיבות אחרות, מקבלים האחרים את ההחלטה הנכונה ובוחרים לא לטפס. עוזבים את מעלה ורדית ומתחילים את הדרך הארוכה, עד המפגש עם כביש 40.

image

עם סיום המפגש מסתיים גם הקורס

חמישה משתתפים שעמדו בכל המשימות ברמה גבוהה, שאלו וחקרו ורצו לדעת עוד, יוצאים בסוף הקורס לשטח, עם כלים טובים ויכולת ביצוע גבוהה, שישרתו אותם בכל נהיגה בשטח הטרשי. הקורס, כמו כל קורס או הכשרה אחרת, הוא רק ההתחלה. עליכם לתרגל את הדברים עד שיהפכו לטבע שני. את התוצאות של נהיגה נכונה, ראיתם בעצמכם. דנה, רונן, מיכה, אור ויאיר - היה לי העונג להכיר ולהדריך אתכם. הייתם קבוצה חוקרת ושואלת ורודפת ידע והיה זה בשבילי אתגר אישי, להשיב ולהסביר לכם, עד שהבנתם או השתכנעתם. צאו וטיילו ונהגו בזהירות ובמקצועיות, הגיעו מקצה הארץ ועד קציה ושאו שלום, עד שניפגש שוב.

קישורים להדרכות נהיגה של אתר השטח:

תגובות

3 תגובות

1

dexter

08 בדצמבר 2015 ב 11:20

מעולה!

קורס מצוין! מדריך מצוין! אנשים מצוינים!

2

אורח/ת

08 בדצמבר 2015 ב 12:10

חג אורים שמח למשפחת הבוגרים המתרחבת :)

אומרים שתמונה אחת שווה מאלף מילים ואכן כך...
כבוגר מחזור ב', ברצוני לברך את בוגרי מחזור ד' ביישר כוח על שסיימו בנחישות ובהצלחה את הקורס וכמובן על זכותם שנקנתה בעמל יזע ואנדרלנין רב (שלא לדבר על הכסף..:))להצטרף ב- welcome גדול לקבוצת הבוגרים ההולכת ומתרחבת בזכותו של אוהד יקירנו.
במסגרת הטיולים המשותפים של קבוצת הבוגרים תוכלו לממש את הידע הרב שצברתם ולצבור ניסיון שטח שלא יסולא בפז... והכל כמובן בשילוב חברותה נחמדה.. ותחת עינו הפקוחה של אוהד .. :))... אז להתראות בקרוב וחג שמח, רוני


3

אורח/ת

09 בדצמבר 2015 ב 00:03

קורס נהיגה מתקדמת

חג שמח לכולם!
הקורס עבורי היה חוויה אמתית . קיבלתי המון ידע וכלים חדשים הנחוצים לנהיגת שטח.
תודה אוהד על מאמציך הרבים להטמיע בנו את החומר הרב והנחוץ לנהיגה נכונה בשטח קשה. הצלחת לרתק ולעניין את הקבוצה . אני מעריכה את היכולת הקשבה והסובלנותך הרבה . ההוראה הייתה מקצועית אכפתית ואמפטית
הקורס הסתיים מהר עם רצון עז להמשך