שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פאן על גלגלים – סיטרואן מהארי חשמלית

החברה הצרפתית מציגה רכב פנאי חדש, שיש בו כל המרכיבים המייחדים אותה: עיצוב יוצא דופן, טכנולוגיה מתקדמת בדמות הנעה חשמלית - והמון פאן...

במשך שנים רבות יצא לסיטרואן מוניטין של חברה מקורית וחדשנית, שהחל מההתעקשות של אנדרה סיטרואן לבסס את מכוניותיו על הנעה קדמית דווקא, בעוד שמרבית היצרנים האחרים בעולם שלחו את הכוח לגלגלים האחוריים. הדגמים של סיטרואן היו ידועים גם בעיצוב מדהים, כמו סדרת ה-DS המקורית היפהפה (שזכתה לכינוי הלא מחמיא ''המגהץ''...) ואחר כך דגמים כמו ה-SM וה-CX, ומהעבר השני היו גם יצירות בסיסיות ופשוטות להפליא דוגמת הדה שבו (לכתבה על הדה שבו סהרה). אבל לסיטרואן יצא גם מוניטין של חוסר אמינות, של מכוניות מסובכות לתחזוקה ובתהליך מתמשך הדגמים שלה הפכו לדגמים תאומים לאלה של פיג'ו, החברה האחות.

לשמחתנו, בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד סיטרואן ממצבת את עצמה מחדש כחברה מובילה בעיצוב ובחדשנות. זה קורה בין היתר עם דגמי ה-DS  החדשים, עם סדרת הפיקאסו ועם הקקטוס הנהדר. ועכשיו הציגה סיטרואן רכב פנאי חדש, שיש בו כל המרכיבים המייחדים את החברה: עיצוב יוצא דופן, טכנולוגיה מתקדמת בדמות הנעה חשמלית - והמון פאן...

הדגם החדש קיבל את השם המחייב מהארי (Mehari), שהיה שמו של דגם קודם של החברה שיוצר החל משנת 1968. גם המהארי הישן היה רכב פנאי, שנבנה על בסיס הדגם שהחליף את הדה שבו - אמי 6 (לכתבה על מסע דה שבו לחציית חצי האי האיברי). היה לו מרכב פתוח ושטוח, אמבטיית פח על גלגלים, ולמרות המנוע הצנוע בנפח 602 סמ''ק שסיפק בסך הכל כ-30 כ''ס הוא סיפק גם כמויות לא מבטלות של הנאה. השם מהארי, אגב, משמעו גמל מירוץ.

המהארי החדש מנסה לשמור על הרוח של קודמו, עם עיצוב עגלגל שובה עין, מרכב עם שתי דלתות בצבעים עזים וגג פריק. ההנעה היא כאמור חשמלית בלבד, עם מצבר ליטיום-מטאל שאפשר לטעון אותו מנקדות חשמל ביתית. טעינה מלאה, שאורכה 13 שעות (זמן שמתקצר לשמונה שעות בנקודת טעינה ייעודית) מספיקה לנסיעה עירונית לטווח של כ-200 ק''מ. המהארי יוצע במבחר גוונים, הן בחוץ והן בפנים, והלקוחות יוכלו לבחור את הרכב הצבעים החביב עליהם.

לא נמסרו עדיין פרטים מדויקים על מערכת ההנעה, אבל סביר להניח שמדובר בהנעה קדמית בלבד, כמיטב המסורת של סיטרואן. אבל ברכב חשמלי טהור, קל מאוד להפוך את ההנעה ל-4X4, כל מה שצריך זה להוסיף מנוע לסרן הלא מונע ועוד קצת חוטים... ואולי זה יקרה בעתיד?    

הדגם החדש יושק בצרפת ברבע הראשון של 2016 ובמשך השנה יגיע גם למדינות נוספות. עדיין לא ברור אם גם ישראל ברשימה.        

תגובות

1 תגובות

1

ronen57

12 בדצמבר 2015 ב 23:08