שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2016: סיכום חצי שבוע שני

לואב כבר לא בתמונת הפודיום, גונקלבס נדחק לאחור, ימים של הפתעות ושינויים בדרוג. וזה עוד לא נגמר

מזה זמן אני טוען שקלישאות הן האמיתות הכי גדולות של החיים, ואין כמו הסטייג' השמיני של הדקאר כדי להוכיח את אחת הקלישאות הקלישאתיות ביותר שיש: ''זה לא נגמר עד שזה נגמר''. ומי שחווה זאת על בשרו הוא סבסטיאן לואב, שניצח ארבעה מתוך ששת הסטייג'ים של השבוע הראשון והוביל בראש הדרוג. רגע אחד של איבוד ריכוז, עשרה ק''מ לפני קו הסיום של הסטייג', נכנס נהג הפיג'ו לתוך בור. התוצאה: הרכב התעופף באוויר ועשה כמה סלטות עד שנעצר על צידו. בעזרת כמה צופים, הפכו לואב ונווטו, אלנה, את המכונית, החליפו שני גלגלים אחוריים שפרקו מהג'נטים, עשו עוד כמה תיקונים הכרחיים ודידו עד לסיום כשחלקי מרכב מתעופפים לכל עבר.... התאונה הזאת עלתה ללואב ביותר משעה של פיגור אחרי המנצח של אותו יום. גם הסטייג' התשיעי לא האיר לו פנים והוא שקע מספר פעמים בדיונות וכעת הוא במקום ה-13 בדרוג הכללי, מחוץ לתמונת הפודיום.

הסטייג' השמיני עלה גם לפאולו גונקלבס בהובלה, בקטגוריית האופנועים. גם לו זה קרה במרחק קצר מקו הסיום, גם הוא התהפך, אך הצליח לחזור למסלול ולסיים את היום למרות שמכשיר הניווט שלו יצא מכלל שימוש עקב התאונה. נראה שאלת המזל המשיכה להשתעשע גם איתו, משום שבסטייג' התשיעי סבל מתקלות טכניות, ביניהן חור ברדיאטור. למזלו, הסטייג' נעצר לאחר CP2 בגלל החום (למעלה מ-45 מעלות..), והוא נגרר עד לביוואק שם ינסו להחליף את המנוע שלו בתקווה שיוכל לזנק לסטייג' העשירי.

אז איך נראית כרגע התמונה הכללית? במכוניות, סאיינז ממשיך ללחוץ והוא מוביל כרגע את הדרוג על פני חברו לקבוצה, פטרהנסל, בהפרש של מעט יותר משבע דקות. במקום השלישי אל-עטייה, בפיגור של כ-14 דקות, ואחריו הירבנן, במיני נוספת. במקומות חמש, שש ושבע – שלוש מכוניות של טויוטה, נהוגות בידי דה-וילייה, אל-ראג'י ופאולטר, בהתאמה.

הנסיעה בדיונות, בשילוב של מזג האוויר החם מאוד, לא עושים טוב למכוניות הפיג'ו, שסובלות מבעיית התחממות. האמינות של המיני ושל הטויוטות עשויה להתברר בסופו של דבר כקלף מנצח, כי כמו שאמרנו ''זה לא נגמר עד שזה נגמר''...

באופנועים, הסוסים הנאמנים של ק.ט.מ שוב מוכיחים את עצמם. טובי פרייס על כלי כתום מוביל את הדרוג, בהפרש גדול של קרוב לחצי שעה על חברו לקבוצה, סביטקו. גונקלבס, למרות התקלות, נמצא במקום השלישי, 35 דקות אחרי המוביל. הוא נשכר מכך שהסטייג' התשיעי קוצר בגלל החום, וכל הרוכבים קיבלו זמן אחיד מ-CP2 ועד לקו הסיום, אחרת הפער מפרייס היה גדול עוד יותר.

בטרקטורונים ממשיכה השליטה של האחים פטרונלי, כשמרקוס מוביל על אחיו אלסנדרו ב-44 שניות בלבד! מעניין אם הם יגיעו לקו הסיום ברוסריו גלגל לצד גלגל... ובמשאיות, אלו הימים של ג'ררד דה-רוי, שממשיך לנהוג ללא שגיאות וללא תקלות והוא מוביל כעת בדרוג, 27 דקות לפני ניקולאייב מקבוצת קאמאז. במקומות שלוש-ארבע נמצאים וילאגרה וואן-גנוגטן, גם הם מקבוצת דה-רוי, ובחמישי ורסלואיס עם משאית מאן.

בסטייג' העשירי יתמודדו המתחרים עם הדיונות של פלמבאלה וביום שלאחר מכן עם שטח של ''פש-פש'' מעצבן. ייתכן שאחרי שני הימים האלה נראה עוד הפתעות ושינויים בדרוגים.

סיכום היום התשיעי בוידיאו, מכוניות ואופנועים


Stage 9 Summary - Car/Bike - (Belen / Belen) by Dakar

ההתרסקות של לואב


Loeb crashes on stage 8 but finishes - Dakar 2016 by Dakar

ההתהפכות של גונקלבס


Stage / Etapa / Etape 8 - Paulo Gonçalves... by Dakar

תגובות

0 תגובות