שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה חדש בתערוכת הרכב של ג'נבה 2016

כמו בכל תערוכה יוצגו בג'נבה דגמים חדשים, מתיחות פנים, דגמי קונספט ויש גם דגם אחד אותו אהבנו במיוחד

כבר כתבנו לא אחת על כך שכל יצרניות הרכב מנסות לחזק את הנתח שלהן בפלח אותו הן מגדירות כ''רכבי פנאי'', גם משום שזהו התחום שמתפתח וגדל יותר מכל פלח אחר בשוק הרכב וגם משום שהרווח היחסי בו, עבור היצרניות, גדול יותר. גם צניחת מחירי הנפט, שהביאה לכך שמחיר הדלק בארה''ב ירד עד לדולר פר גלון, ואפילו פחות מזה (בערך שקל לליטר...) נתנה דחיפה רצינית לשוק של רכבי הפנאי שהם מטבעם פחות חסכוניים בדלק. בהתאם לכך, בתערוכות הרכב הגדולות רואים יותר ויותר דגמים חדשים השייכים לפלח הזה, בדיוק כמו שיקרה בתערוכת הרכב בג'נבה שתיפתח בתחילת החודש הבא.

אז מה יהיה לנו שם? בין המכוניות הקטנות יותר נפגוש את ה-Q2 של אאודי, שיהיה רכב הפנאי הקטן ביותר בהיצע של החברה. זהו דגם  חדש לחלוטין, שלא מבוסס על פלטפורמה קיימת והוא עדיין לא נחשף בצורה מלאה. עד כה פורסמו מספר צילומי ריגול שלו, מסווה בצורה כבדה.

סיטרואן תציג את המהארי החשמלית, עליה כבר כתבנו כאן ואופל תציג את הדור החדש של המוקה, שייקרא מוקה X. אנו צפויים לפגוש גם את הקרוס-אובר החדש של סיאט, האטקה (Ateaca), שמבוסס על מכלולי הטיגואן של פולקסוואגן ואת ה-C-HR של טויוטה, קרוס-אובר היברידי עם עיצוב מעניין. יהיו גם כמה דגמים שעברו מתיחת פנים, כמו הקוגה של פורד, ה-2008 של פיג'ו וה-S-cross  של סוזוקי.

בדגמים הגדולים יותר יוצג  הלבנט (Levante) המסקרן של מזראטי, שצילומים מלאים שלו נחשפו לקראת התערוכה. העיצוב זכה עד כה לתגובות פושרות, כשהביקורת מתמקדת בכך שמלבד הגריל האופייני לחברה, אין בדגם החדש שום דבר שמייחד אותו מכלי רכב של יצרניות אחרות. ובתחום המחירים שבו יימכר הלבנט, הלקוחות מצפים למשהו אחר...

דגם שצפוי להיות מעניין יותר עבור הקהל הרחב הוא המחליף של הקומפאס/פטריוט מבית ג'יפ, שישמור ככל הנראה על השם קומפאס. החברה הכריזה כבר לפני כשנה שהדגם הזה יוצג בתערוכה הקרובה, אבל מאז נשמרה  שתיקה בעניין ונקווה שהדגם, הממוצב בין הרנגייד לבין הצ'ירוקי, אכן יגיע. סאנגיונג מביאה לג'נבה את ה-XLV, דגם מאורך של הטיבולי עם מקום לשבעה נוסעים.

וכמו בכל תערוכת רכב, אי אפשר בלי כמה דגמי קונספט, שמושכים הרבה תשומת לב. סובארו תהיה שם עם ה-XV, סקודה עם ה-VisionS, הקרוס-אובר העתידי שלה, וסאנגיונג תגיע עם ה-SIV-2, עוד יצירה היברידית שאמורה לצאת לשווקים כדגם ייצור בשנת 2018.

אבל אנחנו התאהבנו בדגם של סיטרואן עם השם הבלתי אפשרי SpaceTourer Hyphen  -  ואן עם הנעה בכל הגלגלים, ששאב השראה עיצובית מדגם קונספט אחר של החברה, ה-Aircross. הרכב מצויד במנוע דיזל המספק 148 כ''ס, העוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה ידנית עם שישה הילוכים. הוואן עליו מבוסס הקונספט מיוצר בשיתוף פעולה בין סיטרואן, טויוטה ופיג'ו.      

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

21 בפברואר 2016 ב 19:06

תערוכת הרכב בג"נבה