שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קלאסיקות שטח אמריקאיות בלבוש מודרני

אם יש לכם קצת כסף פנוי, נאמר 100 עד 300 אלף דולר, אתם יכולים לקנות לעצמכם רכב שטח משנות ה-40 או ה-50 של המאה הקודמת, משופץ להפליא עם מכלולי הינע מודרניים

בשבוע שעבר הצגנו בפניכם את היצירה האחרונה של סדנת ICON , את הטויוטה FJ44 Petersen Special, אבל מסתבר שיש עוד סדנאות בארה''ב שעושות עבודות דומות, לא פחות מדהימות. אחת מהן היא סדנת Legacy Classic Trucks ממדינת ויומינג, שנוסדה ומנוהלת על ידי וינסלו בנט (Winslow Bent).

בנט גדל במשפחה של אספני מכוניות ששיפצו בעצמם את כלי הרכב שבאוסף שלהם, ולפני כשש שנים החליט להפוך את התחביב למקצוע. בעזרת צוות קטן, הוא משפץ ומשפר רכבי אספנות, כשאהבה הגדולה שלו היא לכלים מתוצרת דודג': ה-WC מתקופת מלחמת העולם השנייה וה-POWER WAGON  המאוחר יותר. השיפוץ מתחיל עם כלי אורגינלי, כשהמרכב עובר שחזור מושלם, אבל כל המכלולים המכניים הם מודרניים, כשהלקוח יכול לבחור ולהתאים את החבילה לפי צרכיו והעדפותיו: מנועי בנזין ודיזל V-8 של שברולט, מנועי דיזל של קמינס, תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות, תיבות העברה של אטלס, סרנים של ProRock  או סרנים פורטליים של AxleTech, והרשימה עוד ארוכה.

כמוצרי ''מדף'', תוכלו למצוא שם את ה- DODGE CARRYALL WC-53  במחיר ''מבצע'' שמתחיל ב-235 אלף דולר, POWER WAGON עם קבינה כפולה ב-250 אלף או עם קבינה רגילה ב-185 אלף, וגם ג'יפ Scrambler   ב-120 או 130 אלף. כלי מעניין אחר הוא טנדר שברולט Napco שמחירו מתחיל ב-120 אלף דולר. בתחילת שנות ה-50, דודג' היתה היצרנית האמריקאית היחידה מבין שלושת הגדולות שמפס הייצור שלה ירדו טנדרים עם הנעה 4X4. מי שרצה את טנדר הפורד או השבי שלו עם הנעה בכל הגלגלים, פנה לסדנאות שהתמחו בהסבות כאלו,  כש- Napco היתה אחת הגדולות בתחום.

השיפוצים בסדנה של בנט מתבצעים בעיקרם בעבודה ידנית, כשבכל רכב מושקעות 600 עד 1000 שעות עבודה, בקצב של שני כלים בכל חודש. מעבר לדגמים שהוא מציע באתר שלו, אפשר להגיע אליו עם כלי רכב מכל תוצרת אחרת, רצוי אמריקאית, ולקבל אותו חדש ונוצץ כאילו יצא הרגע מסוכנות הרכב. וכן, עם ''חור'' קטן בחשבון הבנק....    

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

14 במרץ 2016 ב 08:53

קלאסיקות שטח אמריקאיות

הבנט הזה קשור לשר החינוך...