
הפריוס היא חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה והדגם הרביעי שלה, אשר הושק החודש בישראל, הוא חלוץ של גם של טכנולוגיית המרכב החדשה של טויוטה (TNGA) אשר שמה במרכז את חווית הנהג.
היה לנו העונג להדריך את אנשי טויוטה בהשקה של 4 Prius בארץ.
איך יראה עולם הרכב עוד 10 או 20 שנים אפשר לנבא... אבל כבר בשנת 1997 הציגה טויוטה את הפריוס (הדגם הראשון) המשלב בין מנוע בנזין למנועי חשמל מתוך התפיסה כי רכב היברידי הוא האפשרות הנוכחית הטובה ביותר לשלב בין השאיפה לחסכון בדלק ולסביבה נקייה יותר לבין הצורך לנסוע למרחקים ארוכים ללא מגבלה של טעינה.
במשך 3 ימים יצאו אנשי טויוטה לכבישים המפותלים של שפלת יהודה על מנת ללמוד ולחוש את השיפורים והשינויים בפריוס 4 החדשה של טויוטה. לשם ההשוואה השתתפו בהדרכות גם כלי רכב מהדגם היוצא - פריוס 3. ההדרכה שילבה נהיגה בכביש הציבורי עם עצירות להסברים תוך מתן דגשים לייתרונות של הפריוס ולשינויים למול הפריוס 3. קישור לדף הטכנולוגיה ההיברידית והדגמים השונים של טויוטה
מנוע הבנזין של הפריוס ההיברידי
הפריוס 4 נבנתה מחדש והמרכב (המבנה) שלה תוכנן מחדש בטכנלוגיה שטויוטה קוראים לה: TNGA המשפרת קשיחות הרכב ב-60% וביחד עם תכנון מערכת הגה חדשה, מתלה אחורי רב חיבורי, הנמכה של מרכז הכובד ב-2.5 ס''מ ושטח שמשות המגדיל את שדה הראייה הפכה הפריוס 4 למכונית שגם כייף לנהוג בה בכביש המפותל עם אחיזת כביש טובה יותר (מערכת בקרת היציבות עובדת פחות, מאשר בפריוס 3, בזכות השיפורים הנ''ל).
מערכת העברת הכוח והשילוב בין המנוע האטמוספרי למנוע החשמאלי שופרה ולמרות שהמנוע החדש חלש יותר בהספקו (לטובת חסכון אנרגטי) העברת הכוח חלקה ורציפה יותר (ואל תצפו להאצות של רכב ספורט...).
עיצוב מחודד חיצוני, פנסי לד היקפיים, עיצוב פנימי חדש עם מסכים ציבעוניים עמוסי מידע, חומרים טובים יותר ובעיקר מושבים מקדימה ומאחור נוחים יותר הופכים את הפריוס 4 לרכב מעודכן שכייף לנהוג בו (וחסכוני כמובן) לאורך זמן.
0 תגובות
תגובות