שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #36

ג'יפ תמשיך לייצר את הרנגלר הישן לצד החדש, לנד רובר מתכננת דגם נוסף במשפחת הריינג' רובר ולינקולן הציגה דגם קונספט של הנוויגייטור שמעורר עניין רב

עכשיו זה כבר נראה סופי – או כמעט סופי: על פי תוכניות שהוצגו על ידי בכירי החברה, לקראת סוף שנת 2017 תציג ג'יפ את הדור הבא של הרנגלר, שהפרטים עליו עדיין לא נחשפו. אבל בשל הביקוש ההולך וגדל לרנגלר הנוכחי, החברה תמשיך לייצר אותו במקביל לדגם החדש, במשך לפחות שישה חודשים נוספים.

כחלק מההיערכות לקראת בואו של המחליף, כושר הייצור של הדגם הנוכחי יוגבר בכ-50 אחוז, לכדי 350 אלף יחידות בשנה, כדי לייצר מלאי גדול דיו לספק את כל הדרישה הצפויה. במקביל, בחודש מרץ בשנה הבאה יחלו בהסבת פס הייצור של מפעל ג'יפ בטולדו להרכבת הרנגלר החדש, הסבה שתמשך כשישה חודשים.

מלבד מחליף לרנגלר צפוי להופיע סופסוף גם טנדר ג'יפ שיתבסס על אותם מכלולים, וייתכן שישאב השראה עיצובית מטנדר הקונספט שהוצג לפני מספר שבועות במפגש האיסטר במואב. אגב, הרנגלר הישן יקבל ככל הנראה את השם ''רנגלר קלאסיק'' (למבחן דרכים לקלאסיק...).

דגם ספורטיבי חדש לריינג' רובר

חברת לנד רובר נמצאת בעיצומו של הליך תכנוני לדגם חדש, שיהיה בו דגש חזק לצד הספורטיבי ופחות לענייני שטח. דגם זה אמור להשתלב במשפחת הריינג' רובר, והוא ימוצב בין האיווק לבין הריינג' ספורט ויקבל ככל הנראה את השם ''ריינג' רובר ספורט קופה''. הוא יתבסס על שלדת האלומיניום של היגואר F-Pace, ויוצע עם מבחר מנועי בנזין ודיזל. סביר להניח, על פי רוח התקופה, שנקבל גם דגם היברידי ואפילו דגם כל-חשמלי.

העתיד על פי לינקולן

בתערוכת הרכב בניו יורק נחשף דגם קונספט של הלינקלון נוויגייטור, שמבשר אולי על רוח חדשה בחברה השייכת לקונצרן פורד. המכוניות של לינקולן נתפשו לאורך שנים כדגמים משעממים משהו, שמיועדים לקהל עשיר ושבע, שמחפש ''דונמים'' של אוטו בלי הרבה ריגושים. דגם הקונספט מציע עיצוב מרהיב, עם דלתות כנפי שחף ענקיות, אחת בכל צד, שעם פתיחתן יורדות שלוש מדרגות כדי להקל את הצעידה לתוך הרכב...

שישה מושבי עור בצבע כחלחל עוטפים את הנהג והנוסעים, שיכולים לתקשר האחד עם השני באמצעות מערכת קשר פנימית שמאפשרת גם משחקים רבי-משתתפים במסכי המגע המותקנים מול כל מושב. שימו לב גם לכפתורי בחירת ההילוכים, כפי שהיה במכוניות האמריקאיות של פעם...

מעבר לפירוטכניקה, הקונספט מצויד במנוע V-6 אקו-בוסט של פורד בנפח 3.6 ליטר עם טורבו כפול, המספק כ-400 כ''ס ובשלל מערכות בטיחותיות הכוללות התרעה מפני התנגשות והגנה על הולכי רגל. אז סביר להניח שבדגם הייצור לא נראה את מלוא פרטי העיצוב, בוודאי לא את הדלתות המדהימות, אבל נראה שבלינקולן אכן מנסים לשנות כיוון ולתפוש מקום גבוה יותר בדרוג מכוניות היוקרה.

תגובות

0 תגובות