שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה מפסיקה את ייצור ה-FJ קרוזר

רכב השטח עם העיצוב המיוחד, בניחוח של פעם, ייעלם מאלומות התצוגה באוגוסט הקרוב, לאחר שייצורו יופסק בשל חוסר ביקוש

בשנה הראשונה למילניום, הפתיעה קרייזלר את עולם הרכב עם ה-PT  קרוזר, מכונית נוסעים עם עיצוב רטרו ששבה את ליבם של רבים שמיהרו לקנות את היצירה החדשה. זה היה תחילתו של גל אופנתי: מכוניות בעיצוב של פעם, בניחוח נוסטלגי. בין הדגמים הללו בלט ה-FJ  קרוזר של טויוטה, שהוצג כדגם קונספט ב-2003 והגיח כדגם ייצור שנתיים מאוחר יותר. העיצוב יוצא הדופן היה מחווה ל-FJ  המיתולוגי של החברה, רכב השטח הראשון שייצרה טויוטה.

הכוונה המקורית של החברה היתה לייצר רכב שטח בסיסי, זול יחסית, שעיצובו יקסום דווקא לקהל צעיר, בעיקר בארה''ב. הפלטפורמה שנבחרה היא של ה-4 ראנר בגרסתו האמריקאית, עליה הולבש מרכב יפהפה (בעיני, לא כולם מסכימים עם ההגדרה הזו) שמשך הרבה תשומת לב. מבחינה פונקציונלית, היה די קשה לחיות עם הרכב הזה ביומיום, במיוחד בסביבה עירונית. חוויית הישיבה בתא הנוסעים בעל החלונות הקטנים היתה קלסטרופובית משהו ואת הדלתות האחוריות, שנפתחו לאחור, אפשר היה לפתוח רק לאחר שפותחים את הדלתות הקדמיות. זה היה רעיון נהדר כדי למנוע מהילדים לקפוץ החוצה בעת נסיעה, אבל בלבול מוח תפקודי רציני (למבחן דרכים של רני פלג ל-FJ קרוזר).

בשטח, עם מערכת 4X4 פשוטה, ה-FJ  קרוזר ידע לתת עבודה כמו שצריך. מתחת למעטפת הנוצצת שכנה שלדת סולם קשוחה והסרן האחורי החי צוייד בנעילה רוחבית יעילה שסייעה לרכב להתקדם בקלילות גם במעלות קשים. כרכב שיועד בעיקרו לשוק האמריקאי, המנוע היחיד שהוצע היה  בנזין V-6 בנפח 4.0 ליטר עם כ-240 כ''ס, משודך לתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים. למי שהיכולות הבסיסיות לא הספיקו, אפשר היה לשדרג את הרכב ממגוון מוצרי אפטר-מרקט שיועדו במקור ל-4 ראנר (לכתבה על FJ קרוזר משופר).

ההתלהבות הראשונית מהדגם החדש היתה גדולה, אבל היא דעכה די מהר. לפני כשלוש שנים הופסק השיווק בארה''ב בשל חוסר ביקוש, ובחודש אוגוסט הקרוב יופסק הייצור כליל. לארץ ה-FJ קרוזר לא הגיע ביבוא סדיר, אבל כמה עשרות מצאו את דרכם לכאן ביבוא אישי. ואם אתם רוצים לשים יד על רכב שטח סביר ומעלה עם ניחוח של פעם – זה הזמן לרוץ ולקנות אחד, לפני שייעלמו כליל.  

תגובות

1 תגובות

1

מאיר ברק

18 במאי 2016 ב 23:48

טויוטה מפסיקה את ייצור ה-FJ קרוזר

כמה חבל - רכב שיכול היה לשדרג את התהילה של FJ שעד היום אין דומה לו . מערכות אלקטרוניות חדישות ללא נעילת דיפ' אחורי ,לא נותנות תשובה ראוייה לעבירות במקומות שנעילה כזו נותנת. לכן חייבים [אן לא] לרכוש בעשרת אלפים נעילה לסרן אחד בלבד..