שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

נופים ואתגרים במדבר יהודה - טיול מועדון ג'יפ

חודש מרץ מזג אויר אביבי יצאנו לתור ולטייל בנופים המרתקים של מדבר יהודה

תדריך בוקר - מדבר יהודה

תדריך בוקר - מדבר יהודהתדריך בוקר - מדבר יהודה

לאחר שחצינו את גוש עציון התמקמנו על גבעה קטנה ליד הישוב מעלה עמוס, צופים על מדבר יהודה. תדריך ממצה אודות המקום והמסלול הצפוי, שאלות על גיאוגרפיה, טופוגרפיה, הסטוריה. נראה שהחברים הכינו שעורי בית. צילום קבוצתי ולדרך

התחלנו בירידה לעבר הרמה המדברית של מדבר יהודה

התחלנו בירידה לעבר הרמה המדברית של מדבר יהודההתחלנו בירידה לעבר הרמה המדברית של מדבר יהודה

השביל המסומן היורד מגב ההר בגוש עציון לעבר נחל חצצון ,היא דרכנו, בקטע הקרוב לשרשרת הישובים שעל גב ההר הכל ירוק, פה ושם עדרי כבשים ועיזים של המקומיים, ולפתע כאילו באיבחת סכין נעלם הירוק והצהוב והחום משתלטים על הנוף. באפיק הנחל נאבקת הצמחיה בסיוע מי הגשמים הזורמים לעבר הבקעה ומנסה לשמור על גוון ירוק. עדיין אביב ונזכה עוד חודש חודשיים לנסוע על שביל ירקרק לעבר המדבר.

ולפתע כאילו ללא סיבה נשמע בקשר יש לי פנצ'ר. על מנת לעמוד בלוח הזמנים משנים את מקום הפסק הבוקר שתוכנן לנחל חצצון שלמרגלות סכין מנקושיה והחברה פותחים שולחנות לארוחת בוקר בעוד הקורבן של אבן חדה ולא ידידותית והמדריך מחליפים גלגל. מכאן ואילך הצ'רוקי יסע ללא ספאר במשנה זהירות.

לאחר שרבע מהאספקה עברה מתצורת צידנית לתצורת בטן המשכנו בירידה לעבר נחל חצצון וסכין מנקושיה.

נסיונות לכבוש את סכין מנקושיה

סכין מנקושיה הוא רכס צר שעל קו פרשת המים שלו פרץ צהל דרך שרןחבה כרוחב הרכס אין שוליים הדרך מטפסת במספר מעלות ומורדות עד שבשיא הרכס נתקלים בשלוש מדרגות סלע שהמעבר עליהן הוא אתגר טכני בעבירות קשה. הרוביקונים והרנגלרים התמודדו עם המדרגות בהצלחה. יתר השירה מהיותם רכבים מעט פחות קשוחים המתינו להתמודדות ולאחר סיום מוצלח של המעבר כולם שבו על עבותיהם לכיוון מורד תלול ולשביל עוקף בדרך להמשך המסלול לעבר רוג'ום תחנת משטרה נטושה מתקופת המנדט.

סכין מנקושיה

סכין מנקושיהסכין מנקושיה

הרוביקונים מסתערים וכובשים

הרוביקונים מסתערים וכובשיםהרוביקונים מסתערים וכובשים

מחיאות כפיים

מחיאות כפייםמחיאות כפיים

בדרך לחצית נחל

הדרכים במדבר יהודה המובילות לאורכו (צפון - דרום) חוצות את קניוני הנחלים המנקזים את גב ההר לעבר ים המלח. הקניומים עמוקים במיוחד כאשר מתקרבים ערוצי הנחלים למצוק ההעתקים שם הם חורצים נתיב זרימה במצוק שגובהו יגיע גם עד 600 מטר. אנחנו חצינו בדרכנו להשלמת ההקפה של מסלולנו את נחל ערוגות

בצל השיטה הגדולה באפיק נחל ערוגות

בצל השיטה הגדולה באפיק נחל ערוגות בצל השיטה הגדולה באפיק נחל ערוגות

עשן מתמר מהבישולים והריחות לעילא.

עשן מתמר מהבישולים והריחות לעילא.עשן מתמר מהבישולים והריחות לעילא.

שעות הצהרים המאוחרות נטו. התחלנו בטיפוס הארוך והקשה מאפיק הנחל

המעלה מאפיק נחל ערוגות הוא מעלה אתגרי למדי. דרדרת בשפע, מדרגות סלע, סיבובים והשירה מתנהלת בכבדות למעלה. המדריך מכוון ותוך כדי סמני ידיים כם זורק מילה בקשר שעניינה הדרכת נהיגת שטח. שעה ארוכה טיפסו גיבורינו במעלה ולקראת שמש אחהצ הנמוכה הגיעו כולם למרום הקניון. רכבים שלמים, מעט מאובקים אך הסיפוק מההתגברות על האתגר ניכר בחיוכים של הנהגים.

תחנה אחרונה לפני המסע חזרה לגוש עציון

תחנה אחרונה לפני המסע חזרה לגוש עציוןתחנה אחרונה לפני המסע חזרה לגוש עציון

המרוץ עם השמש השוקעת

התחייבנו לחצות קו ירוק לפני חשיכה. ועל כן מרגע שעלינו חזר למרגלות הרי יהודה, בנסיעה שוטפת ורצופה בשיירה ממושמעת וברווחים נאותים גמאנו את 12 הקמ של הכביש שעולה מרמת המדבר חזרה למעלה עמוס. ביצענו הקפה של כ 40 קמ בשטח, הרבה נופים מספר אתגרים ובעיקר כולנו שלמים קצת מאובקים אך מרוצים. עוד נשוב לשם אין לנו ארץ אחרת.

מבט לאחור לקראת סיום

מבט לאחור לקראת סיוםמבט לאחור לקראת סיום

תגובות

0 תגובות