שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח ללקוחות מיצובישי 3/6/16

קצת לפני הקיץ והחמסינים הגדולים, תחילת יוני ביער בן שמן זה זמן מצוין להדרכת נהיגת שטח בסיסית לבעלי מיצובישי פאג'רו וטריטון חדשים. היה נחמד, מועיל ומעניין.

אחד הדברים שאני שם לב אליהם בהדרכות של מיצובישי - להבדיל ממותגים אחרים, מכובדים לכשעצמם, חלק גדול מבעלי הפאג'רו והטנדר שמגיעים להדרכה הם בעלי נסיון - זה לא רכב השטח הראשון שלהם ובד''כ גם לא המיצובישי הראשון.

לפאג'רו ולטנדר L200 יש לקוחות נאמנים רבים שלא מוכנים להחליף אותם בשום רכב אחר. ועדיין – תמיד יש מה ללמוד או לפחות לרענן משום שכלי הרכב הללו הולכים ומשתכללים.

אז בהתחלה דיברנו - על מבנה כללי של רכב שטח: על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח בדגש על זו המשוכללת של הפאג'רו והטריטון, על מתלים, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות  אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה.

סקרנו  ציוד חילוץ בסיסי ודיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה - חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.

דיברנו גם על  עקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.

לאחר מכן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. במקרה של מיצובישי - הפאג'רו והטריטון הם כלים בעלי עבירות גבוהה מספיק על מנת שיהיה אפשר לאתגר את הנהגים גם בכמה מכשולים לא פשוטים בכלל - לזכות הקבוצה ייאמר שהופגנו בטחון רב ורמת נהיגה גבוהה וכמובן שהכלים לא התרגשו במיוחד מרמת הקושי.

היה נחמד, מעניין ומועיל, מוצלח וגם כיף. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!

אינציקלושטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה,  שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות הבטיחות ברכב:
טיפים לנהיגה בשטח :

פרטים על הדרכת הנהיגה הבאה ללקוחות מיצובישי לטיול מועדון פאג'רו הבא - הקליקו כאן 

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

28 ביוני 2016 ב 02:04

כל הכבוד על המקצועיות וההשקעה

הי

היה באמת אחלה – כל הכבוד לדרור על המקצועיות וההשקעה.

תודה ולהשתמע בקרוב, עמיחי יפרח