שטח 4X4 > כתבות > חדשות

השיריון עושה היסטריה

תראו מה אפשר לעשות עם שיריונית סיור משנת 1959, בתנאי שיש ראש יצירתי ותקציב בלתי מוגבל

במרבית המקרים, כאשר יצרנית צמיגים רוצה לפרסם צמיג שטח חדש שרק יצא מהמכבשים, היא תציג אותם על מונסטר טראק צבוע בצבעים עזים, על ג'יפ קשוח או על באגי המוכן למרוצי מדבר מפרכים. אבל מישהו במחלקת השיווק של חברת טויו היה יצירתי במיוחד כשחשב לפרסם את צמיגי ה- Open Country של החברה על שיריונית סיור בריטית שיוצרה בשנת 1959...

לצורך העניין, השיריונית מדגם פרט (Ferret - חולדה) שיוצרה במקור על ידי דיימלר, עברה מקצה שיפורים מסיבי בסדנת Action Vehicles Engineering. המנוע המיושן, מתוצרת רולס-רויס, שש בוכנות בטור בנפח 4.3 ליטר שסיפק כ-130 כ''ס, הוחלף במנוע V-8  שנלקח מהקורבט, השלדה שונתה לטובת מערכת מתלים הבי-דיוטי מתוצרת קינג, וצמיגים בקוטר  39 אינץ' על חישוקי ביד-לוק השלימו את החבילה. וכן, לא נשכח: הצריח המקורי של השריונית הוחלף לטובת ''תותח'' היורה עוגן שאליו קשור כבל הכננת... שני הגלגלים הנוספים, אלה שבמרכז, אינם גלגלי ספר: אפשר להעלות ולהוריד אותם בעזרת מערכת הידראולית, כדי לקבל תמיכה טובה יותר במקומות בעייתיים לעבירות.

כדי שהצילומים בסרטון הפרסומת יראו כפי שצריך, הם צולמו מזוויות שונות, כולל כמובן מרחפנים, ועל ההגה הופקד  BJ Baldwin, אגדת שטח אמריקאית שזכה בין היתר בבאחה 1000 ומתחרה גם בדקאר. התוצאות, כפי שתראו בסרטונים, מצדיקות את ההשקעה: בולדווין מסיע את ה''חולדה'' ששוקלת קרוב לארבע טון כאילו אין מחר, מקפיץ אותה מעל כל מכשול ולא עוצר בשום מקום. זאת יכולה להיות מתנה נחמדה ליומולדת של כל מאותגר שטח, לא?

החולדה ובולדווין בשטח

קצת הסברים על תהליך השדרוג ועבודת הצוות בשטח

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2016 ב 14:01

ועל זה נאמר בספר ישעיהו:

וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת