שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים פיג'ו Peugeot 2008

בול בפוני - נראה שבפיג'ו קראו בעיון את הביקורת שלנו על רכב הפנאי הקטן שלהם וישבו לטפל בבעיות אחת אחת/
מבחן דרכים לפיג'ו Peugeot 2008 בעל ההנעה הקדמית עם מערכת גריפ–קונטרול.

2008 מחודשת

כשפגשנו לראשונה את ה–2008 התרשמנו מתכונות חשובות כגון נוחות, מרחב פנימי והתנהגות, אלא שהיא סבלה משתי בעיות. ראשית, היא לא נראתה מספיק... ''פנאי''.

שנית, הייתה לה יחידת הנעה שכללה מנוע לא מזהיר ובעיקר תיבה אוטומטית מיושנת עם ארבעה הילוכים.

ובכן, נראה שתירגמו את הביקורת שלנו לצרפתית, וראשי פיג'ו קראו - והפנימו.

כי ה–2008 המחודשת מטפלת בדיוק במה שביקרנו אז: ההופעה היא הרבה יותר פנאי, ויחידת ההנעה על שני מרכיביה הוחלפה באחת חדשה ומודרנית.

מבחן הדרכים מ-2014: מבחן דרכים - פיז'ו 2008

ההופעה

ובכן, נתחיל מההתחלה, וכאן הכוונה לחרטום - הוא אנכי יותר ומארח גריל גדול ומודגש מאשר קודם. יחד עם מכסה מנוע מעט ארוך ואופקי מזה הפורש, מתקבל חרטום קצת יותר ''ג'יפי''. השינויים בשאר הרכב קטנים יותר, ובכל זאת התוצאה בהחלט מוצלחת. הוא עדיין לא אחד הסקסיים בחבורה, אבל כבר לא כזה לפלף.

תא הנוסעים כמעט ולא השתנה. בפיג'ו שיחקו קצת עם הגוונים, אבל לא ביצעו שינוי רציני בעיצוב. נראה לנו שעכשיו אפשר להגביה קצת יותר את מושב הנהג, ועם מכסה המנוע המוגדל הנשקף מהשמשה הקדמית, גם תנוחת הנהיגה משדרת קצת יותר ''פנאי'' מפעם.

רמת האבזור נשארה טובה. ברכב המבחן, ברמת אבזור ‘אקטיב', אפשר למצוא חישוקים קלים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית עם דיבורית (טובה למדי), חיישני חניה מלפנים ומאחור וארבעה חלונות חשמל אוטומטיים (משעשע, אבל זה עדיין לא תקני גם במכוניות יקרות יותר).

ברכב הותקנה גם חבילת תקשורת (וויז על המסך המקורי, מצלמה אחורית ותושבת טלפון שגררה תלונות מהנוסע) ומדרגות צד נאות - אך מיותרות לחלוטין מבחינה פרקטית, כמובן; הרי לא ממש מטפסים אל מושבו של ה–2008.

מערכת גריפ–קונטרול

וישנה גם מערכת ''גריפ–קונטרול'', אותה פגשנו לראשונה ב–3008 (בחו''ל, לא בארץ). בעזרת חוגה, שהסימונים עליה נראים, כמו המערכת כולה, כהעתקה חסרת בושה מלנד–רובר, אפשר לבחור בין מצב ''כביש'' ל''שלג'', ''חול'' ו''בוץ'' (או ניתוק בקרת היציבות כליל).

ההבדלים בין המצבים הם בתפקוד המנוע (ובעיקר חדות התגובה לדוושת הגז), תיבת ההילוכים ובקרת היציבות.

קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, אחרי שמתרגלים לסידור הייחודי עם ההגה הקטן, שלוח המחוונים ניבט מעליו. המרחב מאחור מספק בהחלט לאנשים בגודל ממוצע, אבל לשלושה ילדים כבר היה צפוף, ונשמעו תלונות על מושב אמצעי לא נוח במיוחד. תא המטען בעל מבנה רבוע ושימושי, ונפחו מספק לעגלה (או כסאות ים) ועוד תוספות.

יחידת ההנעה

המתלים מתפקדים בצורה טובה, וה–2008 נשארה אחת המכוניות הנוחות בקטגוריה, בכביש או בשביל. גם מבחינת ריסון עושים המתלים עבודה טובה, הן על גלים בכביש המהיר, והן בכביש המפותל. אלא שבכביש המפותל מפריע עניין אחר.

בגלל אותה מערכת ''גריפ–קונטרול'', החליט היצרן להתקין על הרכב צמיגי ''ארבע עונות'', שמקריבים שקט ורמת אחיזה על כביש יבש ורטוב לטובת יכולת כלשהי לתפקד בשלג.

התוצאה היא רמת אחיזה והתנהגות פחות טובות ממה שזכרנו. ומכיוון ששלג הוא לא ממש עניין נפוץ בארץ, ולמרות היתרון הקל שצמיגים כאלו מעניקים בשטח, אנחנו בעד חזרה לצמיגים רגילים.

אבל עיקר השינוי הוא כמובן ביחידת ההנעה. מנוע הטורבו החדש - 1.2 ליטר המספק 110 כ''ס ו-20.9 קג''מ - מציע זמינות כוח עדיפה בהרבה על זו שהציע המנוע האטמוספרי המוחלף.

עם תיבת ששת ההילוכים החדשה היכולת הכוללת טובה בהרבה, בייחוד בתאוצות ביניים - וטובה לכשעצמה, גם עם רכב עמוס. מצד שני, השהיית הטורבו מורגשת, בעיקר ביציאה מהמקום, והמנוע מעט גס לעיתים.

צריכת הדלק במבחן, שכלל לא מעט נסיעה עירונית כאשר הרכב עמוס, הייתה סבירה בהחלט, אפילו טובה, ועמדה על כ–12 ק''מ לליטר.

לסיכום

ה–2008 היה אחד מרכבי הפנאי הקטנים המוצלחים ביותר עוד לפני מתיחת הפנים, והעדכון שעבר טיפל בדיוק בנקודות החשובות.

יחד עם תמחור אטרקטיבי - החל מ–115,000 שקלים לגרסת ה–GO ACTIV, וזה עוד לפני המבצעים - ה–2008 המחודשת היא מתמודדת חזקה על ראשות הקטגוריה.

פיג’ו 2008 1.2 ליטר טורבו, אוטומטי

מנוע טורבו-בנזין, 3 צילנדרים, רוחבי, 1199 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 12 שסתומים, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 110 כ''ס/5500

מומנט/סל''ד 20.9 קג''מ/1500

תמסורת הנעה קדמית, אוט’, 6 הילוכים

מתלים ק’/א’ תמוכת מקפרסון/קורת פיתול

בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים/דיסקים

בסיס גלגלים 254 ס''מ

צמיגים 195/60-16

אxרxג 416x174x155.5 ס''מ

משקל/תא מטען 1150 ק''ג/350 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 188 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.3 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 12 ק''מ/ליטר

מחיר 120,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP) (2013) חמישה כוכבים

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יטסי

24 בינואר 2020 ב 09:19

יופי של יכולות שטח, הרכב הכי טוב לשטח בעל הנעה קדמית, יש סרטים ביוטיוב