שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טסלה כבר לא לבד

פאראדיי פיוצ'ר, חברה אמריקאית במימון סיני, עומדת להשיק קרוס-אובר כל-חשמלי עם טווח נסיעה גדול, שיתחרה בטסלה X

הפריצה הגדולה בתחום הרכב החשמלי טרם הגיעה, כשהמכשלה העיקרית היא כמובן הסוללות: עדיין לא הצליחו להמציא סוללה עם קיבולת מספיק גדולה שתאפשר נסיעה למרחקים ושתהיה גם קומפקטית בגודלה ובמשקלה. אבל זה לא מונע ממרבית היצרניות לנסות ולייצר דגם כל-חשמלי (כמו זה למשל), כשבחזית הטכנולוגיה (ויחסי הציבור) ניצבת חברת טסלה, שהוקמה על ידי היזם אלון מאסק.

החזון החשמלי מושך גם יזמים אחרים, וכך קמה בשנת 2014 חברת פאראדיי פיוצ'ר (Faraday Future), שמרכז המחקר שלה נמצא בעמק הסיליקון עם מימון שמגיע בעיקרו מסין, שגם היא מחפשת את פתרון הקסם לחשמל מכוניות. עד כה הציגה החברה דגם קונספט אחד ולאחרונה נחשף דגם טרום-ייצור של קרוס-אובר מתוצרתה, בעת מבחנים שנערכו לו במדבר מואב כשהוא ''לבוש'' בבגדי הסוואה.

image

מדובר בדגם עם חמישה מושבים, כשהטכנולוגיה של החברה מאפשרת לצייד אותו במנוע אחד, שניים או ארבעה: בוריאציה של מנוע אחד – יונע רק סרן אחד (האחורי ככל הנראה), בווריאציה של שניים – שני הסרנים כמובן, ובווריאציה של ארבעה – מנוע אחד לכל גלגל. טכנולוגיית המצברים של החברה, אותה הם מכנים ''קשרים'', מאפשרת לשרשר תאים חשמליים לפי הנדרש, כדי להשיג את הקיבולת הרצויה לכל דגם.

לעת עתה לא נמסר מידע לגבי תחילת ייצור (מלבד העובדה שהחברה מחפשת מיקום להקמת מפעל בארה''ב בהשקעה של מיליארד דולר), איזה דגמים עומדים לייצר ומה המפרטים שלהם, וכמובן שאין עדיין הערכה לגבי מחירים. אבל אם הטסלהX הוצב כמתחרה העיקרי, המחיר בוודאי לא יהיה זול.

למה פאראדיי?

השם שנבחר לחברה הוא הומאג' לפיזיקאי והכימאי הבריטי מייקל פאראדיי, שחי ופעל במאה ה-19. הוא נחשב לאחד המדענים הגדולים ביותר בהיסטוריה ואולי עורך הניסויים הגדול ביותר בתולדות המחקר המדעי. במחקריו גילה את ההשראה האלקטרו-מגנטית ובעקבות כך המציא את הדינמו, אירוע מכונן בה הצליח האדם לראשונה "לאלף" את החשמל. הפיכת החשמל למקור אנרגיה נפוץ וחיוני היא בעיקר תוצאה של פועלו.

image

תגובות

0 תגובות