שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס G חדש צפוי ב-2018

אייקון השטח יעבור מקצה תכנון חדש ומקיף, לראשונה מאז נכנס לייצור לפני כארבעים שנה

בעידן בו הלחץ על יצרניות הרכב לתכנן כלי רכב פחות מזהמים וחסכוניים יותר גדל מיום ליום, ניצבות החברות שמזוהות עם רכבי שטח ''אמיתיים'' בפני בעיה ענקית: כיצד לעמוד בדרישות הסביבתיות המחמירות ובו-בזמן לשמר את היכולות והקשיחות החשובים להן למוניטין.

הדרך בה בחרו היצרניות דומה (כי פשוט אין אופציות אחרות): מבנה אווירודינמי יותר, מנועים חסכוניים יותר, קיצוץ מסיבי במשקל באמצעות שימוש באלומיניום, פלדה קלה וחומרים מורכבים, תיבות הילוכים מרובות מהירויות - כך יקרה עם הדיפנדר החדש של לנד רובר, עם הרנגלר של ג'יפ ועכשיו גם עם ה-G של מרצדס.

אייקון השטח של מרצדס תוכנן לפני כארבעה עשורים לצרכים צבאיים בעיקר, אבל לאחר שחובבי השטח גילו את יכולותיו, גבר הביקוש לדגמים אזרחיים וכאלה יוצרו במהלך השנים ברמות שונות של גימור (ראו את זה למשל), אך המכלולים המכניים הבסיסיים נותרו ללא שינוי: שלדת סולם חסונה, שני סרנים חיים, נעילות דיפרנציאל לאורך ולרוחב. גם המרכב הקופסתי המשדר תכליתיות כמעט ולא שונה.

ראו: שחור ולבן: מרצדס G בשטח

ועתה הגיע הזמן לדגם חדש לחלוטין, שיוכל להתמודד עם הדרישות הסביבתיות, שנחשף לאחרונה בתמונות ריגול. הדבר הבולט ביותר בדגם הזה על פי מקורות במרצדס הוא הפחתה משמעותית ביותר במשקל, בסדר גודל של מאות ק''ג. הדגם החדש רחב יותר בכ-10 ס''מ מקודמו, אך האורך והגובה נשמרים. נשמר גם הסרן החי מאחור, אך לא ברור מה מותקן מלפנים. בכל מקרה, יהיה כמובן הילוך כוח ונעילה של הדיפרנציאלים.

ה-G יקבל מבחר מנועים מההיצע הקיים של מרצדס, כשדגם הבסיס יונע במנועי בנזין ודיזל עם שש בוכנות, יהיו גם מנועי V-8 ומדברים על דגם קצה עליון עם מנוע V-12. יהיו כמובן גם דגמי AMG שמהווים היום כמחצית מכלל המכירות של ה-G.

הדגם החדש צפוי להופיע לקראת סוף שנת 2018, כדגם 2019, בדיוק בזמן כדי לחגוג 40 שנה להולדת ה-G.

ה-G החדש בסרטון וידיאו קצרצר

תגובות

0 תגובות