שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

קיה סורנטו KIA Sorento

ללכת בגדול - קיה מציעה רכב פנאי לשבעה, בהצעה לא יקרה.
ג'יפון 7 מושבים עם הנעה קדמית בלבד.

קיה סורנטו, גם בדור השלישי שלו (2014), הוא מהאופציות הבולטות לרכב פנאי לא יקר עם שבעה מקומות. הנוכחות שלו בולטת והוא נראה גדול יותר מהאחרים במבחן ההשוואתי; גם בגלל שהוא כזה, ובפער ניכר. בשעה שהאאוטלנדר (קישור) קרוב במידותיו לסנטה פה (קישור), הסורנטו שהיה באותם ממדים בדור השני, נמצא כבר בתחומי ה''גרנד''.

מבחן דרכים: קיה סורנטו 23/10/2015

מבחן דרכים - קיה סורנטו - 09/05/2013

מבחן דרכים - קיה סורנטו - 02/05/2013

קיה סורנטו KIA – מבחן דרכים - 09/07/2012

קיה סורנטו - מבחן דרכים - 20/03/2012

ממרחב הפנים

ההבדל הבולט בינו לשני המתמודדים נמצא במרחב ליושבים בשורה השלישית. הסורנטו מצהיר כי הוא מיועד לשבעה דרך פתחי מיזוג לשורה השלישית עם שליטה מהמושב האחורי. הכניסה לשורה השלישית נוחה בהרבה וגם המרחב ותנוחת הישיבה עדיפים משמעותית מאשר באאוטלנדר - גם למבוגר כמוני. וגם במצב זה, נותר מעט מקום למטען. למותר לציין שפתחי מיזוג מוצעים גם ליושבי השורה השנייה.

ממושב הנהג הסורנטו נראה גדול ומאסיבי יותר ותנוחת הנהיגה גבוהה יותר בהשוואה לזו שבמיצובישי. חבל שמושב הנוסע (כמו בספורטאז') נמוך מדי ולא מתכוונן לגובה. גם המושבים בשורה השנייה מעט נמוכים.

למרחב שבחוץ

הסורנטו, עם מנוע 2.4 ליטר המייצר 188 כ''ס, חזק יותר, ופעולת התיבה האוטומטית הרגילה, על ששת הילוכיה, נעימה יותר. אז נכון, כמו במנועי הבנזין נטולי המגדש, כדי לקבל ביצועים תחת עומס צריך לאמץ אותו וללחוץ בנחישות על המצערת, אבל זו אינה משימה קשה וחטיבת הכוח מגיבה באופן נכון. וזו לא רק תחושה: עם נתון של 10.4 שניות במיאוץ ל–100 קמ''ש, הוא גם זריז מצמד הנבחנים. צריכת הדלק ליום טיול נעה בין 9.6 קמ''ל ל–10.8 - פחות חסכוני אך סביר לרכב במידות כאלה.

למרות ממדיו המגודלים, לסורנטו ניהוג נאות. הוא יציב ומרוסן יותר מאשר האאוטלנדר וצפוי יותר מאשר האקס–טרייל. הסורנטו מגיב נכון להפניית ההגה, מסוגל לקצב לא רע גם בכבישים מאתגרים, מציע יציבות כיונית טובה במהירות גבוהה ולבלמים פעולה נאותה. גם הנוחות טובה למדי בעיר ומחוצה לה, ורק חבל שרעשי הכביש מוחשיים. גם בשטח הוא יוצר תחושה של כלי חסון יותר.

ברמת הגימור ‘אורבן', הסורנטו פחות מצויד משני האחרים אבל ביחס לרוב הפריטים מדובר באבזור שניתן לוותר עליו (גג, מפתח חכם). אנחנו מצפים שקיה תוסיף לו בעתיד את חבילת הבטיחות שיש בספורטאז'.

ולמרווח המחירים

מחיר הסורנטו, ברמת גימור זו, הוא 196,100 שקלים, והוא גבוה מזה של המתמודדים במבחן ההשוואתי ב–21,000 שקלים. אבל הוא ננהג טוב מהם, מציע תחושה מסיבית ושלמה יותר, ובייחוד עדיף במרחב הפנים בכלל, לשבעה נוסעים בפרט. בקיצור: שווה.

קיה סורנטו 2.4 ליטר, אוטומטי

מנוע בנזין, אורכי, 2359 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 188 כ''ס/6000

מומנט/סל''ד 24.6 קג''מ/4000

תמסורת הנעה קדמית, אוטו’, 6 הילוכים

מתלה ק’/א’ מקפרסון, מוט מייצב/רב חיבורי, מוט מייצב

בלמים ק’/א’ דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר ניטור לחץ אוויר בצמיגים

בסיס גלגלים 278 ס''מ

צמיגים 235/65-17

אxרxג 478x189x168.5 ס''מ

משקל/תא מטען 1804 ק''ג/320 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 195 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.5 שנ’

צריכת דלק (מבחן) 6.9 ק''מ/ליטר

מחיר 196,200 שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) (2014) חמישה כוכבים

תגובות

0 תגובות