שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור שני לאופל מוקה X יגיע ב-2019

ויקדימו אותו שני רכבי פנאי נוספים של החברה, גדולים יותר, שיוצגו כבר בשנה הבאה

רק לאחרונה הציגה חברת אופל את מתיחת הפנים לרכב הפנאי הקטן שלה, המוקה, אבל ההכנות לקראת ייצורו של הדור השני כבר בעיצומן (למבחן דרכים למוקה המחודש). המוקה, שזכה עם מתיחת הפנים להוספת האות X   לשמו, הוצג בשנת 2012 ונמכר בכמויות יפות, מה שכנראה פתח את התיאבון לחברה לייצור דגמי פנאי נוספים.

בשנה הקרובה תציג אופל שני דגמי פנאי חדשים, קרוסלנד X  (Crossland X) וגרנדלנד X  (Grandland X).  כפי שאפשר להבין מהשמות, האות X מבדילה את דגמי הפנאי משאר דגמי החברה. הדגמים החדשים יתבססו על פלטפורמות של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, הקרוסלנד על הדור הבא של פיג'ו 2008 והגרנדלנד על ה-3008.

המוקה הנוכחי, שהוא דגם תאום לשברולט טראקס (אופל היא חלק מקונצרן ג'נרל מוטורס), נמכר בעיקר בגרסת הנעה בודדת (למבחן דרכים לדגם הזה) אבל יש דגמים עם הנעה 4X4 יעילה למדי, שמאפשרת נסיעה נינוחה בדרכי עפר. עדיין לא ידוע על איזו פלטפורמה ייבנה המוקה החדש ובאילו מערכות יצויד, אבל נקווה שיגיע גם עם גרסת הנעה בכל הגלגלים.

אופל נמצאת בתנופת פיתוח רצינית, כשעל פי הפרסומים בכוונתה להציג 29 דגמים חדשים עד לתחילת העשור הבא! קצת קשה להאמין למספרים כאלה, אלא אם סופרים כל רמת גימור כדגם נפרד. וברוח  הגלובליזציה סביר שלא נראה שם בשורות גדולות ונצורות, אלא וריאציות שונות של דגמים משותפים שייוצרו במקביל על ידי כמה חברות.        

תגובות

0 תגובות