שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ ראלי רייד אשלים סוגרים את עונת 2016 בקצב הסלסה

כמעט כמו בחו"ל, עם הרבה חול רטוב, שילוב של כלים וקטגוריות שונות - 32 צוותים ב-3 הקפות של 49 ק"מ כל אחת.
מרוץ ראלי רייד אשלים מעורב בקטגוריית עבירות סגר את עונת המרוצים של שנת 2016

דייט בחורשת סקוט

יום שישי 3:45 לפנות בוקר, יורמי ידין ורועי אלוני ממוסך גבע אוספים אותי ואנחנו מדרימים מהעמק הצפוני עד לאשלים בדרום, חושך, לילה והרגשה טובה, אנו בדרכנו למרוץ סיום עונת ראלי רייד באשלים.

מגיעים לחורשת סקוט, חלק מהצוותים עוד ישנים במתחם השאר מגיעים עמוסי עגלות ברכבי השטח והאופנועים.

נהגים ונווטים פונים לעמדת ההרשמה, אני פוגשת נהגים וותיקים שהפכו לנווטים למרוץ זה, את יובל שרון – צ'ופלה, את עידו שקל, אליהם מצטרפים גם נהגים ונווטים מתחום מרוצי העבירות, שבמרוץ זה נפתחה קטגוריה מיוחדת עבורם. 

מה בתפריט...

האופנועים ב 3 קטגוריות: אופנועים מקצועית , אופנועים סניורים, אופנועים כללי ורכבי השטח הקלים בקטגוריית T3, וקטגוריית T3 טורבו מוזנקים ראשונים ל 3 הקפות של 49 ק’‘מ כל אחת, רכבי העבירות מוזנקים מיד אחריהם להקפה אחת בת 50 ק’‘מ.

לאחר הפסקה של כ חצי שעה מוזנקים הרכבים: בקטגוריית TT הטרופי טראק, קטגוריית T1, קטגוריית T2, קטגוריה חדשה ומיוחדת T4 משאית וקטגוריה OP3000, כל הקטגוריות מוזנקות ל 3 הקפות גם כן. 

אופנועים מקצועית

רעש המנועים נשמע למרחוק, אנחנו מצליחים לזהות לפי הרעש מי מגיע לכיווננו, הראשון שפוקד את עמדת הצלמים הגדושה אי שם באמצע השטח, רכוב על אופנוע,  יוני לוי. בריחוף מהיר וחד חולף על פנינו, עובר כל מכשול בדיוק רב – אלוף!! את ההקפה הראשונה הוא מסיים  ב- 32 דקות אבל משפר ומשדרג את הזמנים עם ההקפה המהירה ביותר במרוץ בזמן של 31:48.067 דקות וזוכה גם בגביע המקום הראשון בדרוג הכללי.

אחריו נותנים בגז נמרוד חמו שמסיים במקום השני ותובל דובדובני שמסיים במקום השלישי, גב סלע עובר אותנו עם תקלה / פנצ'ר בצמיג האחורי דבר שגורם לו לפרוש מהמרוץ, במקום הרביעי מגיע דרור כהן ובמקום החמישי מגיע עומר עזריאל אלו בקטגוריית אופנועים מקצועית. 

אופנועים סניורים ואופנועים כללית

בקטגוריית אופנועים סניורים:  חורף דורון וינטר מסיים במקום הראשון ומבצע את ההקפה המהירה בזמן של 37:27.531 דקות  ולאחריו גדי נחמני.

כולם מחייכים בקסדות, כן כן ראינו אתכם, ויליס ופוזות למצלמה וממשיכים בשאגות גז לסיום ההקפות.

בקטגוריית אופנועים כללי: ליאור שוורץ מסיים במקום הראשון,  שירן פרוחי במקום השני, במקום השלישי מוש כהן שמבצע את ההקפה המהירה בקטגוריה בזמן של 37:39.623 דקות, במקום הרביעי איתמר מלכה

קטגוריית העבירות

בניהם מתערבבים שלושה רכבים מקטגוריית העבירות, קטגורייה חדשה בנוף מרוצי הראלי רייד, הם מבצעים הקפה אחת בלבד של 50 ק’‘מ.

הראשון ששועט לעברנו מיכאל חן והנווט שי חודרה. מיכאל לא רואה ממטר אף אחד גם לא את החריץ שגורם לו להתעופף ולרקוד באוויר, להשאיר לנו אבק בעדשה (ולכן אין תמונות של הריקוד), נוחת על הרגליים האחוריות, פורק גלגל, ממשיך בדהירה קדימה ולא עוצר אפילו לרגע, עד שהרכב נותן את דעתו, מיכאל מסיים את המרוץ בשלב זה לאחר שבירה של הסרן הקידמי ומנופף לעברנו מהגבעה הסמוכה.

אחריו מגיעים צחי מדהלה וניצן בוסתן דלתות נפתחות בכל מהמורה, גם הם את החריץ חלפו במהירות וגם הם נחתו בריקוד קל, את המרוץ הם מסיימים במקום הראשון ומבצעים את ההקפה המהירה בקטגורייה בזמן של 53:21.009 דקות.

ואז מגיעים שמעון ראובן ואייל לביא (שמשמש לו כנווט), הבנו שכאן הולך להיות לנו מופע. ואכן לא אכזב הצוות, גם הם מרקדים מולנו ולנו יוצאות תמונות בסגנון סלסלה מגניבות, הצוות מסיים במקום השני. 

T3 רכבי השטח הקלים

בקטגוריית T3 רכבי השטח הקלים: כבוד הרב שגיא בורשטיין מוביל את המרוץ (ולא בגלל שהשבת נכנסת מוקדם), מסיים במקום הראשון ומבצע את ההקפה המהירה בזמן של 37:25.613 דקות, במקום השני דני פרל ואיתי מולדבסקי, במקום השלישי לאחר פנצ'ר מגיע רוני פישמן, רז ידין במקום הרביעי לאחר פנצ'ר ותקלה שגורמת לו להשאיר את הכלי בשטח.

בקטגורייה T3 טורבו התמודד משתתף אחד, עם מווריק X3, אמיר אבו מוך שזאת ההשתתפות הראשונה שלו במרוצי הראלי רייד, את ההקפה המהירה שלו ביצע בזמן של 37:56.511 דקות.

 

TT - טרופי טראק

ואלו רק חיממו את האוויר והאווירה, כי יש המשך למופע.

קטגוריית ה TT - טרופי טראק מוזנקים, ארבעה צוותים יוצאים לדרך, שוברים את הדממה המדברית עם רעש המנועים, הרגל לא יורדת לאף אחד מהם מדוושת הגז, עידו כהן וקיד נמרוד אופיר בזיבר כמו רקדנית עם חצאית, חושפת איבריה בריקוד חושני, הקליקים בעדשה לא מפסיקים והשבילים מכתיבים את הצעדים, הם מובילים את הקטגוריה ומסיימים במקום הראשון ומבצעים את ההקפה המהירה בקטגוריה בזמן של 32:59.535 דקות רק דקה אחת הפרש בינם לבין יוני לוי מקטגוריית האופנועים.

במקום השני מגיעים אייל לביא ויובל שרון – צ'ופלה עם ליידי D, במקום השלישי מגיעים ירון כהן ויואב שיטאי, במקום הרביעי ולאחר שתי הקפות בלבד (ונהיגה הפוכה במהלך המרוץ על המסלול) הגיעו לירן סברוב ואייל אפרתי.

T1 - T2 - T4 - OP3000

בקטגורייה T1 לבדם בשבילי המדבר, רז היימן והלל סגל בצוללת הצהובה מבצעים את ההקפה המהירה שלהם בזמן של 36:16.865 דקות.

בקטגורייה T2 שני צוותים, במקום הראשון דדי שפרונץ וגיא גוטליב שעושים את ההקפה המהירה בקטגוריה בזמן של 49:32.300 דקות ובמקום השני ניסים באבא ועידו שקל.

קטגורייה T4: אביב קדשאי ומעוז וילדר מגיעים עם המשאית, על הקבינה מתנוססת הכתובית DAKAR 2018 לשם מכוון הצוות את ייעדו ולאשלים מגיע להתאמן ולצבור זמן, הכרות וניסיון. המשאית חולפות ומגהצת את השבילים בלי להניד גלגל, לרגע הרגשנו עצמנו בחוויית הדקאר, הם מבצעים את ההקפה המהירה שלהם בזמן של 40:51.518 דקות.

בקטגוריית הבאגים OP3000 שני צוותים, במקום הראשון דני גולן עם אשתו אורלי גולן שלה זה המרוץ הראשון כנווטת, הם מבצעים את ההקפה המהירה בקטגוריה בזמן של 44:36.383 דקות, במקום השני אילן פטורי ושלמה עיני. 

מחכים לעונת המרוצים 2017

הסתיימה עונת המרוצים לשנת 2016 של ליגת הראלי רייד לאחר שלושה מרוצים, תודות למפיקים והמארגנים: עופר שוורץ, ניצן שקל, רפי כהן, רן סיטון, דורון וינטר, אלי שחר, תנועה מדידת זמנים, נותני החסות החדשים למרוץ - רשת מסעדות ‘‘ אגאדיר ‘‘.

מקווים שבעונת 2017 יהיו יותר מרוצים, גם בקרב האנשים והצוותים, ירבו הצוותים והקטגוריות. 

פודיום

פודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיוםפודיום

תודה לנותני החסות למרוץ - רשת מסעדות "אגאדיר"

תודה לנותני החסות למרוץ - רשת מסעדות "אגאדיר"תודה לנותני החסות למרוץ - רשת מסעדות

תגובות

0 תגובות