שטח 4X4 > כתבות > שטח

אגדת שטח: דאלאס ג'יפ

הוא לא היה JEEP ולא יוצר בארה''ב, אבל עדיין מדובר בכלי רכב מעניין ונחשק

בעולם הרכב צצות מדי פעם אפיזודות חולפות של יצרנים, שמשאירים אחריהם דגם אחד או יותר שקונים להם קהל מעריצים מושבע, המוכן לשלם כל מחיר עבור מכונית החלומות שלו. רכב כזה הוא הדאלאס ג'יפ, שלמרות שמו לא היהJEEP  וגם לא יוצר בארה''ב. זה היה רכב פנאי קטן וממזרי, שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בוורסאי, פריז, בשנת 1982. הוא תוכנן על ידי ז'אן-קלוד רובון (Jean Claude Hrubon) שהיה ידוע יותר כמתכנן של רכבי מרוץ.

הדאלאס ג'יפ נבנה בתחילת הדרך על שלדת רנו 4 שקוצרה בחצי מטר, עם המנוע הגדול והחזק ביותר שהיה אז לרנו הזו, בנפח 1100 סמ''ק. הוא נמכר בשתי גרסאות: עם הנעה קדמית בלבד או עם הנעה 4X4 של סינפאר (SINPAR – סדנה צרפתית שההתמחות שלה בהסבת כלי רכב, בעיקר מתוצרת פיג'ו, להנעה בכל הגלגלים). המרכב בעל שתי הדלתות היה הומאז' לג'יפ המיתולוגי של מלחמת העולם השנייה והוא יוצר כולו ממתכת. העסק כולו שקל 650-720 ק''ג, תלוי במערכת ההנעה. 

ב-1983 נרכש קו הייצור על ידי הזמר הצרפתי ז'אן-פרנסיס גרנדין (Jean-François Grandin), חובב רכב נלהב שפרש מהבמה וחיפש מקומות להשקיע בהם את ההון שעשה כזמר. שמו הבימתי של גרנדין היה פרנק אלאמו, ומכאן נגזר גם שמו של הרכב. תחת גרנדין, החלו לייצר את המרכב מפוליאסטר. ב-1987 חל שינוי נוסף: אומצה שלדה חדשה, הפעם מתוצרת פיג'ו, עם מרכב עשוי פיברגלס. גם שאר המכלולים הגיעו מפיג'ו, ביניהם מנועים שנלקחו מה-205.

ב-1997 מכר גרנדין את העסק ושנה לאחר מכן הייצור הופסק. בסך הכל יוצרו במהלך כל התקופה כ-5000 כלי רכב כאלה, מרביתם עדיין נוסעים. יש מועדונים פעילים של הרכב, בעיקר בצרפת, והמחיר של אקזמפלרים במצב טוב רק הולך ומאמיר ונע היום סביב ה-10,000 אירו.

תגובות

0 תגובות