שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

הטיול הקלאסי לירדן - שבועות 2017

יצאנו לטיול ג'יפים בירדן במטרה לנהוג בדיונות, לבקר באתרים של וואדי ראם, להכיר את התרבות הבדואית של השכנים שלנו מהמלכה ההאשמית של ירדן, להעמיק בהיכרותינו עם הנבטים, לבקר בפטרה ובמיסתורין של פטרה הקטנה ולסיום ליהנות מהזרימה הצלולה של וואדי חסה (הוא נחל זרד).
זכינו בחבורה נהדרת של מטיילים, מגוון של כלי רכב ומאין סוף של חוויות והרפתקאות

יוצאים מזרחה...

כל טיול ומסע לירדן מרגש, בטח ובטח למטיילים שזו להם פעם ראשונה בממלכה ההאשמית של ירדן. אבל גם למדריך שכבר היה פעם או פעמיים (או יותר...) לצאת לטיול במדבר הדרומי ולהכיר מטיילים חדשים זה מרגש. נפגשנו בבוקר של ערב חג השבועות במעבר הגבול ערבה ומכיוון שהיינו לבדנו במעבר הצלחנו בזמן קצר ובעבודה במקביל לסיים תוך שעתיים את הבירוקרטיה הנדרשת בלעבור את הגבול מישראל לירדן ולהעניק לכלי הרכב - הג'יפים שלנו רישיון וביטוח ירדני, כנדרש.

היום הראשון לטיול במדבר הדרומי של ירדן

לאחר שחצינו את הגבול נסענו לעקבה במטרה לאכול ולהצטייד לקראת המדבר. מסעדה סינית שהייתה פתוחה בצהרי הרמאדן אירחה אותנו לארוחת בוקר מאוחרת, קניות במאפייה ובמכולת ואנחנו מוכנים לדרך... על דרך המלך טיפסנו מגובה פני הים דרך הרי הגרניט למדבר שבגובה 800 מטרים עם סלעי אבן חול נובית והמון המון חול בצבעים שונים. התחלנו בתרגול נסיעה, ירידה ועלייה על דיונת חול וגם הרווחנו קפיצה טובה של סובארו XV (למרות שזו לא היתה בתכנון). ובסיומה צברנו ביטחון בנסיעה בחולות. המשכנו לכיוון שער השמורה של וואדי ראם - צפינו על שבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב ועל ג'בל ראם וג'בל אום-עשרין. חצינו את הכפר ראם ודרך השבילים החוליים המהירים נסענו למעיין המטפטף של עין אל קאטר (משהו אמר קפה?...) ולאחריו לקניון הצר עם ציורי הסלע של חאז'-עלי. בנסיעת לילה מהירה נסענו עוד 25 ק''מ בשבלים החוליים והחשוכים ישירות עד למאהל שלנו ליד דייסה. חילקנו אוהלים, התקלחנו בזריזות, ראינו כיצד מוציאים את המאטפונה מהבור שבאדמה, אחלנו ארוחת ערב ופרשנו לישון. לילה טוב וואדי ראם.

סובארו XV צוברת זמן אוויר

סובארו XV צוברת זמן אווירסובארו XV צוברת זמן אוויר

היום השני לטיול במדבר הדרומי של ירדן

בוקר טוב וואדי ראם. מזג אוויר מדהים, אוויר צח ושמש מלטפת מאירה לנו את הבוקר במאהל הבדואי. לאחר ארוחת בוקר יצאנו לעבר הדיונות והשבילים החוליים שמצפון לוואדי ראם. עליות, ירידות, דיונות חול ומסביב מצוקים של אבן חול נובית אדומה או לבנה - מקסים! ה''טירה הצרפתית'', הקשתות של חרז'ה וה''פטריה הגדולה'' מספקים לנו נקודות עצירה (וקפה...) בין קטעי הנהיגה. לקראת צהרים, ניפחנו אוויר בצמיגים ועלינו על דרך המלך צפונה לאורך מצוק ההעתקים עד לכפר וואדי מוסא שמעל פטרה. כנאפה מדהים מחכה לנו אצל הבדואים בוואדי מוסא ולאחר מכן ירדנו לשער השמורה של פטרה - עיר המיסתורין של הנבטים!  ירידה לאורך הערוץ עד לנקיק הצר ובסופו האוצר - הסלע האדום. המקדש הנבטי/ הרומי המדהים!! החצוב בסלע.

היום השלישי לטיול במדבר הדרומי של ירדן

את הבוקר התחלנו בשיא הגובה על מצוק ההעתקים הירדני ובגובה של 1,300 מטרים. ירדנו קצת לכיוון עין מוסא - כאן לפי האמונה המוסלמית משה רבנו היכה בסלע ויצאו ממנו מים.  ירדנו דרך וואדי מוסא ופטרה לכביש המפותל והמהנה עד לאתר המיוחד של ''פטרה הקטנה''. דרך וואדי נמלה ולאורך התוואי העתיק של דרך הבשמים ירדנו לאורך מצוק ההעתקים הירדני עד לערבה הירדנית, כשמזג האוויר מטיב עימנו. לאורך הערבה הירדנית נסענו צפונה, עד לדרום ים המלח ושם באחד הערוצים חיכתה לנו ''הפתעת היום'' נחל זורם במים זכים ובחלקו התחתון אפשר לנסוע במעלה הזרימה. וואדי חסה בערבית או נחל זרד בעברית - לא פחות ממדהים! ארוחת צהרים עשינו בתוך הערוץ הזורם, כשחלק מהסועדים שוכבים בתוך זרימת המים. ותודה לרוחמה ולעודד - צוות המטבח המובחר שהשקיע, חתך, מזג והכין את הצהרים.  יצאנו מוואדי חסה ונסענו דרומה לאורכו של כל כביש הערבה הירדני עד למעבר הגבול בעקבה. חיש מהר חצינו את הגבול הירדני והישראלי ויצאנו בצפון העיר אילת עם המטרה לעלות על כביש הערבה צפונה. תודה ענקית לכולם על ההשתתפות, על הסבלנות ועל הסובלנות - לדרור ולי היה כייף אדיר להיות אתכם יחד. להתראות במסעות הבאים.

בפטרה הקטנה:

תודה רבה לכל המשתתפים

תודה רבה לכל המשתתפיםתודה רבה לכל המשתתפים

קישורים למסעות הבאים של אתר השטח בירדן:

פרטים על המסע הקלאסי לירדן: ירדן במסלול טיול של ואדי ראם - פטרה - ואדי חסה        

קישור: טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה 


פרטים על המסע האתגרי למרחבי המדבר הירדני: ירדן במסלול אתגרי לדיונות של המדבר הדרומי ולחמדות במדבר המזרחי כולל ירידה אתגרית במצוק ההעתקים הירדני       

קישור: מסע ג'יפים אתגרי במדבר הדרומי של ירדן


פרטים על המסע למזרח ירדן: מסע ג'יפים אתגרי לעומק המדבר הערבי עם תוכן עשיר והמון קילומטרים של נהיגה       

קישור: מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן 

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

12 ביוני 2017 ב 17:30

הטיול הקלאסי לירדן - שבועות 2017

כייף לראות שה xv עמד במשימה. האם היה עם הצמיגים המקוריים?
עופר אולי איזה טיול סובארו לירדן ?

2

Ogash Ofer

12 ביוני 2017 ב 23:08

סובארו לירדן

אורח/ת כתב/ה:
" כייף לראות שה xv עמד במשימה. האם היה עם הצמיגים המקוריים?
עופר אולי איזה טיול סובארו לירדן ? "
ה-XV היה עם הצמיגים המקוריים. הם טובים ועושים את העבודה בשטח חולי. ולגבי סובארו בירדן - אשמח לארגן כזה מסע.  נקבע תאריך לאחר החגים.

3

אורח/ת

13 ביוני 2017 ב 17:32

היה כיף גדול עם עופר ועם כל הקבוצה

התאהבנו בירדן ובירדנים
מקווים להיפגש שוב
תרצה-ליהו, רוחמה-גידי

4

אורח/ת

13 ביוני 2017 ב 17:58

תודה לכולם

היה נעים מאד להכיר אתכם. מאד נהנו מכל הטיול. להתראות לכולם. מהטייס ואבא שלו.

5

אורח/ת

14 ביוני 2017 ב 08:29

קורס טייס באתר השטח

צוות 4x4.co.il בשיתוף הקברניט עומר, פותחים בקרוב קורס לטייסים מתחילים.
בקורס תלמדו:
1. איך להגיע לדיונה במהירות הגבוהה ב30 קמ"ש מהצריך לעלות,
2. טכניקה להדבקת הדוושה לריצפה ('דוושות פח'),
3. הקפדה על עיניים פתוחות לאורך הטיסה,
4. הכרת דיווחי הקשר לבקרה האוירית,
5. טכניקות נחיתה, ובייחוד השיטה שפיתח - 'נשיקת החרטום', 6. שמירה על קור רוח למול סל"ד גבוה של אבא, 7. איסוף והדבקה של חלקי פלסטיק. כל המשתתפים בקורס יקבלו שובר של 10% הנחה למוסך 'האחים אוגש'. והזוכה יקבל סופה (אינשאללה, שדרור יסיים כבר את השיפוץ...) מהרו להרשם כי המקומות מוגבלים. לפרטים פנו לעופר 'בריסטה' אוגש......

6

אורח/ת

14 ביוני 2017 ב 08:31

ותודה לכולם על הטיול הנהדר!!