שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

3008DKR Maxi - הנשק החדש של פיג'ו לדקאר

הדגם המשודרג יערוך הופעת בכורה בראלי דרך המשי בחודש הקרוב, כהכנה לקראת ההסתערות על תואר שלישי בדרום אמריקה

האיום של קבוצת פיג'ו לפרוש מהדקאר אם התקנות הטכניות לגבי באגים ישונו, נשא ככל הנראה פרי. זאת אנחנו מסיקים מהצגתו של ה-3008DKR Maxi , הדגם החדש איתו מתכוונת פיג'ו להתחרות בדקאר של 2018 ולנסות להשיג תואר שלישי ברציפות. השינוי הבולט ביותר לעומת הדגם הקודם הוא הרוחב – לא פחות מ-20 ס"מ הוספו ל-MAXI, שנועדו לשמור על יציבות הרכב. בהתאמה, בוצעו גם שינויים במתלים, כדי להתאימם לרוחב החדש.

 

מלבד זאת, ככל הנראה לא הוכנסו שינויים משמעותיים אחרים: ה- MAXI יצוייד באותו מנוע דיזל V-6 בנפח 3.0 ליטר עם טורבו כפול, שמספק 340 כ"ס. הכוח נשלח לגלגלים האחוריים בלבד, ולא לכל הארבע. הדגם החדש יערוך הופעת בכורה בראלי דרך המשי שייערך בהמשך החודש, בו ינהג סבסטיאן לואב. סטפן פטרהנסל וסיריל דפרה – שניצח את הראלי הזה בשנה שעברה – ישתתפו גם הם אבל ינהגו בדגם ה"ישן".

ברקע שינוי התקנות, דנים עתה ב-ASO לחייב את הקבוצות המובילות לבנות רק דגמים עם הנעה 4X4 ומנועי טורבו-בנזין לקראת עונת 2019. חיוב כזה, לדעתם, יקטין את הפערים הטכניים בין הקבוצות השונות ויאפשר התמודדות שיוויונית יותר. לא ברור עדיין האם התקנות הללו יחייבו גם את הקבוצות המשתתפות בדקאר, ואם כן מעניין מה יהיו התגובות מצד הקבוצות.

קישור לכתבה בנושא איום הפרישה

תגובות

0 תגובות