שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע לממלכה האשמית של ירדן - שבועות 2017

חודש מאי, קצת לפני שהחול מתחיל ללהוט, זה הזמן האידיאלי לצאת לבקר את השכנה שלנו מהמזרח.
קבוצה של מספר משפחות על נשיהם וילדיהם העמיסו את עצמם ויצאו למסע מדהים במרחבי הממלכה.
צילום : דקל אבו

 


יום בעקבה וסיור בעיר המיוחדת הזו, במיוחד בתקופת הרמאדן, מכניסה את כל מי שנמצא בה לאווירה רגועה. 
חודש ימים בהם אומה כמעט שלמה ממשיכה מסורת ארוכת ימים. חמישה "עמודים" לאיסלאם: 1. השהאדה - "האני מאמין" של כל מוסלמי, הבסיס לכל האמונה והמצוות האסלאמיות  "אני מעיד כי אין אל מלבד אללה ואני מעיד כי מוחמד הוא שליחו של אללה" זה המשפט ששומע כל תינוק מוסלמי ביום היוולדו. 2. התפילה - 5 תפילות מתפללים המוסלמים בזמנים קבועים ביממה: עם עלות השחר, בצהרים, אחר הצהריים, בשקיעה ובלילה, התפילות תמיד עם הפנים למכה. החובה לתפילה במסגד היא רק בשישי ובחגים. 3. צדקה - כל מוסלמי בעל יכולת כלכלית לכך מחוייב לתת צדקה. 4. הצום - יש 3 סוגי צום קיימים באיסלאם: אחד מהם הוא הצום בו מחוייבים המוסלמים להימנע מאכילה, שתייה ומקיום יחסי מין מהזריחה ועד השקיעה ומטרת הצום לקרב את המוסלמי לאלוהיו. 5. עלייה לרגל למכה - החג' - כל מוסלמי חייב לפחות פעם אחת בחייו לעלות לרגל ולבקר במקום הקדוש לאיסלאם. 
הביקור בירדן בתקופת הרמאדן היה מיוחד במינו ושאב את המסיירים בעיר לתרבות המיוחדת של האיסלאם.



היום הראשון למסע הוקדש לנסיעה לעומקו של ואדי ראם - הואדי הגדול ביותר בממלכה. תיירים רבים וכמעט כל תייר שמגיע לירדן מבקר בואדי המיוחד. הרים מפוסלים, מעיינות, שיירות גמלים ובדואים המשוטטים בואדי ונותנים שירות לתיירים. ואדי רם הוא מסוג הדברים שצריך פשוט להנות מהשוטטות בו ובמקרה הזה - להנות מהתמונות.

חלקו השני של היום נשמר לטובת אחד משבעת פלאי תבל: PETRA. כדי לפרט על פטרה צריך מספר עמודי עיתון ועדיין לא נכתוב הכל. בקיצור נספר כי מדובר בבירת הנבטים ששהו במקום מהמאה ה 4 לפנה"ס, אנשים שמקורם בחצי האי ערב וייחודם היה יכולתם להסתגל לחיים במדבר וכשרונם במציאת מקורות מים ושינועם ממקום למקום. פטרה, עיר שלמה החצובה בסלע בצורות מדהימות וכאלה שמותירות את המתבונן עם השאלה- איך לעזאזל לפני כל כך הרבה שנים, בלי הטכנולוגיה שיש היום, הצליחו להגיע לתוצאות מדוייקות כאלו.


ביום השני יצאנו ל-"ארץ הקשתות": מרחבים עצומים של דיונות בצפון ואדי ראם. לאחר שהנהגים כבר למדו את רזי הנהיגה בחולות עלינו בדרישות הנהיגה לדיונות הענקיות . הנהגים התמודדו עם ירידות בדיונות ענק, נהנו ממעט קפיצות ומנסיעה בקע: ימות מלח מיובשות ענקיות.

ביום השלישי נסענו מפטרה, דרך ואדי נאמלה עד שהגענו לואדי הערבה הענק שחלקו בישראל וחלקו בירדן. מהדרך ניתן להשקיף על ישראל, איזור מושב פארן והמושבים הסמוכים לו.


יצאנו קבוצה נפלאה של אנשים שאיתם זכיתי להעביר 4 ימים מדהימים.
תודה לכולם!
נתראה בטיולים הבאים.
 

סרטון מסכם - ערך וצילם דקל אבו


 

קישור למסעות הבאים בירדן ובכלל בעולם הקליקו כאן



 

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

24 ביולי 2017 ב 08:48

תמונות מדהימות!
תודה לדקל