שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: דאצ'יה דאסטר אוטומטי

דאסטר של דאצ'יה מוצע כעת עם תיבת הילוכים אוטומטית המשדכת פנאי למחיר מושך

כתב: אליק פרומצ'נקו |  צילומים: מערכת אוטו
 

אוטומטי, בהישג ידכם

דאצ'יה דאסטר, שהושק בארץ לפני יותר משנתיים, הביא לכאן חידוש: רכב פנאי קומפקטי ב–100,000 שקלים, מחירה של סופרמיני מאובזרת. עם מרווח גחון מכובד (21 ס"מ) הציע הדאסטר גם יכולת נאה בשבילים. והיו פשרות בבטיחות, באיכות הפנים - והתיבה הייתה ידנית בלבד.
קישור למבחן דרכים לדאצ'יה דאסטר דיזל עם תיבה ידנית
דאצ'יה דאסטר 4X4 עם מנוע בנזין
מטפסים את מעלה עשוש

הצעה מפתה

דאצ'יה הציגה כעת דאסטר אוטומטי במחיר מושך. התיבה היא דו–מצמדית עם שישה הילוכים המשרתת דגמים רבים של רנו. התיבה משודכת רק למנוע הדיזל 1.5 ליטר, ההנעה קדמית בלבד ורמות הגימור הן 'לאורט' הבינונית ו'פרסטיג'' הגבוהה. המחיר: מ–100,000 שקלים ועד ל–107,500 שקלים. למבחן קיבלנו את 'לאורט', המאובזרת בחישוקים קלים, מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט ובבלוטות'. 

העיצוב אינו שונה, משמר את ההופעה המוצלחת של רכב פנאי. פנים הרכב הוא המקום שבו פוגשים את פשרת המחיר: עיצוב סביבת הנהג מיושן, האיכות בינונית והנדסת האנוש בעייתית. למרות שיפורים קלים - עיצוב חדש להגה ותפעול הצופר ממנו - מיקום הכפתורים מפוזר (כמו של המראות, מתחת לבלם החנייה), והמולטימדיה הנמוכה מאוד, מחייבת הסרת עיניים מהכביש. וחבל, כי היא מקושרת היטב עם וויז ורדיו אינטרנטי. המרחב בדאסטר, מלפנים ומאחור, טוב למדי, ורק ממד הרוחב בינוני. תא המטען גדול למדי (475 ליטר).
 

 

ולעניין העיקרי

שילוב התיבה האוטומטית החדשה למנוע הדיזל - 
1.5 ליטר, 109 כ"ס, 25.5 קג"מ - עובד טוב מאוד. התיבה יעילה, אך איטית במקצת, ומספקת בשימוש רגיל, ועד 110 קמ"ש לא תהיה לכם בעיה לצאת לעקיפה. התיבה הדו–מצמדית עובדת בצורה חלקה וממעטת להתבלבל במצבים שתיבה מסוגה מסתבכת, במהירויות נמוכות או בזינוק בעלייה. צריכת הדלק כרגיל עם מנוע זה טובה, ובנסיעה משולבת עמדה על 15.5 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה טובה מאוד תודות למתלים רכים המתמודדים בכבוד עם רוב שילובי המהמורות/מהירויות - בעיר, בכביש המהיר ובשטח. התלונה היחידה מתייחסת לנדנוד קצת גדול מהרצוי במהירות גבוהה על גלי כביש. אותה פעולת מתלים, יחד עם מרווח הגחון הנדיב, עושה את הדאסטר לרכב שבילים טוב מאוד.

הנוחות הטובה נפגעת מהצד הווקאלי: רעשי רוח וכביש משתלטים על תא הנוסעים בכביש המהיר, וצליל המנוע נוכח מאוד. מבחינת התנהגות אל תצפו ליותר מדי; זוויות הגלגול מורגשות מאוד, וההגה - רך מדי, חופשי ולא מדויק במרכז - רק מחזק את ההצהרה.
 

 

עלות מול תמורה

רכב פנאי קומפקטי ואוטומטי - ב–100,000 שקלים; ללא ספק הצעה מפתה. הדאסטר מוסיף להופעה המוצלחת, לנוחות הנסיעה המשובחת, ליכולת הטובה בשבילים ולדיזל החסכן תיבה אוטומטית יעילה הפועלת היטב. איכות הפנים והנדסת האנוש הלא מוצלחות הם מחיר סביר עבור הצעה כזו. עם זאת, הדאסטר רועש בנסיעה בין עירונית - ובעיקר: אבזור הבטיחות הבסיסי חסר (רק 4 כריות) וציון הבטיחות נמוך (3 כוכבים).

ולמרות הפשרה באיכות ובהנדסת האנוש, ברמת הרעש ובבטיחות, הדאסטר מציע עסקה שבקלות ניתן להבין את היתרונות שלה.

 

דאצ'יה דאסטר, 1.5 ל' דיזל א'

מנוע טורבו דיזל 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1461 סמ"ק

תזמון 8 שס', גל-זיזים עילי יחיד, הזרקת מסילה משותפת

הספק/סל"ד 109 כ"ס/4000

מומנט/סל"ד 25.5 קג"מ/1750

תמסורת רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים, הנעה קדמית

מתלים ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב/קורת פיתול

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/תופים

בסיס גלגלים 267 ס"מ

צמיגים 215/65-16

אxרxג 431.5x182x169.5 ס"מ

משקל/תא מטען 1349 ק"ג/ 475 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 169 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 11.9 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 15.5 ק"מ/ל'

דרגת זיהום 6

מחיר 100,000 שקלים (מבחן 107,500 שקלים)

אחריות 36 חודשים 

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) ★★★ (2011)

 


 

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אלי זמיר 054 2620290

28 בפברואר 2019 ב 11:48

מחכים לדאסטר 4X4 אוטומטי . מתיי יגיעה רוצה לראות ולנסועה.