שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם באלפין רוצים רכב פנאי

אלפין – החטיבה הספורטיבית של רנו – חוזרת לייצר כלי רכב תחת שמה ולצד מכונית ספורט מדהימה תייצר גם רכב פנאי

 

 

במשך שנים רבות, מתום מלחמת העולם השנייה ועד 1995, קנתה לעצמה אלפין (Alpine) שם כאחת מיצרניות מכוניות הספורט הטובות ביותר באירופה, תחילה כיצרנית עצמאית (על בסיס מכללים של רנו) ומאז 1973 כחטיבת הספורט של רנו. למרות הצלחות רבות, כולל אליפות ה-WRC וניצחונות בפורמולה 2 ו-3, הוחלט ברנו באמצע שנות ה-90 להפסיק להשתמש בשם אלפין, אבל ייצור כל מכוניות הספורט של החברה המשיך להתבצע במפעל החטיבה בעיר דייפ שבצפון צרפת.
אך השם אלפין חוזר, ובגדול. בתערוכת הרכב האחרונה בג'נבה הוצגה ה- A110, מכונית ספורט דו-מושבית בעיצוב מהמם עם מנוע מרכזי, בנויה כולה מאלומיניום, המזנקת מ-0 ל-60 מייל/שעה תוך 4.5 שניות. השם הוא הומאז' לאחת המכוניות המוצלחות ביותר של אלפין, שיוצרה בשנים 1961-1977. והשבוע התבשרנו כי החטיבה מתכוונת לייצר גם קרוס-אובר חדש, שאמור להגיע לשווקים לקראת 2019.

 

 

 

אלפין יכולה להיעזר רבות בתכנון הקרוס-אובר שלה בידע שנצבר בחברת האם שלה, כמו גם בידע מניסאן, מאינפיניטי וממרצדס. ככל הידוע כרגע, זה יהיה הקרוס-אובר הקל ביותר במשקלו בקבוצה שלו, והוא יצויד באותו מנוע טורבו ארבע בוכנות בנפח 1.8 ליטר שנמצא ב-A110. המספק כ-250 כ"ס. על פי אותם מקורות, ייתכן שנראה היגוי בארבעת הגלגלים, כפי שמתוכנן ברנו מגאן RS החדשה וכמובן גם הנעה היברידית.
 

ה-A110 החדשה

ה-A110 החדשה

ה-A110 המיתולוגית

ה-A110 המיתולוגית

עדיין לא ברור אם הקרוס-אובר של אלפין יגיע לארץ, אבל אם כן הוא יהיה אופציה מעניינת ומתחרה ראוי לפורשה מקאן ולשאר דגמי הקרוס-אובר הקומפקטיים והספורטיביים.

תגובות

0 תגובות