שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דיפנדר, ספקטר דיפנדר

פיסה מוטורית מסרטי ג'יימס בונד מוצעת למכירה פומבית על ידי סותבי'ס: לנד רובר דיפנדר SVX קונספט, אחד מ-10 שנבנו עברו הרעים בסרט ספקטר

 

לאורך ההיסטוריה של סרטי ג'יימס בונד, לכלי הרכב היה תמיד מקום מרכזי. כמובן שהדגש הושם על המכוניות בהן נהג בונד עצמו, עם חיבה יתרה למותגים בריטיים – ובמיוחד אסטון מרטין – אבל כדי לנהל את המרדפים עוצרי נשימה שגדשו את הסרטים גם הרעים היו צריכים להתנייד בכלים עם יכולות מתאימות. חלק מהמכוניות האלו היו סטנדרטיות לחלוטין, כמו צמד האלפא רומיאו 159 שרדפו אחרי האסטון מרטין DBS של בונד בסרט קוונטום של נחמה או דגמי מרצדס שונים שהיו בין המכוניות החביבות על אנשי הרשע. אבל היו סרטים שבהם נבנו עבורם כלי רכב עם חזות מאיימת במיוחד, ורצוי שיהיו שחורים.
סרט כזה היה ספקטר, ה-24 במספר בסדרת בונד, בכיכובו של דניאל קרייג. אנשי חברת סוני, המפיקה, חיפשו כלי רכב מתאים לאנשי ארגון הפשע שניהלו מרדף אחרי בונד באלפים האוסטריים. לשם כך נבחר טנדר לנד רובר דיפנדר 110 עם קבינה כפולה שהועבר לחברת באולר לסדרת שיפורים רצינית (קישור לכתבה על באולר). ולא רק אחד, 10 טנדרים זהים כאלה יוצרו לטובת הסרט והם זוהו כ- SVX קונספט אבל ידועים בשמם העממי ספקטר דיפנדר.
השינויים כללו צמיגים בקוטר 37 אינץ' על חישוקי ביד-לוק, הגדלת הספק המנוע מ-120 ל-185 כ"ס, מושבי ריקרו ובלם יד הידראולי. כלוב הגנה חיצוני, גגון מסיבי, סוללה של זרקורים וכמובן צבע שחור - השלימו מראה מאיים למדי.
חלק מעשרת הכלים סיימו את חייהם במהלך ההסרטה אבל אחד מהם, ששימש רק לצרכים מינהלתיים, מוצע כעת למכירה פומבית על ידי סובתי'ס, שתתקיים בתחילת חודש ספטמבר. היות ולא מדובר בכלי רכב שבונד עצמו נהג בו אין מחיר מינימום התחלתי, וצפוי שהמחיר לא ירקיע שחקים יתר על המידה . בונד, אגב, נהג בדיפנדר במרדף עוצר נשימה ברחובות איסטנבול בסרט סקיי-פול. ואם אתם מתכוונים להציע מחיר, קחו בחשבון שמדובר במודל 2014 עם פחות מ-250 ק"מ בלבד על האודומטר...

 

 

 

 

תגובות

0 תגובות