שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החשמל זולג גם ל-SBS-ים

קבלו את הניקולה זירו, SBS כל-חשמלי עם 555 כ"ס, שאולי יחולל מהפכה בתחום רכבי הפנאי

שנה בערך חלפה מאז שנחשפו פרטים ראשונים על ה-SBS הכל-חשמלי של חברת ניקולה, עם הבטחה שהייצור הסדרתי יחל עוד לפני תום העשור, וההבטחה אכן ממומשת: דגמי ייצור ראשונים ימסרו לקונים המאושרים כבר בתחילת 2018. יחד עם ההכרזה הזאת, פורסמו גם הפרטים המלאים על כלי הרכב שאולי יחולל מהפכה בתחום רכבי הפנאי.
הכלי החדש, שקיבל את השם זירו (ZERO - שם פופולארי בתחום כלי הרכב החשמליים המציין את אפס פליטת המזהמים), הוא רכב שטח סייד-ביי-סייד עם מקום לארבעה נוסעים, המצויד בארבע מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל. תהיה אופציה לשתי רכבות כוח: האחת עם 415 כ"ס והשנייה עם 555 כ"ס כשהמומנט מגיע לכ-68 קג"מ, המתעצם לכדי 680 קג"מ בגלגלים בעזרת מערכת גלגלי שיניים להפחתת המהירות. תהיה גם אופציה לשלושה מארזי מצברים, כשהגדול ביותר יספק טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ - בתנאי שטח טהורים...

מלבד זינוק מהיר במיוחד, 3.9 שניות מ-0 ל-60 מייל, הזירו מתהדר בצמיגים בקוטר 32 אינץ' על חישוקי ביד-לוק המעניקים לו מרווח גחון מכובד של 35 ס"מ, מהלך מתלים של 50 ס"מ, כננות מלפנים ומאחור ותא סולרי על הגג להפעלת צרכני המשנה. אחד היתרונות של הזירו בשטח, הוא העובדה שהמנועים אינם זקוקים לאוויר כדי לפעול, כמו במנועי בעירה פנימית. זה מאפשר צליחה בטוחה של מעברי מים ושטחים בוציים, בתנאי כמובן שמערכת החשמל מוגנת כיאות. לא תהיה כאן גם בעיה של רצועות מתחממות ומתחלקות המוכרת לנו מ-SBS-ים עם ההנעה הקונבנציונלית.
המחיר נקבע ל-35 אלף דולר, בארה"ב, ונסיעת הדגמה ראשונה נקבעה לחודש דצמבר, במדינת יוטה. לאחריה, ניתן יהיה להזמין את הזירו, ולקבל אותו כבר בחודש ינואר 2018. ועכשיו נותר לנו רק לחכות ליזם שיעשה לו עליה לא"י.

image

imageimageimage

תגובות

0 תגובות