שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

קקטוס של סיטרואן עם גיר אוטומטי

נטול קוצים - הקקטוס של סיטרואן צויד סוף סוף בתיבת הילוכים אוטומטית.
יצאנו לסיבוב בכבישי הדרום...

פעם, מי שרצה לאכול סברס, היה צריך לקום מוקדם בבוקר, כשיש עדיין טל על הקוצים, ולהשתמש במתקן מאולתר מפחית ומקל כדי לקטוף את הפירות מרחוק  — ולפתח עור אצבעות עבה במיוחד לשלב הקילוף. ואז פיתחו סברס "נטול קוצים" — והעסק נהיה הרבה יותר פשוט.

פעם — משמע בשנתיים האחרונות — מי שרצה לנהוג בקקטוס המיוחד של סיטרואן, היה צריך ל"ערבב את הדלק" עם יד ימין, ולהפעיל את רגל שמאל. או במילים אחרות — להחליף בעצמו הילוכים. ואז הצמידו לגרסת הטורבו (110 כ"ס) תיבה אוטומטית — והעסק נהיה הרבה יותר פשוט.
קישור: מבחן דרכים השוואתי סיטרואן קקטוס טורבו בנזין מול טורבו

אם תרצו, כאן אפשר לסיים את הכתבה הזו — אם אהבתם את המקוריות והשיק של הקקטוס, אבל נרתעתם מהתפעול הידני של תיבת ההילוכים, הבעיה נפתרה. ואפילו תוספת המחיר לא גדולה — בעוד הגרסה הידנית מוצעת בכ־94,000 שקלים (תלוי בעונה ובטיב המבצע), הגרסה האוטומטית עולה 100,000 שקלים (מבצע השקה; 105,000 שקלים מחיר מלא) ומגיעה עם חישוקי "17 במקום "16 בטורבו הידנית. ומעכשיו תקבלו בכל הגרסאות גם חמש שנות אחריות יצרן מלאות, בלי שטיקים.

הדגשה ומיקוד

אתם רוצים להמשיך בכל זאת? בבקשה. הגרסה האוטומטית שומרת על כל מעלות הקקטוס — העיצוב החמוד והמקורי, מבפנים ומבחוץ, נוחות הנסיעה הטובה וצריכת הדלק הנמוכה. היא גם שומרת על כל חסרונות הקקטוס — החלונות שנפתחים רק לחרך מאחור, פתח מיזוג יחיד לנוסע מלפנים והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות. כמו הידנית, גם הגרסה האוטומטית מציעה ביצועים לא רעים בזכות משקל עצמי נמוך, אך לא מיועדת לנהגים שאוהבים נהיגה נמרצת. המתלים הרכים, שאחראים לנוחות הנסיעה הטובה, לא ממש מסתדרים עם נהיגה דינמית. הקקטוס, כמו צרפתי אמיתי, לוקח את החיים באיזי, קרואסון ("קווסו", אם תשאלו את הקקטוס) בבוקר והליכה בשדרה הם הקטע שלו. בלי לחץ.

התיבה האוטומטית, החידוש העיקרי כאן, עושה את עבודתה נאמנה. היא אולי לא התיבה הכי זריזה בעולם, ומדי פעם מתבלבלת ומעבירה הילוך בטלטול, אבל רוב הזמן היא פועלת באופן חלק ונינוח, ובוחרת בהילוך המתאים למצב ומבלי להתעקש על הילוכים גבוהים מדי, כפי שנוהגות חלק מעמיתותיה. אגב, במפתיע לפי נתוני היצרן הגרסה האוטומטית חסכונית יותר מהגרסה הידנית. אולי בזכות ההילוך השישי (לידנית חמישה הילוכים).

התלונות העיקריות לתיבה מגיעות דווקא במצב עמידה וזחילה — בניגוד למקובל, יציאה ממצב P דורשת דחיפה של המוט הצידה, ולא רק משיכה שלו, עניין שנדרש זמן כדי להסתגל אליו; בעמידה ובזחילה הגרסה האוטומטית רועדת יותר מהזכור לנו מהגרסה הידנית, כנראה בגלל העומס השונה שמטילה התיבה האוטומטית על המנוע ביחס לתיבה ידנית. לא מדובר ברעידות בלתי נסבלות, אך אם אתם רגישים לנושא — עשו נסיעת מבחן לפני הקנייה. רגע, על מה אני מדבר - תמיד דאגו לעשות נסיעת מבחן לפני קניית רכב!

בקיצור, אם אתם צריכים רכב שיספיק למשפחה ממוצעת, והתקציב שלכם הוא כמאה אלף שקלים — הקקטוס מציע את אחת העסקאות האטרקטיביות  בשוק.

סיטרואן קקטוס 1.2 ליטר טורבו, אוטומטי

מנוע טורבו-בנזין, 3 צילנדרים, קדמי, רוחבי, 1199 סמ"ק

תזמון 12 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, תזמון משתנה

הספק/סל"ד 110 כ"ס/5500

מומנט/סל"ד 20.9 קג"מ/1500

תמסורת אוטומטית 6 הילוכים, הנעה קדמית

מתלים ק'/א' מקפרסון/ קורת פיתול

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/תופים

בסיס גלגלים 259.5 ס"מ

צמיגים 205/50-17

אxרxג 415.5x173x149 ס"מ

משקל/תא מטען 1050 ק"ג/348 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 188 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 9.7 שניות

צריכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ/ליטר

דרגת זיהום 4

מחיר 105,000 שקלים

אחריות 60 חודשים

ציון E-NCAP מבחן ריסוק: 4 כוכבים (2014)

 

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - קובי

23 בפברואר 2019 ב 12:19

נסעתי בקקטוס במשך שבוע בגרמניה, התביישתי לנסוע בו.
הייתי היחידי עם הקקטוס הזה על הכביש.
אוטו מכוער. לא סוחב. לא נוח
שמחתי להחזיר אותו

2

אורח/ת - אחלה רכב שבעולם בכלום כסף

09 באוקטובר 2020 ב 04:15

קניתי 2018 ב 55 אלף אוטומט
רכב חלום
לא נוגע בדלק
נוח
זריז מאוד
גיר נוח מאוד
כיסאות ישיבה איכותיים
בקיצור שווה כל שקל ועוד יש אחריות עד 2023