שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של הג'ימני נחשף

אחד מרכבי השטח החביבים עלינו מאוד עומד להיות מוחלף בקרוב בדגם חדש, שיישמר את יכולות השטח של הג'ימני הנוכחי

כמעט 20 שנה מלאו לסוזוקי ג'ימני, שנות נצח במונחים מוטוריים, וממש בימים אלה נחשפו תמונות ריגול ראשונות של הדור הבא, שאמור להגיע לשווקים בשנה הבאה. על פי התמונות – שחלקן צולמו בעת נסיעת מבחן וחלקן הן מברושור שדלף לרשת - ועל פי הצהרות שהגיעו מכיוון החברה, גם בדור הבא נקבל "עז הרים" עם יכולות שטח משובחות, ממש כמו בג'ימני הנוכחי: שלדת סולם, שני סרנים חיים והילוך כוח אפקטיבי.
מבחינה עיצובית, נראה שהדגם החדש יהיה בעל קווים מרובעים יותר, סטייל ה-G של מרצדס. המרכב יישאר עם שתי דלתות, והגלגל החלופי יישאר על הדלת האחורית. הרושם שלנו מהתמונות הוא שהאורך והרוחב גדלו במעט, וזה ייתן מרווח מחייה סביר יותר, אחת מנקודות התורפה של הג'ימני, שתא המטען שלו הוא וירטואלי משהו... ההגדלה גם תשפר את היציבות בנסיעה על הכביש ובשטח, עוד נקודה בעייתית בדגם הקיים... (למבחן דרכים מורחב לג'ימני הנוכחי). 
 

מהבחינה המכנית, לסוזוקי יש מבחר מנועים שיכולים להתאים לג'ימני החדש. ההערכה היא שנמצא בחרטום את מנוע ה- Boosterjet בנפח 1.0 ליטר שמפיק משלוש הבוכנות שלו, עם עזרה מהטורבו, כ-110 כ"ס. אופציות אחרות הן מנוע ה- Dualjet בנפח 1.2 ליטר, מנוע ה-1.6 ליטר שמניע את הויטארה החדשה ומדברים גם על אפשרות של מנועי דיזל לשווקים מסוימים ואולי אפילו דגם היברידי.
יש דיבורים על כך שמערכת ההנעה תהיה 4X4 קבוע, עם נעילה של הדיפרנציאל המרכזי. הילוך הכוח, יחד עם מערכות העזר האלקטרוניות המשובחות של סוזוקי , מבטיחים כאמור יכולות שטח מצוינות. זאת בשורה משמחת לחובבי ההארד-קור בשטח, בתקופה בה היצע הכלים הקשוחים הולך ומצטמצם (למבחן דרכים לג'ימני לאחר שקיבל  בקרת יציבות).
 

ועוד מילה על סוזוקי: התדמית שלה מצטיירת כשל חברה קטנה, בדיוק כמו שהג'ימני מצטייר עבור אנשים רבים כג'יפון, ואין טעות גדולה מזו, בשני המקרים. סוזוקי ניצבת במקום התשיעי בעולם במספר כלי הרכב שהיא מייצרת, שליש מהם מיוצרים בהודו על ידי חברת הבת, מארוטי. 
הג'ימני החדש יוצג ככל הנראה בתערוכת הרכב הקרובה בטוקיו, בסוף חודש אוקטובר והשיווק יחל בשנה הבאה, כדגם 2019. עדיין לא ברור מתי יגיע אלינו, אבל בטוח שיגיע.
 

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - חיים שירזי

28 באוגוסט 2017 ב 12:33

נקווה שהפעם הגימני יגיע עם מנוע הבוסטרגט עם ה112 כס מנפח ליטר
ולא מנוע 1200 עם ה90 כס
והחגיגה תהיה מושלמת

2

אורח/ת - ד"ר טוביה רינדה

26 בפברואר 2018 ב 17:45

עופר ידידי - האם יש עדכונים נוספים בהמשך לכתבה ?
אם כן אשמח לדעת.  
תודה מתמשכת ופורים שמח
 

3

אורח/ת - סמויוטה

02 ביוני 2018 ב 21:07

למה להגיד שהוא כמו הG קלאס? הוא פשוט כמו הסמוראי. נראה שמנסים לבנות לו דימוי אחר