שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה נכנסת לקופסה

דגם קונספט של החברה עם עיצוב קופסתי, המשלב רכב עבודה עם רכב פנאי, יוצג בתערוכת הרכב בטוקיו לקראת סוף החודש

בערך "טויוטה" במילון המוטורי של כל ישראלי תמצאו את ההגדרות "אמינות", "שמירת ערך" ואם יש לכם לנד קרוזר, אז גם "יכולות שטח". אבל במילון הזה קיימת גם הגדרה נוספת – "שמרנות". נכון שהטויוטות כולן יודעות לתת עבודה, אבל הן עושות זאת בדרך לא מלהיבה ובוודאי עם עיצובים משעממים. ההגדרה שלי אולי גורפת במקצת, כי פה ושם היו הברקות כמו ה-FJ קרוזר, אבל באופן כללי דומני שהיא די נכונה.
אבל לאחרונה נראה שחל שינוי מסוים בגישה: זה התחיל עם ה-C-HR עם העיצוב יוצא הדופן (למבחן דרכים ל-C-HR), וממשיך עם ה-TJ קרוזר, דגם קונספט שיוצג בתערוכת הרכב בטוקיו בסוף חודש זה.

ל-TJ עיצוב קופסתי, המשלב אלמנטים מכלי רכב מסחריים ומרכבי שטח. הוא מיועד, על פי טויוטה, למי שמחפש רכב עבודה שיכול לשמש גם כרכב פנאי. ככזה, הוא צבוע בצבע מיוחד המגן מפני שריטות, ומצויד במערכת מתלים קשוחה וצמיגים בשרניים על חישוקי 20 אינץ'. יש גם הנעה לכל הגלגלים, שנותנת יכולת שטח מסוימת.
הדלתות הקדמיות הן דלתות רגילות, אך מאחור יש צמד דלתות זזות, המאפשרות כניסה נוחה מאוד ליושבים בשני הכיסאות האחוריים (הרכב מיועד לארבע נוסעים), הניתנים לקיפול ובכך מגדילים את תא המטען. גם כיסא הנוסע לצד הנהג מתקפל, ומתאפשרת הכנסת מטען שאורכו עד שלושה מטר, נתון חשוב מאוד לבעלי מקצוע או למי שרוצה להוביל גלשן בתוך הרכב.
מהבחינה המכנית לא שוחררו פרטים רבים, מלבד העובדה שמדובר בהנעה היברידית המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר. עדכון מלא על ה-TJ יגיע עם הצגתו בתערוכת הרכב בטוקיו.

תגובות

0 תגובות