שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סוזוקי למרסבא 7/10/17

בשבת הראשונה של חג סוכות נפגשנו 12 רכבים לטיול מועדון סוזוקי בצפון מדבר יהודה.
התחלנו את הטיול במישור אדומים ומשם המשכנו להר מונטאר, נחל קידרון, תצפית אל מנזר המרסבא, בקעת הורקניה, תצפית ראש צוקים, מצוק ההעתקים לכיוון קיבוץ אלמוג.

image

מנזר מרסבא

מנזר יווני אורתודוכסי הפעיל למעלה מ-1,500 שנים ובנוי על המצוק של נחל קדרון הזורם מירושלים עד לים המלח.
המנזר נקרא על שם הנזיר הקדוש סבאס שהיה אחד מיזמי המנזרים הבולטים בתקופה הביזנטית עת החלה הנצרות להתפשט בעולם. סבאס שהיה דור שלישי לנזירים נולד במנזר בטורקיה, עלה ארצה והחל לחיות במערה במקום.
עם השנים הגיעו נזירים ותורמים והמקום נבנה, בוצר ועמד בפני הכיבושים הרבים שעבר האזור. גופתו של סבאס קבורה כיום במנזר לאחר שהייתה בגלות בוונציה במהלך כ-1,000 שנים והוחזרה ארצה בשנת 1965.
כיום חיים במנזר כמה עשרות נזירים הידועים באופן חייהם הסגפני. אסור לנשים להיכנס למנזר, הנזירים אוכלים ארוחה אחת ביום, מתפללים שעות רבות החל מחצות, ישנים מעט ועוסקים בעבודת המנזר ללא שיש להם קשר עם הסביבה מנותקים מרשת החשמל, המים, הטלפון ואף אינם משתמשים בכסף.

imageיוסי שיין

imageעידו כהן

image

הר מונטר

משיא הגובה בצפון מדבר יהודה אפשר לראות מערבה את ירושלים ומגדליה מהם בולטים מעט לפני האופק הצריחים של מגדל האוניברסיטה העברית בהר הצופים ושל המתחם הנוצרי על שם אוגוסטה ויקטוריה ליד העיר העתיקה. עוד לפני ירושלים רואים את השכונות של אבו-דיס, את מעלה אדומים וממש קרוב את קידר ומתחתיה את קידר החדשה.
מדרום רואים את המשכו של מדבר יהודה ומדרום מזרח בולט ההר הקטום הוא הר ההורדיון. ממזרח רואים את בקעת הורקניה ובצפונה את בסיס צה''ל – נבי מוסא. מזרחית לבקעה את מצוק ההעתקים, קצת מים המלח שלמרגלותיו ואת המצוק הירדני הבולט. כך אפשר להבין מדוע תרגום שם ההר מערבית הוא ''הצופה''. בעבר הרחוק יותר, בזמן בית המקדש, שימש המקום לטקס ההשלכה של העזאזל. עז אחת היה מעלה הכהן הגדול כקורבן לאלוהים ועז שנייה היה משליח למדבר ואיתה את כל העוונות של עם ישראל (חבל שכיום לא ניתן להיפתר כך בקלות מעוונותינו).

image



הייתם קבוצה נהדרת,
רכבי סוזוקי הפגינו נסיעה טובה בשטח.

תודה למשתתפים וליבואן סוזוקי.


image

image

imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

image

image

image

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageלירון רבר

imageלירון רבר

imageעופר בורשטיין

imageלירון רבר

קישורים לטיולים והדרכות של אתר השטח בארץ ובעולם:

טיולי ג'יפים בארץ | הדרכות נהיגה וניווט

מסעות ג'יפים בעולם | טיפוס הרים | טיולי אופנועים | טיולי כביש בעולם

תגובות

0 תגובות