שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון ג'יפ בטיול סובב שדה בוקר, סוכות 2017

22 ג'יפים של מטיילים, 2 מדריכים, 2 שיירות של JEEP שיצאו למסלול דומה זו מול זו - וצלם אחד תותח שהנציח את היום הזה.
הדריכו: דרור ברלי ועופר אדר צילומים: רונן טופלברג

בבוקר, כשהמטיילים החלו להגיע לנקודת המפגש בחניון הרועה, מול הכניסה לשדה בוקר, הבנו שאנחנו בבעיה. במקור, תכננו מסלול בעבירות קלה, שיתאים גם לדגמים ה"רכים" יותר בליין של ג'יפ, דוגמת הרנגייד והקומפאס. בפועל, הגיעו רק רנגלרים/רוביקונים וגרנד צ'ירוקים שיכולות השטח שלהם גבוהות בהרבה. פתחנו מפה ותוך פרק זמן קצר תכננו ציר חדש, מאתגר יותר. הקבוצה חולקה לשתי שיירות, באחת רק רנגלרים ובשנייה רק גרנד צ'ירוקים ויצאנו לדרך כשכל שיירה מתחילה את המסלול מקצה מנוגד, עם קביעת נקודת מפגש משותפת לארוחת הצהריים.

יוצאים לדרך

שיירת הרנגלרים, בהדרכת עופר אדר, התחילה את הטיול בנסיעת כביש עד ירוחם, חציית העיירה לכיוון המכתש הגדול וכניסה לציר החוצה את המכתש דרומה עד למעלה אברהם. בחלק הזה של היום התלווה לשיירה הצלם רונן טופלברג, שהתרוצץ ללא ליאות וצילם ללא הפסק, תוך כדי שהוא מחלק "הוראות בימוי" במכשיר הקשר (ואת התוצאות הנפלאות אתם רואים בתמונות המלוות את הכתבה).

מול מעלה אברהם עצרנו כדי לפתוח מרווחים בשיירה, והתחלנו לטפס אט-אט למעלה. עבור הרנגלרים ובוודאי עבור הרוביקונים זהו אתגר נחמד, לא קיצוני מדי, שגם חסרי הניסיון שבחבורה צלחו אותו בשלום. מראש המעלה המשכנו לנקודת המפגש בבורות חצץ, לארוחת צהריים מפנקת באדיבות חברת סמל"ת, יבואנית ג'יפ לישראל. לאחר הסבר קצר על הבורות ועל הנבטים, מכלי המדבר של פעם, המשיכה שיירת הרנגלרים לתצפית הר צרור ולשיחת סיכום במנחת שדה בוקר.




























































































 

למסעות הבאים בארץ- הקלק כאן | למסעות הבאים בעולם- הקלק כאן | להדרכות הנהיגה הבאות- הקלק כאן

תגובות

0 תגובות