כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

קאדילק V ברמת הגולן

רכבי הספורט השריריים מדגמי Cadillac V יצאו לשבת של נסיעה ספורטיבית על כבישי הצפון - 5042 סוסים אמריקאים צוהלים מהגלבוע למרומי רמת הגולן.
צילם: אנטולי וישנקוב

image

יצרן רכבי היוקרה-פרימיום האמריקאי - קאדילק, מציע ללקוחותיו הנמרצים שתי גרסאות ספורטיביות ושריריות של רכבי הסדאן המפנקים שלו לכביש. האמריקאים חזקו את המנועים (בזה הם טובים מאוד!) ונסעו למסלולי המרוצים של אירופה, שם הם פתחו וכיילו את מערכות המתלים וההגה בהתאמה לנסיעה ספורטיבית מאוד מהירה.

הקטנה במשפחה היא ATS-V סדאן, עם מנוע 3.6 ליטר Twin Turbo המפיק 464 כ"ס ומומנט מרבי של 61.3 קג"מ, יחד עם תיבה של 8 הילוכים מזניק את ה- ATS-V מאפס למאה קמ"ש ב-3.8 שניות ומגיע לכ-300 קמ"ש.

הבכירה במשפחת ה-V היא קאדילק CTS-V, הדור השלישי של סדרת V והמכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של שנות קאדילק. מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר המספק 640 כוחות סוס ומומנט של 87.2 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות בלבד ומהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ"ש.

image

לטיול יצאנו...

נפגשנו בשש בבוקר ובקצב מהיר (וחוקי) הצפנו לכיוון הגלבוע, ירדנו לעמק הירדן, עוד צפונה עד לכנרת ומדרום רמת הגולן טיפסנו לתל סאקי ואחר למפקדה הראשית של הסורים בקצה של קוניטרה. לסיום חזרנו לכנרת לארוחת צהרים וסיכום.

image

תל סאקי

על תל סאקי טיפסנו כדי למצוא מחלקה של חיילים אשר השתלטה על עמדת התצפית ולנו נותר אלא לרדת לעבר הדגל והמצבה החדשה שהוקמה בכניסה לתל. סיפור הגבורה של הלוחמים, מחטיבת הצנחנים וחטיבות השריון 7 ו-188, אשר עצרו בעוז רוחם (יחד עם המוצבים 116 ו-117) את ההתקפה האוגדתית הסורית בדרום רמת הגולן ביום הכיפורים 1973, ניכר בכל מקום ומקום על התל. ולנו לא נותר אלא להעריך ולהוקיר את הלוחמים שבזכותם אנו מטיילים באופן חופשי בארצנו.

image

מפקדת הכוחות הסורים בגולן

עד שנת 1967 שימש המבנה כמפקדת הכוחות הסורים בגולן וככול הידוע המרגל הישראלי - אלי כהן, "תרם" את הכסף להקמת המבנה כחלק מסיפור הכיסוי שלו כמרגל בסוריה. לזכרו של אלי כהן, אשר נתפס בעת שירותו בדמשק ושם הוצא להורג, נבנתה מול הכניסה למבנה אנדרטה קטנה בצורת ''מנעול'' .

image

צילום ועריכה: Yirom_Bd

imageimageimageimageimage

צילם: דניאל שוגול

צילם: דניאל סוגול

התמונות של דניאל שוגול:

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage


התמונות של רונן נחמיאס:

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

תודה לכל המשתתפים - היה ממש כייף ביחד!

תודה לכל המשתתפים

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - כפיר

27 באוקטובר 2017 ב 05:32

היה פשוט מדהים
תודה

2

Ogash Ofer

27 באוקטובר 2017 ב 20:03

אורח/ת - כפיר כתב/ה:
"

היה פשוט מדהים
תודה

"
תודה. העונג כולו שלי.