שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדרים של פורד – עם טוויסט

טנדר לא חייב להיות כלי עבודה משעמם, קחו למשל את ה-VelociRaptor המבוסס על הפורד רפטור, שיוצג בתערוכת SEMA הקרובה

תערוכת הרכב של SEMA  מאתגרת את יצרניות הרכב, את סדנאות השיפורים ואת יצרני ה"אפטר מרקט" להציג דגמי קונספט משוגעים, שמרביתם לא יגיעו לכלל ייצור אבל הם יכולים להעיד על הפוטנציאל  של כלי רכב שונים. בתערוכה של השנה, שעומדת להיפתח השבוע, יש נוכחות בולטת לטנדרי ה-F  של פורד, כפי שהיה בתערוכות קודמות.

הראשון שבהם, הוא ה-VelociRaptor 6x6 של סדנת הנסי (Hennessey) המבוסס על ה-F-150 רפטור החדש (לכתבה על הרפטור). הדבר הבולט ביותר הוא כמובן הסרן הנוסף מאחור, סטייל ה-G63 AMG 6X6 של מרצדס. לצורך התקנתו, שונה הארגז אבל יש גם שינויים משמעותיים שלא בולטים לעין. הראשון הוא הוספת סוסים למנוע האקו-בוסט בנפח 3.5 ליטר, עד לכדי 600 כ"ס בריאים. תוספת הכוח מושגת באמצעות שני מגדשים, מערכת פליטה משופרת ועדכון תוכנת ניהול המנוע. את השיפור הזה, אגב, ניתן להוסיף לכל רפטור סטנדרטי תמורת סכום "זניח" של 22.5 אלף דולר.

ה-VelociRaptor 6x6

השיפורים הנוספים כוללים מערכת מתלים עם בולמי פוקס, צמיגי שטח על חישוקי 20 אינץ', פגושים מסיביים, בלמים של ברמבו, קשת התהפכות, פנסי לד ועוד. לאלה החוששים מפיגועים, ניתן לקבל את ה-VelociRaptor  משוריין ולצאת איתו לשדה הקרב. כדי לרכוש את הדגם הבסיסי תדרשו להיפרד מלא פחות מ-295 אלף דולר, וזה עדיין פחות מהמחיר של ה-G משושה הגלגלים.

6 טוב מ-4

יש עוד כמה דגמי קונספט מעניינים שיגיעו ל-SEMA, שגם הם מבוססים על טנדרי ה-F. אחד מהם הוא Project SD126  שנבנה על ידי  .BDS Suspensionהבסיס כאן הוא F-250 חד-קבינה, עם צמיגי 42 אינץ' ומתלים המיועדים לעבודת שטח ומנוע טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר.

Project SD126

דגם מעניין נוסף הוא ה-Operator של סדנת Hellwig שמבוסס על ה-F-350 המוכר לנו (למבחן דרכים ל-F-350). עיקר השיפור כאן הוא מערכת מתלי האוויר, המאפשרת התקנת צמיגים גדולים ומקנה נוחיות בשטח, בדיוק מה שנחוץ לרכב עבודה איתו יוצאים לטיולים בסוף השבוע.

ה-Operator

תגובות

0 תגובות