כביש / ספורט > כתבות

העתיד על פי למבורגיני

דגם קונספט שנחשף לאחרונה, שפותח במשותף עם MIT, מציג את החזון של החברה למכוניות העל של הדורות הבאים

לכל אלה מאיתנו שנהמת המנועים במכוניות העל עושה להם את זה, צפוי עתיד מדכא. בדגם קונספט שהציגה למבורגיני, שצופה את העתיד לבוא במילניום השלישי, יש רק מנועים חשמליים. אמנם יש ארבע כאלה, אחד בכל גלגל, אבל מה יהיה עם הרעש הממכר...

הדגם, Terzo Millennio, פותח במשותף עם מדענים מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) ומשולבות בו טכנולוגיות עתידיות שבוודאי נראה מתישהו גם במכוניות עממיות יותר. ההנעה כאמור היא חשמלית, עם מנוע בכל גלגל, מה שמייתר את מערכת העברת הכוח. תיבת הילוכים, מצמד, גלי הינע, ציריות – כולם מיותרים. על כל מנוע "יישב" קבל, שיספק את האנרגיה לצריכה המיידית. בנוסף, יהיו סוללות דקיקות שיוטמעו בתוך המרכב. כדי לאפשר זאת, המרכב נבנה מפנלים של קרבון-פיבר, בשתי שכבות, שהסוללות מותקנות בתוך ה"סנדוויץ'.

חזון לעתיד

כדי למנוע מצבים בהם הקרבון-פיבר מתחיל להיסדק, עובדים ב-MIT על פיתוח שיאפשר למרכב לתקן את עצמו. מחשב הרכב יינטר באופן רצוף את הפנלים וברגע שיאבחן כי יש פגיעה כלשהי במרכב, יוזרמו חומרים כימיים לנקודה הבעייתית שיתקנו את הנזק.

מעבר לצד הטכני, למבורגיני מציגה גם עיצוב מדהים, אך היצירה הזו אינה עומדת להגיח בקרוב משערי המפעל. לדברי מנהל המו"פ של החברה, חלק מהטכנולוגיות צפויות להיטמע בזמן כזה הוא אחר, אבל המטרה העיקרית בדגם הזה הוא להציג את החזון לשניים ואפילו שלושה דורות קדימה.

תגובות

0 תגובות