שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה, מועדון מיצובישי - הר חורשן, 25/8/17

עוד קבוצה של פאג'רו וטנדר טריטון הגיעה להדרכה קיצית בהר חורשן. היה חם אבל כיף.

חם באוגוסט. חם ולח. אבל מתוך הקבינות הממוזגות של פאג'רו וטנדר טריטון חדשים העולם נראה קריר ונעים וההתמודדות עם אתגרי השטח קלה ומהנה.

אבל כדי להתמודד עם אתגרי נהיגת שטח, במיוחד כשהרכב עדיין חדש לבעליו, צריך הדרכה. ועל כן הגיעו המיצובישים החדשים בבוקר יום שישי קיצי וחם לחניון בכניסה למושבה בת-שלמה. בדיקת נוכחות מהירה וירדנו בשביל המפותל להתמקמות בצל העצים על מנת לעבור פרק תיאורטי.

ערכנו היכרות עם הרכב ועם כללים בסיסיים בבטיחות בנהיגה. דיברנו על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים ונעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, והכל בהתייחסות הן לפאג'רו והן לטנדר. לא שכחנו את כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.

לא שכחנו להזכיר את כללי נהיגת שטח: בחירת נתיב נכונה, עליות וירידות, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון, חשיבות התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי. וכמובן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנלמד.

המכשול הראשון כלל בתוכו את רוב התרחישים בהם אנו נתקלים בשטח סלעי – חריץ עמוק בסיבוב חד שמאלה משולב בעליה תלולה רצופה בהצלבות ומדרגות. במכשול הזה לומדים להרגיש את בקרת המשיכה בפעולה ומתרגלים לתכנן קו נכון ולנוע בצורה רצופה מבלי לעצור. לאלה שאינם מנוסים זה קצת קשה פסיכולוגית בהתחלה ויש גם כאלה שחרדים לשריטות בצבע... אבל מהר מאוד תופסים את הפרינציפ ומגלים שרכבי השטח של מיצובישי לא מתרגשים בכלל ממצבי עבירות לא פשוטים גם במצב סטנדרטי מהניילון, עם צמיגי כביש וללא הגבהה.

אחרי שניצחנו את העליה הזו, המכשולים הבאים כבר זרמו בצורה מהירה ומדוייקת להפליא. טיפסנו להר חורשן דרך מסלול ''סובב-פיסגה'' שכולל הכל מהכל, עצרנו לקפה וארוחת חומוס ופלאפל טעימה ואחר כך ירדנו במדרון רצוף בורות עמוקים והעפלנו לפסגת נ.ג. 186. כאן כבר לא היה צורך בהסברים - כולם למדו להחליט מתי להשתמש בהילוך הכוח ולתכנן קו התקדמות נכון, להרגיש את הרכב ולהתקדם בשטח לא פשוט ללא קושי מיוחד וכמובן ללא שום נזקים.

את ההדרכה סיימנו בסקירת ציוד החילוץ הבסיסי שצריך להיות בכל רכב שטח שיוצא לטייל וקינחנו בתצפית פנורמית מרהיבה על רמות מנשה, הר חורשן, נחל דליה ומורדות הדרום-מזרחיים של הכרמל.

את הפאג'רו והטריטון ואת הביצועים המעולים שלהם בשטח כולנו מכירים, אבל כאן התווספו למשוואה גם נהיגה מצויינת ורגועה, הקשבה ומשמעת – מתכון בטוח להדרכה מלמדת ומהנה. היה לי כיף, ואני מקווה שגם לכם. נתראה בשטח ותודה לכולם!





ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח











לעוד מסעות בארץ ובעולם

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

0 תגובות