שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הרנגלר החדש נחשף

לאחר שנים של המתנה וספקולציות שונות לגבי המפרט של הרך הנולד, הוצג השבוע הדור החדש של ג'יפ רנגלר בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס

חיכינו, חיכינו, ובסוף הוא הגיע. ג'יפ רנגלר חדש לחלוטין הוצג השבוע בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס, דור רביעי לרכב השטח המיתולוגי, שקיבל את הזיהוי JL. אם ציפינו למהפך דרמטי – בסגנון השמועות על כלי עם שלדה אחודה וללא סרנים חיים – זה לא קרה. הרנגלר החדש שומר על המבנה המסורתי של שלדה ומרכב נפרדים, שני סרנים חיים והנעה אחורית בנסיעת כביש.

במבט ראשוני, כמעט ולא רואים הבדל גם מהבחינה החיצונית. הרנגלר החדש דומה כמעט לחלוטין לזה הנוכחי, עם הבדלים קטנים בעיצוב, בעיקר בחזית. אבל מתחת לפחי המרכב, העשוי בחלקו מאלומיניום, מסתתרת שלדת סולם חדשה לחלוטין, קשיחה יותר מקודמתה. השימוש במתכת הקלה יותר יביא להפחתה של כ-80 ק"ג במשקל, מה שאמור לשפר את צריכת הדלק.

הגרסה הפתוחה, עם הרוח בפנים

כפי שכבר פרסמנו, בגזרת המנועים נשארים עם אותה יחידת הנעה מוכרת, מנוע הפנטה סטאר V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס, אליה יצטרף גם מנוע טורבו-בנזין עם ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר שיספק 268 כ"ס. בעתיד יגיע גם מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר. נתון מעניין לגבי מנוע ה-2.0 ליטר: גרסה זו מצוידת במערכת חשמל של 48 וולט עם מתנע משולב באלטרנטור, וזאת הכנה אפשרית לגרסה היברידית.

בגרסה הידנית של הרנגלר החדש תישאר אותה תיבת הילוכים עם שש מהירויות (גרסה שמשום מה אינה מיובאת לארץ), אך הגרסה האוטומטית תקבל תיבה חדשה עם שמונה מהירויות, שיפור גדול עומת התיבה הקיימת שבה רק חמישה יחסי העברה. הסרנים נשארים ללא שינוי וכך גם יתר חלקי מערכת העברת הכוח.

כמו בדגם הקיים, גם החדש יוצע בשתי גרסאות בסיס: עם שלוש דלתות ועם חמש. יהיו כמה רמות גימור משותפות לשתי הגרסאות, אך בגרסה הארוכה בלבד תוצע רמת "סהרה", שתהיה יוקרתית יותר. בכל הגרסאות תהיה אופציה לגג קשיח שלם, לגג קשיח עם פנלים מתפרקים, או לגג ברזנט מתקפל חשמלית, גרסה שבה ניתן גם להוריד את החלון הקדמי.

גרסת הגג הקשיח

חובבי השטח הקשה יותר יוכלו לרכוש את הרוביקון, בשתי גרסאות המרכב, עם סרנים מחוזקים, מערכת מתלים משופרת, צמיגים בקוטר 33 אינץ', שתי נעילות רוחביות, מוטות מייצבים מתנתקים חשמלית ויחסי העברה נמוכים יותר בטרנספר. ועם בענייני שיפורים, חטיבת מופאר כבר הכריזה על 200 פריטים המחכים לרוכשי הרנגלר החדש, כולל פגושים משופרים, מנשאים, מגשים לכננות, חישוקים שונים ועוד.

מכירת הרנגלר החדש בארה"ב תחל בחודש ינואר הקרוב במחיר שעדיין לא פורסם, אך הוא צפוי להיות יקר יותר מהדגם היוצא בסדר גודל של כ-2500 דולר. זה יביא את המחיר של דגם הבסיס לכ-26,500 דולר ומחירם של הדגמים המזוודים "יגרד" כנראה את ה-50 אלף דולר. לארץ הרנגלר צפוי להגיע לקראת סוף השנה הבאה.

רוביקון שלוש דלתות

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יעקב בלום

04 בדצמבר 2017 ב 07:57

מכלול האפשריות מדהים בתקוה שגם בארץ נוכל לכך

2

אורח/ת - רמי רפופורט

04 בדצמבר 2017 ב 09:02

רכב שטח חלומי .בטח יעלהבארץ  כמו למבורגיני באיטליה