מועדון סוזוקי בארץ הזוהר שבמדבר יהודה, 2/12/17

כמידי מספר שבועות יוצא המועדון לתור בשבילי הארץ - הפעם אתגרנו את חברי המועדון במסלול אתגרי בתא שטח פחות מוכר - תא שטח המכונה "ארץ הזוהר" בחלקו הדרום מערבי של המדבר.
הדריכו: דרור ברלי ועדי וייזל

צומת האלה

לאור העובדה כי תחילת המסלול נקבעה למערב מדבר יהודה, באיזור גוש עציון, בחרנו לצאת בשיירה אחת, גדולה ומאוד ארוכה יש לומר, מתחנת הדלק בצומת האלה. רחבת התחנה התמלאה עד אפס מקום בלמעלה מ-22 רכבי סוזוקי ולמעלה מ-50 משתתפים.
תדרוך מפורט על המסלול, דגשים והשיירה עלתה על הכביש העולה לגוש עציון.
הדרך לגוש עוברת בין מספר כפרים ערבים הנחשבים לידידותיים, כפרים שבתחומם עוברים מאות כלי רכב ישראלים מידי יום מדרכם מגוש עציון ולגוש עציון.
תוך 40 דקות הגענו "לצומת הגוש" - הצומת המפורסם והידוע לשמצה. המשכנו מזרחה עד שהגענו לרחבת הכינוס מול היישוב החרדי "מעלה עמוס". רחבה שמלבד יכולתה להכיל את כל השיירה, היא מקום שנמצא בו מעיין קטן ובו מים צלולים וקרים במיוחד.
בשטח הכינוס נפתחת מפת סימון השבילים, חולקו מכשירי הקשר והשיירה הארוכה יצאה אל הדרך כאשר בתחילה חוצים את הכפר ראשיידייה.

תא השטח הזה, שמוכר בשם "ארץ הזוהר" הינו תא שטח השייך לגזרת מדבר יהודה, אך יש לומר כי מדובר בתא שטח הרבה פחות מטוייל. חלקו המזרחי של תא השטח, והנקודה המזרחית ביותר בה ביקרנו היה מצפה מדרג - "אום דראג'". כל יתר המסלול עובר בחלקו הדרום מערבי של מדבר יהודה.
מפגשים רבים עם מקומיים הגרים באוהלים, סיור חפוז בכפרים קטנים שבעבר היו אוהלים וקיבלו "היתרי בנייה" לבנות וילות ועוד.
הפיתוח המסיבי במקום גרם לי, מפעם לפעם, לחשוב כי טעיתי במסלול אך מכשיר הניווט איפס אותי מהר מאוד והבהיר לי כי הסביבה השתנתה ולא אחרת.

לקראת צהריים הגענו למעבר ואדי א-סיף - ירידה תלולה במיוחד לואדי וטיפוס ממנו לגדה השנייה הנמצאת גבוה מעל. בהחלט עלייה אתגרית ונוף מדהים.
כמויות בורות המים במקום מצביעים על סיוע של עמותות מבחוץ המתחזקות את הבורות.
גם המקומיים מצאו את תא השטח הזה כאזור ששווה לטייל בו וכמעט בכל פינה נתקלנו בהם ותמיד קיבלנו הזמנה לשבת לשתות ולאכול - בהחלט רצון לקרבה. אמרו כבר לפנינו שמלחמות זה בין מנהיגים נכון?!
שעת צהריים, הגענו למצפה מדרג - עוד אחת משרשרת תחנות משטרה ירדניות הפזורות במדבר יהודה (כמו רוג'ום א-נקה ועוד) התצפית והנוף מהמקום מדהימים. השמש שוקעת עוד שעתיים ויש להתקפל כמה שיותר מהר, הציר חזרה נבחר בקפידה בהתאם לזמן שעומד לרשותנו והגענו בדיוק בשעה המיועדת - 17:00 לכביש גוש עציון.

זה הזמן לפרגן למשתתפים - שיירה של 24 כלי רכב ( 22 רכבים ו 2 רכבי מדריכים ) אינה דבר פשוט להדרכה והובלה. ההחלטה לא לפצל את הקבוצה, בדיעבד, הייתה נכונה ומוצלחת וזאת אך ורק אודות למשמעת, לניסיון ולאיכות המשתתפים במסע.
רכבי הסוזוקי מסדרת ג'ימני וגראנד ויטארה, שנאלצו לא אחת לשלב את הילוך הכח ולאתגר את הרכבים, עמדו בהצלחה במסלול והמסלול הסתיים ללא נזק ולו הקל ביותר.
תענוג של מסלול, תענוג של קבוצה וכל שנותר זה לאחל לנו טיולים נוספים ומוצלחים כמו זה.