שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע - מצפון הבקעה לסרטבה - 2/12/17

איזה כייף לטייל בשכונה שלך- כך היה כשיצאנו למסע מצפון הבקעה לסרטבה, כמה ק''מ מהגבול הצפוני של הבקעה, האו הוא מחסום בזק, דרך שמורת נחל בזק עילי המרשימה, דרך כרמי מושב בקעות, הטיפוס למכורה והעליה עד לסרטבה שעומדת במרכז הבקעה עם הנוף המשגע.
הבקעה, האזור הכל כך בראשיתי הזה, מרשים ומספק את הסחורה בכל טיול מחדש, מי שלא היה חייב להגיע לטיול הבא באזור, תראו בתמונת של יומן המסע של שבת 2/12/17.
טיול חובה לכל טייל לפחות פעמיים- פעם לפני הגשמים ופעם אחרי.
ותודה לחבר ולצלם: אבי בן שלוש

יום שבת, מזג אויר משגע עם ראות פחות משגעת. אט אט מגיעים 10 כלי רכב לטיול במקום שאני הכי אוהב, עם הנופים הכי בראשיתיים ועוצמתיים - וולקאם לבקעת הירדן, הבית שלי.

בוקר טוב לכולם והסבר קצר על מה שמצפה לנו היום. כללים למטיילים בשטח ואנחנו כולם על הרכבים לאחר הורדת אוויר, הלו, ההתמודדות הראשונה תחל מייד...

המצגת המסכמת של גורי גרוסמן:

ככל שאנו מטפסים לגובה כך נשקף לנו הנוף המשגע של בקעת הירדן הישראלית, בקעת הירדן הירדנית, עמק המעיינות והגלבוע - פשוט משגע.

הדרך טכנית אבל כולם עומדים בקצב ונראה שיש לי פה חבורה של נהגים לא פראיירים בכלל...

הגענו למכשול הראשון - מעלה גיבורים, תדרוך קצר ושוקי סוסנובסקי חברי הטוב והפולני - הכי חד בכפר סבא, תופס עמדה מכווין המכשול הראשון במעלה ושולח את החברה מעלה אליי להכוונה נוספת.

החברה עולים יפה את המעלה וממש ללא בומים וכל מיני הרפתקאות, הכל עובר חלק ואני מאוד מבסוט מהחבר'ה.

אנחנו ממשיכים לתצפית המדהימה מונטר א-שק על הר חמשת הצבעים שכל פעם מדהים אותי מחדש (חלק מג'בל אל-מועלקה).

משם אנחנו גולשים לכיוון מעיינות עין אל ג'אמל, כיום השטח מיושב לגמרי ע''י בדואים ולכן את המעיינות קשה מאוד לראות.

ממשיכים ומתפסים לכיוון התצפית המרשימה - אבו קונדול. מטפסים בזהירות את מעלה בקעות אל אחת מהתצפיות האהובות עלי והדרך הכמעט לא מטויילת - תצפית מנשה, הלא היא תצפית אל מוברה.

משם גולשים לכיוון ארוחת הצהריים שלנו וכשיש שמש אין כמו לאכול צהריים מתחת לעצי הגפן בכרמים של הישוב בקעות (תודה לך אבירם ברמלי שחלקתה איתנו את כרמך).

קמנו בקושי מהפסקת הצהריים כשאני יודע שעוד חלק לא פשוט לפנינו ויצאנו בנסיעה מנהלתית לכיוון מושב מכורה, עברנו את הישוב ולאחר כ-5 דקות נכנסנו לשטח שוב בשביל המוביל לסרטבה מכיוון בריכת יחזקאל, הטיפוס לווה בנוף מרשים ועוצמתי והשיירה שלי בהחלט יודעת לזוז בקצב.

את מעלה הסיפון עברנו ללא כל בעיות, החבר'ה באמת שלטו בכלים והכל עבר חלק.

נכנסנו לראות את התופעה המעניינת שיש לנו על הסרטבה, הלא היא עין סרטבה שהוקמה ע''י הבדואים שבאזור. משם המשכנו לתמונה קבוצתית ברקע הסרטבה. אז נוף יש, קפה/בירה ופיצוחים גם, אפילו כמה משוגעים שהחליטו שהם עולים רגלית לקרן הסרטבה.

גלשנו לאט לאט מהסרטבה, נפרדים מהנופים העוצמתיים של הבקעה דרך מטעי התמרים החדשים ומטעי הפלפל. שיחת סיכום קצרה והבטחה להפגש שוב באותו המסלול בחורף או אחרי הגשמים כשהכל יהיה כבר ירוק.

היתה לי יופי של שבת, הבקעה שוב נתנה "הצגה" למטיילים והשאירה טעם של עוד.

קישור לפרטים ולהרשמה למסעות השבת הקרובה בארץ - הקלק כאן





































לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן