שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - סובארו דרייב, יער בן שמן 1/12/2017

עוד קבוצה גדולה של בעלי פורסטרים ו-XV חדשים הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי יער בן שמן

''יעלה או לא יעלה''? שואל חיים את חבורת המודרכים שלנו ומצביע על ''גינת הסלעים'' שמאחורינו. עבור רוב בעלי הסובארו החדשות שהגיעו ליער בן שמן בבבוקר 1/12/17 השאלה היתה כמעט תלושה מהמציאות. מי יעיז לנסוע כאן?... רובם קנו ג'יפון רק כי רצו ''לשבת גבוה'' ופתאום הם מתוודעים לעולם חדש ומופלא שמתחיל היכן שהכביש מסתיים. בניגוד לרוב ג'יפוני הפוזה החדשים, למכוניות סובארו 4X4 יש יכולת שטח אמיתית שלעתים לא עמדה בכלל במכלול השיקולים בעת הרכישה וכעת הם מתוודעים אליה לראשונה. היכולת לטייל במשעולים שפעם היו שמורים לג'יפים בלבד בהחלט מלהיבה את הדמיון אבל כדי לדעת לנצל אותה כהלכה ללא נסיון קודם צריך לעבור הדרכה. סוג של השתלמות קצרה – תיאורטית ומעשית –בעיקר על מנת לנטוע בטחון וללמוד לעשות את הדברים נכון ובטוח וכמובן ללא נזקים.

וכך שוב אנו פוגשים ביער בן שמן בקבוצה גדולה של סובארו 4X4 חדשים. הקבוצה גדולה מהרגיל ועל כן מתייצבים צמד מדריכים – חיים זרזר ואנוכי.

חיים פותח בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה הכללי של כלי הרכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, נגיעה בצמיגים, במיגונים ובשיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה ושיפוע צד.

בסיום הדיבורים עוברים למעשים. מתחלקים לשתי קבוצות שמתארגנות בשני טורים ארוכים ויוצאים לטיול במשעולי היער במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. עליות, ירידות, מדרגות, דרדרות, שיפוע צד, תרגול עבודה עם מכוון וגם ליכלוך הידיים בעבודות מע''צ קלילות... וכמובן שגם לא פוסחים על עצירת הקפה ההכרחית שהרי אין כמו בתי הקפה בשטח.

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח מבלי להרגיש איך הזמן עף, בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה ידע וקצת נסיון ובעיקר – הרבה יותר ביטחון במכוניות הנהדרות הללו וביכולותיהן המרשימות.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!



ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP

מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לסיכום ההדרכה - טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
























לסיכום ההדרכה של הקבוצה של חיים זרזר - הקלק כאן

לעוד מסעות בארץ ובעולם

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - לירן דבש

06 בדצמבר 2017 ב 13:11

היה תענוג צרוף!

מההדכה התיאורטית שהרגישה מאוד מקצועית, מעניינת ובאווירה טובה ועד ההדרכה המעשית שהתנהלה בסובלנות עם תשומת לב לכל הפרטים.

דרור אדם נחמד מאוד עם אהבה לעולם השטח וזה התבטא לאורך כל ההדרכה.

תודה רבה

2

אורח/ת - אווה טהור

07 בדצמבר 2017 ב 06:08

זו היתה חוויה והתנסות נהדרת עבורי,
תודה לדרור על החלק המעשי שהיה מקצועי מאוד משכיל ועם המון סבלנות
ותודה לחיים על חלק עיוני מקצועי ומעשיר
נהנינו מאוד
תודה רבה