הדרכת נהיגה - מועדון מיצובישי, יער בן שמן 22/12/17

סיכום ותמונות מהדרכת הנהיגה בשטח של מועדון מיצובישי ביער בן שמן

 

כשקיבלתי את ההודעה שאדריך את קבוצת מיצובישי לא יכולתי שלא להתרגש. מדובר בשועלי קרבות ותיקים ומוכרים ולכן זה מחייב אותי להכין את הנהגים היטב לקראת יציאתם לשטח ובזמן הקצוב שיש לנו לנסות למלא את ארגז הכלים שלהם במקסימום מידע חיוני שיעזור לחברים החדשים לטייל בבטחה ולדעת לנצל את הרכבים המצוינים שרכשו.

נפגשנו בבוקר יום שישי ביער בן שמן 10 רכבי מיצובישי מדגמי פאג'רו המוכר והידוע וטנדרים מהדגם החדש.

לאחר פריסה נחמדה התיישבנו לחלק התאורטי בהדרכה.

נהניתי מאוד מההקשבה של הקבוצה ושמחתי לענות על שאלות חשובות שנשאלו. עולם השטח הוא עולם ענק שאפשר לשוחח עליו שעות רבות אך זמננו קצר. לאחר שעה לערך יצאנו לתרגל הלכה למעשה בשטח.

התרגול הראשון הוקדש לשיפועי צד, הנהגים התנסו בכניסה ויציאה נכונה מהמצב והתנסו בהרגשה בשטח.

את התרגול השני הקדשנו לטיפוס עליה ותרגול נוהל עליה שנכשלה. זה היה זמן טוב גם ללמוד ולהתנסות באופן תפעול המערכות ברכב וההבדלים בכושר העבירות.

לאחר שכולם תרגלו והרגישו יותר בטוחים יצאנו לעבר נקודת הפסקת הצהריים.

נהנינו מפריסה מכובדת ביותר שהחברה דאגה לנו, ישבנו נהנינו ושוב שמחתי לענות על השאלות שנשאלו.
בסיום הארוחה יצאנו כשיירה מאוחדת ומיומנת לעבר מסלול מאתגר שהכנתי לקבוצה.


לקראת השעה המיועדת הגענו לנקודת הסיום המתוכננת. כשנפרדתי מהקבוצה לא היה לי ספק שארגז הכלים שלהם מצויד בכלים הבסיסים להתחיל לטייל בשטח, לצאת ולחזור בשלום. 
אני מקווה 
לפגוש אתכם בטיולים בשטח, בהצלחה לכל אחד ואחת מכם.

בכבוד רב,
אופיר אביב. 

קישורים לסיכום ההדרכה:

ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
 
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח










 

לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן 
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן 
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

 

תגובות

0 תגובות