שטח 4X4 > כתבות > חדשות

עקיצה מבית סוזוקי – Xbee

דגם קונספט מעניין שהוצג בתערוכת הרכב בטוקיו לפני חודשים מספר, יגיע בקרוב לקו הייצור. וכן, תהיה לו הנעה בכל הגלגלים, כאופציה

אם חשבנו שעיצובי רטרו נעלמו מעולם השטח עם הפסקת הייצור של הטויוטה FJ קרוזר, הפתיעה אותנו חברת סוזוקי עם ה-Xbee – דגם קונספט שהוצג בחודש ספטמבר האחרון בתערוכת הרכב בטוקיו ואוטוטו מגיע לקו הייצור.

ה- Xbee (מבטאים זאת Cross-bi) הוא רכב זערורי, ששייך לקבוצת רכבי ה-KEI ביפן. אלו כלי רכב קטנים שמוגבלים במידות ובנפחי המנוע, ועל כן זוכים להקלות במיסוי ובביטוח. הם נבדלים מכלי הרכב האחרים באותה מדינה בלוחית רישוי צהובה/שחורה (כמו אצלנו...). לישראל הגיעו במהלך השנים לא מעט כלים השייכים לקבוצה זו, כמו הסובארו R360 והסובארית, הסוזוקי אלטו ועוד. אגב, גם הסמוראי והג'ימני שייכים לאותה קבוצה, ביפן הם מוגדרים כ-Truck והגבלות הגודל ונפח המנוע שלהם שונות מאלו של רכבי נוסעים.

למרות המימדים הקטנים, ה-Xbee יציע קונספט מעניין: הנעה היברידית המבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר אחד, עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות – ואופציה להנעה 4X4... לא פורסמו נתונים על החלק החשמלי בהנעה, וגם לא נמסר כיצד יונעו הגלגלים האחוריים (ההנעה בדגם הרגיל תהיה קדמית). טווח המחירים צפוי להיות – ביפן – מ-16 אלף דולר לדגם הבסיסי ועד ל-19 אלף דולר לדגם הבכיר, שניהם יגיעו עם מערכות בטיחות מתקדמות.

כרגע השיווק מתוכנן רק לשוק היפני, אבל בעתיד ייתכן שה- Xbee "יסתנן" גם לשווקים נוספים, ואולי-אולי נראה אותו גם אצלנו.

.

תגובות

0 תגובות