שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: סיכום אמצע שבוע שני

אחרי שני ימים של מרתון קשה, במזג אוויר גשום ביותר ובאוויר דליל של הרים שגובהם מעל 4000 מטר, החליטו המארגנים לבטל את הסטייג' התשיעי ולעבור את הגבול לארגנטינה בנסיעה מנהלתית

גשמים עזים, שגרמו להצפת הביוואק והפכו את הדרכים למסוכנות, הביאו את המארגנים להחלטה לבטל את הסטייג' התשיעי ולעשות את המעבר מבוליביה לארגנטינה בנסיעה מנהלית ושם לחדש את התחרות. לפני כן, שני ימי המרתון של הסטייג'ים השביעי והשמיני, שנערכו בדרכים בוציות ובחלק מהזמן גבהים של למעלה מ-4000 מטר, היוו אתגר ענק למתחרים ובסיומם השתנה סדר ההובלה בקטגוריית המכוניות.

באופנועים, נמשכת תחרות מותחת ביותר כש-22 שניות בלבד מפרידות בין אדריאן ואן בוורן שבמקום הראשון לבין קווין בנאבידס שבמקום השני. אחריהם דולקים, לפי הסדר, ווקנר, פרייס, ברדה ומאו, שנמצא בפיגור של פחות מעשר דקות מהמוביל. מי שעשתה תוצאות יפות בשלב המרתון היתה הרוכבת הספרדיה ליאה סאנז, הנמצאת במקום ה-14 בדרוג הכללי.

טובי פרייס משייט

הדרמה הגדולה בימי המרתון היתה בקטגוריית המכוניות. סטפן פטרנהסל, שהחזיק בהובלה, שבר את המתלה האחורי בסטייג' השביעי, כשסטה מהדרך כדי לעקוף טרקטורון שחסם אותה. התיקון, שנעשה בעזרת חלקים ש"נשחטו" ממכוניתו של דפרה, ארך קרוב לשעתיים. למרות זאת, הוא מחזיק במקום השלישי בדרוג הכללי. את ההובלה לקח חברו לקבוצה, קרלוס סאיינז, עם פער מבטיח של כמעט שעה על המקום השני, בו נמצא נאסר אל-עטייה. במקומות 4-5 מחזיקים טן-ברינק ודה וילייה מקבוצת טויוטה, והרביעייה הדולקת אחרי סאיינז תנצל כל טעות שלו כדי לנסות ולהדיח אותו מהמקום הראשון.

דפרה בתיקון דרך

גם במשאיות נפתח פער גדול יחסית (כ-45 דקות) בין המקום הראשון, בו מחזיק אדוארד ניקולאייב לבין המקום השני, בו נמצא פדריקו וילארגה. במקום השלישי, הרחק מאחור מבחינת הזמנים (כמעט שלוש וחצי שעות מהמוביל), מחזיק מרטין מאצ'יק. מלבד ניקולאייב, קבוצת קאמאז מאכזבת השנה, כשמרדיב רק במקום החמישי, סוטניקוב בתשיעי ושיבלוב ב-13.

הצוות הישראלי, אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר השיג תוצאות יפות מאוד בשלב המרתון, כשסיים במקום ה-17 בסטייג' השביעי ובמקום ה-16 בשמיני. בדרוג הכללי הם נמצאים במקום ה-21, אמנם עם פער גדול של כ-70 שעות מהמוביל, אך כמחצית מפער זה נובע משעות העונשין שקיבלו אחרי התקיעה בסטייג' השני.

כך מתדלקים בשטח

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - גרא

16 בינואר 2018 ב 15:23

לפי הצילומים מהמסלול, נראה השטח מאוד קשה ובילתי צפוי. 
הדיונות מאוד רכות, והמישורים שנשברים לתוך ערוצי נחלים בקרקע רכה, גרמו לנפילות ועיכובים.