שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה, מועדון מיצובישי – הר חורשן 2/2/18

שבוע אחרי הגשמים שמורת הר חורשן ירוקה ומרהיבה מתמיד. התנאים מושלמים עם שמש מלטפת וטמפרטורה נעימה שאידיאלית ליציאה לשטח - ואנחנו יוצאים עם כמה פאג'רואים וטריטונים להדרכת נהיגת שטח של יום שישי בבוקר

אחרי כמה סופי שבוע גשומים סוף-סוף התבהרו השמיים וחזרנו לשגרת ההדרכות של ימי שישי בבוקר. ברחבת החנייה של בת שלמה התאספו כמה וכמה פאג'רו, חדשים וישנים יותר וגם שני טנדרים טריטון חדשים. אחרי הכרות זריזה אפשר לצאת לדרך לכיוון הפינה המוצלת בה נערוך את הפרק התיאורטי.

ערכנו היכרות עם הרכב ועם כללים בסיסיים בבטיחות בנהיגה. דיברנו על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים ונעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, והכל בהתייחסות הן לפאג'רו והן לטנדר. לא שכחנו את כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.

לא שכחנו להזכיר את כללי נהיגת שטח: בחירת נתיב נכונה, עליות וירידות, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון, חשיבות התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי. וכמובן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנלמד ולא שכחנו את ה''פריסה'' המסורתית – הפסקה לחומוס משובח וקפה.

את ההדרכה סיימנו בפסגת נ.ג. 186 עם תצפית פנורמית מרהיבה על רמות מנשה, הר חורשן, נחל דליה ומורדות הדרום-מזרחיים של הכרמל. הסבר קצר על המקום וסקירת ציוד החילוץ הבסיסי שצריך להיות בכל רכב שטח שיוצא לטייל.

היה לי כיף, ואני מקווה שגם לכם. נתראה בשטח ותודה לכולם!

אינציקלושטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח









לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן