שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #50

רכב פנאי נוסף לסיאט, מנוע V-8 לרנגלר החדש והמרצדס GLB שיגיע בשנה הבאה יקבל גם גרסת AMG

חברת סיאט, שהצטרפה באיחור לקדחת רכבי הפנאי, לוחצת חזק על הדוושה כדי לסגור פערים. תחילה הציגה את האטקה, אחריו את הארונה ועכשיו מדברים שם על דגם חדש, גדול יותר מקודמיו. על פי המסורת של סיאט גם דגם זה יקבל שם של עיר בספרד, ככל הנראה טרקו (Tarraco), שהוא שמה העתיק של העיר טרגונה השוכנת דרומית לברצלונה.

הטרקו יחלוק פלטפורמה עם הסקודה קודיאק, מה שמצביע על אופציה לשבעה מקומות ישיבה. הוא יקבל מגוון מנועים מהמבחר של קונצרן פולקסוואגן, כשדגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית בלבד ועם תיבת הילוכים ידנית. בדגמים הבכירים יותר תהיה אופציה להנעה בכל הגלגלים עם תיבה כפולת-מצמדים. סביר להניח שנקבל גם גרסאות היברידיות ואולי גם כל-חשמליות. הייצור יתבצע בגרמניה והוא צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית.

רמז לדגם החדש של סיאט

רנגלר עם הרבה סוסים

מה עושים אלה שהיצע המנועים של הרנגלר החדש לא מספק אותם? נכון, שותלים מנוע אחר, גדול וחזק יותר. בשלב זה מייצרת חברתJEEP את הרנגלרJL עם שני מנועים: הפנטה-סטאר המוכר, V-6 בנפח 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס, ומנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.0 ליטר המספק 270 כ"ס. לקראת דגמי 2019, יצטרף לליין גם מנוע דיזל V-6 בנפח 3.0 ליטר, שיספק 260 כ"ס.

בסדנת Bruiser שבסיסה בפלורידה לא היו מרוצים מההספקים, והם הצליחו לשתול בתוך תא המנוע של הרנגלר מנוע LS3 V8 שנלקח משברולט קורבט, המספק 450 כ"ס. זה נראה צפוף מאוד, בלי הרבה מקום להכניס ידיים לצורך טיפולים, אבל העוצמה מחפה על הכל. לא פורסם מחיר של הסבה כזו, אבל הסדנה גם תמכור את המנוע כ"קיט" להרכבה עצמית. רק באמריקה.

צפוף. V8 ברנגלר החדש

גרסאות AMG למרצדס GLB החדשה

בעוד אנו ניזונים בשלב זה רק מתמונות ריגול של רכב הפנאי החדש של מרצדס, ה- GLB, בחברה כבר רצים קדימה ומתכננים שני דגמי קצה בסדרת AMG: הראשון ייקרא GLB35 ויקבל מנוע שיספק כ-340 כ"ס ובשני - GLB45 - ההספק יגיע ליותר מ-400 כ"ס. הגרסאות הרגילות, שיגיעו לשווקים לקראת 2020, יצוידו בסדרת מנועים חדשה, פרי שיתוף פעולה בין מרצדס לקבוצת ניסאן-רנו-מיצובישי.

ה- GLB, עם המראה הקופסתי, ייבנה במפעל החברה במקסיקו, והוא צפוי להגיע בשני אורכי מרכב, האחד עם חמישה מקומות ישיבה והשני עם שבעה. תחילת הייצור צפויה בשנת 2020.

ה-GLB בתמונת ריגול, עדיין מסווה