שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

התוספת שתופסת - פולקסווגן אמארוק Volkswagen VW AMAROK

פולקסווגן אמארוק חוזר לשוק הישראלי ונושא בשורה בחרטומו

ב־2013 הגיע ארצה פולקסווגן אמארוק — טנדר בינוני, כפול הנעה ו... אירופאי. הוא הציע תא נוסעים מרווח, מאובזר היטב ומעוצב היטב, גם את המנוע המתקדם והחזק ביותר בקטגוריה, אך לא ממש נחל הצלחה. יכול להיות שהסיבה לכך היא השמרנות היחסית של קהל הלקוחות או אולי העדר הילוך כוח, שהרתיע את חובבי השטח — כך או כך היבוא הופסק לפני כשנה.

חוזר עם V

ועכשיו האמארוק חוזר — ובמלוא העוצמה, אם תסלחו לי על משחק המילים. את מנוע ה־2.0 ליטר כפול המגדשים מחליף מנוע V6 (לראשונה בקטגוריה) בנפח 3.0 ליטר (הגדול ביותר בקטגוריה כיום) — וזה מפיק 224 כ"ס ו־56 קג"מ (הנתונים הטובים ביותר בקטגוריה, ובפער). בנוסף יש למנוע גם פונקציית אובר־בוסט שמעלה את ההספק ל־245 כ"ס ואת המומנט אל מעבר ל־60 קג"מ לזמן קצר לטובת עקיפות זריזות. כל אלו מאפשרים לאמארוק להגיע ל־100 קמ"ש ב־8 שניות (נתוני יצרן; יש מספר נתונים, מ־7.9 ש' עד 8.2 ש'). בקיצור — חזק.

ואיך כל זה עובד על הכביש והשביל? לא רע. לא רע בכלל. המנוע הבריון מייצר צליל שונה מאוד מטרטור הארבעה־צילינדרים הרגיל של הטנדרים בקטגוריה הזו, עם נהמה נעימה וחלקה יותר. אבל מה שבאמת מרשים הוא הביצועים. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים יעילה וזריזה, התאוצות המתקבלות פשוט מורחות חיוך על הפנים. וגם עמוס, וגם עם עגלה, וגם בעלייה —
אין בעיה להאיץ אותו במהירות תלת־ספרתית. ומה שמרשים הוא שכל הביצועים הללו לא מגיעים עם קנס כבד בתחנת הדלק. בכלל המבחן, עם רגל כבדה למדי על הגז, קיבלנו כתשעה ק"מ לכל ליטר. בנסיעה מנהלתית יותר ועמוסת פקקים קיבלנו 11.5 ק"מ לליטר. דומה למדי למקובל בקטגוריה.

אבל למרות שהמנוע תופס את עיקר תשומת הלב, הוא לא השיפור היחיד באמארוק המעודכן. תא הנוסעים עדיין עשוי חומרים נוקשים, אבל גם עדיין מציע את העיצוב הכי "פרייבטי" בקטגוריה, יחד עם מושב נוח ותנוחת נהיגה קלה לכיוון בזכות הגה שמתכוונן גם לעומק. החידוש העיקרי הוא מערכת מולטימדיה מקורית חדשה, הכוללת ממשקי שיקוף לטלפון ודיבורית יעילה. בקרת אקלים מפוצלת היא עניין חריג בקטגוריה, ובהחלט מתקבלת בשמחה.

ויש עוד שיפור משמעותי אחד, בתחום שהפריע לנו מאוד באמארוק הקודם — נוחות הנסיעה. אנחנו קיבלנו למבחן את הגרסה ה"קלה", עם עלה אחד פחות במתלה האחורי וכושר העמסה מופחת של 690 ק"ג (830 ק"ג בגרסה הרגילה — לעומת 960 ק"ג בדור הקודם). גרסה זו העניקה נוחות נסיעה טובה בהרבה ממה שזכרנו מהמפגש הקודם עם האמארוק, וטובה למדי בפני עצמה. המתלים מציעים ריסון טוב מאוד המאפשר לשמור על קצב מהיר בכביש ובשביל, יחד עם יכולת ספיגה מעל הממוצע, ששומרת את כליות הנהג שלמות. הוסיפו לכך בידוד רעשים משופר, וטוב מהמקובל בקטגוריה, וקיבלתם את אחד הטנדרים הבינוניים הנעימים ביותר בכביש.

ובשטח, לפחות כל זמן שמדובר בשבילים לא טכניים. בקטעים הטכניים באמת, עדיין מורגש חסרונו של הילוך כוח, וגם זוויות המרכב לא מצטיינות.

ורק בקשה קטנה

וכשכל זה מגיע במחיר נמוך מבעבר (250,000 שקלים, לעומת 264,000 שקלים), שכבר לא חורג מהמקובל בקטגוריה, נשאר לנו לבקש מפולקסווגן רק דבר אחד — ארגנו לאמארוק הגה נורמלי במקום העיגול חסר התחושה והדיוק שמחבר את ידי הנהג לגלגלים, ויהיה לנו טנדר־GTI!

קישורים למבחני דרכים וכתבות קודמים:
SUV חדש לפולקסוואגן על בסיס האמארוק?
מתיחת פנים לפולקסוואגן אמארוק צפויה בשנה הבאה
מבחן דרכים: פולקסווגן אמארוק - VW AMAROK

פוקלסווגן אמארוק 3.0 ל' דיזל, אוט', 4x4

מנוע>טורבו דיזל V6, קדמי, אורכי, 2967 סמ"ק

תזמון>24 שס', גל זיזים עילי כפול

הספק/סל"ד>224 כ"ס/4000

מומנט/סל"ד>56.1 קג"מ/2000-2250

תמסורת>אוט' 8 היל', הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל אחורית

קוטר סיבוב (בין מדרכות)>12.9 מ'

מתלים קדמיים>מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים>סרן חי, קפיצי עלים

בלמים ק'/א'>דיסקים מאווררים

מערכות עזר>מובילאיי

צמיגים ק'/א'>255/60-18

בסיס גלגלים>309.5 ס"מ

אxרxג>183.5x194.5x525.5 ס"מ

משקל>2230 ק"ג

מידות ארגז (אxרxג)>51x122x155.5 ס"מ

מיכל דלק>70 ל'

מהירות מרבית (יצרן)> - קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)>7.9 שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן)>9 ק"מ/ל'

דרגת זיהום>15

מחיר>248,000 שקלים

אחריות>36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP)>4 כוכבים (2010)

בטיחות מבוגרים>86%

בטיחות ילדים>64%

הולכי רגל>47%


וגם: רכב פנאי חדש לפולקסוואגן - T-Cross
פולקסוואגן מחשמלת- שני דגמים של רכבי פנאי עם הנעה כל-חשמלית צפויים להגיח מפסי הייצור