שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חמישי של טויוטה ראב4 ייחשף בקרוב

ההצגה הרשמית תעשה בתערוכת הרכב של ניו יורק לקראת סוף חודש זה. בשלב זה, פרסמה החברה תמונת טיזר בודדת ומעט מאוד פרטים

בהיסטוריה של רכבי הפנאי שמור לראב4 מקום של כבוד כקרוס-אובר הקומפקטי הראשון, מה שנקרא במחוזותינו ''ג'יפון'' (אך יש כאלה הטוענים שהכבוד צריך להינתן לאיגל של אמריקן מוטורס שייצורו החל ב-1979). בטויוטה לקחו כבסיס מכונית נוסעים, הקורולה, בנו עליה מרכב גבוה דמויי רכב שטח עם הנעה 4X4 פשוטה או לחלופין עם הנעה 2X4 בלבד. תגובת הקונים היתה נלהבת, והיצרניות האחרות מיהרו להעתיק את הקונספט ונוצר סיגמנט חדש של מכוניות.

הדור הראשון של הראב4 היה צנום ושרירי, עם יכולות שטח לא רעות בכלל. בדורות הבאים, והיו כבר שלושה כאלה, הוא השמין מעט, התעדן והדגש הושם בעיקר על יכולות הכביש על חשבון העבירות. הדור הקודם של הראב 4 הגיע לשווקים ב-2013 והיה מוצר מבוקש מאוד, במיוחד בארה"ב, אך בשנה-שנתיים האחרונות הוא התקשה לעמוד בתחרות מול דגמים מתקדמים יותר, דוגמת ההונדה CR-V והמאזדה CX-5.

זהו ה-FT-AC, דגם הקונספט שהצג לפני כשנה. האם כך יראה הראב 4 החדש?

עתה אנחנו עומדים לפני הגעתו של דור חמישי, שעומד להיות מוצג בתערוכת הרכב של ניו יורק בסוף חודש זה. הדגם החדש ייבנה על פלטפורמת ה-TGNA של טויוטה, המשמשת את הדורות הנוכחים של הקארמי, הפריוס וה-C-HR. מבחינה עיצובית, יש ציפייה שנראה השפעות מה-FT-AC, דגם קונספט שהוצג בתערוכת לוס אנג'לס 2017, עם חרטום מסיבי מאוד, קווים זוויתיים דוגמת ה- C-HR ובתי גלגלים תפוחים עם חישוקים בקוטר 20 אינץ'.

לעת עתה שחררה טויוטה תמונת טיזר בודדת של הדגם החדש, אך ללא נתונים טכניים כלשהם. אבל גם בלי להיות נביאים גדולים נוכל להגיד לכם שנמצא שם בין היתר מערכת הנעה היברידית לצד מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל יעילים וקטני נפח. לאחר החשיפה, נוכל לבדוק האם צדקנו...

תמונת הטיזר ששיחררה טויוטה של הראב4 החדש