שטח 4X4 > כתבות > חדשות

געגועים ל-JEEP של פעם

מכל דגמי הקונספט שהכינה חטיבת JEEP למפגש האיסטר במואב, ארה"ב, מצא חן בעינינו דווקא הישיש שבחבורה: ואגוניר משנת 1965 שעבר מקצה שיפוצים ושיפורים נרחב

בכל שנה, מגיעה חטיבת JEEP למפגש האיסטר במואב (Easter Jeep Safari) עם "ערימה" של דגמי קונספט, חלקם מעניינים יותר וחלקם פחות, רובם מתבססים על מכללים של הרנגלר והרוביקון בשינויים כאלה ואחרים. דגמים יפים, נוצצים, בעלי יכולות – אבל במרבית המקרים הם לא פוגעים היכן שצריך – בלב. לפחות לא אצלי. ומה כן פוגע? ג'יפ הואגוניר משנת 1965 שעבר מקצה שיפוצים ושיפורים מקיף.

צוות המעצבים של JEEP, בראשות מארק אלן, איתר את הואגוניר, רכש אותו וניגש לעבודה: רכבת הכוח שודרגה ליחידה שנלקחה מטנדר ראם, עם מנוע HEMI בנפח 5.7 ליטר, V8 כמובן, ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים. נשתל הגה כוח של רנגלר JK, ומערכת קפיצי העלים הוחלפה בקויל-אוברים שתומכים בסרני דנה 44 עם נעילות רוחביות.

מבחינה חיצונית, נשמר המראה הקופסתי של הואגוניר, אבל בסיס הגלגלים הוארך בכ-13 ס"מ והכנפיים טופלו כדי לקלוט צמיגים בקוטר 33 אינץ' על חישוקי 17 אינץ'. שינוי נוסף שנעשה הוא החלפת הגריל המרובע המקורי בגריל רחב שנמתח לאורך כל החזית. מבחוץ ומבפנים נצבע הרכב בירוק-מנטה עם מושבים בצבע אדום-דם.

בעיני, כלי כזה, עם זהות כל כך מובהקת, עדיף על כל רכב מודרני. ועם מכלולים כאלה וברמת שיפוץ כזו – רק תביאו אחד...

כך נראה הרכב במקור

וכך הוא נראה מפנים לאחר השיפוץ

ואלה חלק מדגמי הקונספט מבוססי הרנגלר שיגיעו לאיסטר