כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

טיול מזראטי - פרארי בשפלת יהודה והרי ירושלים

במזג אוויר מושלם של תחילת האביב יצאנו לטיול כבישים ספורטיביים במכוניות איטלקיות מבית מזראטי ושתיים בכירות מבית פרארי, לטיול ספורטיבי מהיר בכבישים של שפלת יהודה והרי ירושלים עד ליקב קסטל

קצת על מזראטי

מזראטי היא יצרנית מכוניות איטלקית המתמחה בייצור מכוניות יוקרה. החברה נוסדה ב-1 בדצמבר 1914 בבולוניה שבאיטליה. משרדי החברה ממוקמים כיום במודנה. מזראטי היא חברה-בת של ענקית הרכב האיטלקית פיאט מאז שנת 1993. סמל החברה מורכב מקלשון.

האחים מזראטי, אלפיירי, בינדו, קארלו, אטורה וארנסטו, היו כולם מעורבים בתעשיית הרכב מתחילת המאה ה-20. שלושה מהאחים: אלפיירי, בינדו וארנסטו בנו ב-1923 מכוניות גראנד פרי 2 ליטר לחברת מכוניות המירוצים האיטלקית שפעלה דאז, דיאטו. ב-1926, דיאטו הודיעה שהיא מפסיקה לייצר מכוניות מרוץ. הפסקת ייצור מכוניות המירוץ של דיאטו הובילה לייצור מכונית המזראטי הראשונה, וכמובן להיווסדותו של המותג מזראטי. אחת המכוניות הראשונות שיוצרו על ידי מזראטי זכתה בשנת 1926 במרוץ טארגה פלוריו, מרוץ מכוניות מפורסם באותה תקופה שנערך בהרי סיציליה ליד פאלרמו. לאחר ההצלחה במירוצים האלו, חברת מזראטי התחילה לייצר מכוניות מרוץ עם 4, 6, 8 ו-16 צילינדרים.

סמל הקלשון של חברת מזראטי מושפע ממזרקת נפטון שבפיאצה מג'ורה בבולוניה. ב-1920 אחד מהאחים מזראטי, מריו (שהיה גם אמן), השתמש בסמל הזה ללוגו של החברה לאחר ששמע לעצתו של חבר המשפחה מרקיס דייגו דה סטרליך. מאוחר יותר סיפרו מקימי החברה כי הסמל התאים במיוחד לחברה שלהם מכיוון שנפטון מסמל כוח ומרץ, בדיוק כמו מכוניות מזראטי, לדבריהם. בנוסף לזאת, מקימי החברה רצו לבחור בסמל שמייצג את העיר ממנה באו, ולכן בחרו במזרקה המפורסמת שנמצאת בעיר הולדתם.

האח הבכור אלפיירי מזראטי מת ב-1932, אך שלושת האחים האחרים (בינדו, ארנסטו ואטורה) המשיכו את מורשתו וייצרו מכוניות שזכו במירוצים ובתהילה.

קצת על פרארי

''סקודריה פרארי'' הוקמה לפני כ-70 שנים על מנת לתמוך בקבוצת המרוצים של אלפא רומיאו (מבית פיאט) ועם השנים הפכה ליצרן אקזוטי עצמאי של רכבי מרוץ המשתתפים במרוצי הפורמולה 1 לצד רכבי על לכביש הציבורי, הקרובים ביותר לרכבי המרוצים.
הסמל והמותג הרשמי של פרארי הוא סוס שחור על רקע צהוב בשילוב צבעי הדגל האיטלקי והאותיות S ו-F המציינות את הקיצור עבור ''סקודריה פרארי''.
מפעל ומשרדי פרארי ממוקמים בצפון איטליה בעיר מראנלו ולצידם המוזיאון המרשים של פרארי ומסלול המרוצים הצמוד.



בכבישים המפותלים של השפלה ושל הרי ירושלים אפשר ליהנות מהאיכות, מהסאונד ומההנאה המיוחדת שמספקים כלי הרכב מתוצרת איטליה


















סיירנו ביקב הבוטיק המשפחתי של קסטל וטעמנו (בקטנה) מהיינות המיוחדים

באולם הייצור הכשר והמיוחד (כל הדודים והמכונות מיובאות מאיטליה) של יקב קסטל


מרתף היינות המיוחד של יקב קסטל

תודה רבה לכל המשתתפים ולאנשי בנק UBS על יום הנהיגה המהנה