כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

ראלי הולילנד 1000 מודל 2018

ראלי הולילנד 1000 השני התקיים בחודש מרץ 2018 והשתתפו בו כלי רכב מיוחדים החל ממודל 1921... ובשווי כולל של 100 מיליון דולר!
סיכום ותמונות של מסע מוטורי בן 1,600 ק"מ בארץ הקודש למכוניות אספנות נדירות ומיוחדות מ-12 מדינות בעולם, לנו היה העונג לכתוב את סיפור הדריך ולהדריך את השיירה במהלך המסע.
הדריך: עופר אוגש

HOLYLAND 1000 הסרטון המסכם של עזרא רפאל והצוות

ראלי הולילנד 1000 THE HOLY LAND

כ-160 משתתפים מהעולם וגם כמה מהארץ, 77 מכוניות מ-12 מדינות, צוות הפקה גדול מנוהל באופן קפדני ע"י יעל ושרית מזוהר הפקות, אנשי אבטחה - דרור ואושרת שגם עזרו ודאגו לשחרור כלי הרכב במכס, גיא וברוך ועוד מכונאים ממוסך אוטואיטליה ועזרא דושי הגרריסט, שישה אופנוענים מלווים בהנהגתו של אורי הראל, רונן וגדי הצלמים וצוות צילום וידיאו ברשתו של עזרא רפאל, עיתונאים רבים, שוטרים ממשטרת התנועה ובראש שני יזמים - אנשים מיוחדים, השונים אחד מהשני אך יחד משלימים, אלעד שרגא ועמיר אלמגור, שבזכותם יצא האירוע לדרך.

כחצי שנה קודם לאירוע התחלנו בתכנון צירי הנסיעה בארץ - כשהמטרה לעבור בכבישים המבודדים והיפים במדינת ישראל. לאחר אישור הצירים ומקומות הלינה נבנה ספר דרך מפורט - בדומה למרוצי ראלי בכול העולם, הודפס ונכרך בשני כרכים. המשתתפים, שהגיעו לרוב בזוגות של נהג ולצידו נווט, נדרשו לנסוע ע"פ הסימנים של ספר הדרך, מבלי שידעו מהו היעד הבא. מדידת מרחק, כיוון והתאמה לציורים שבסיפור דרך חייבו את הנווטים להקפיד ולשמור על ריכוז גבוה לאורך מאות קילומטירם ביום. לעזרת הנווטים נותבה הדרך בשלטים קטנים באמצעות חגי ואיילון - שני אנשי הפקה שעבדו מידי לילה. האופנוענים ומשטרת התנועה עזרו וכיוונו לאורך הדרך וכמובן דלקו אחרי כלי רכב אובדים והחזירו אותם למסלול הראלי.

חברת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו, הזניקה את המסע מתל אביב כשבראשו רכבי אלפא שייצורו מלפני מלחמת העולם השנייה. האלפא העתיקה והיקרה ביותר שהשתתפה במסע היא 'אלפא רומיאו 'GS TOURING משנת 1933 ומחירה מוערך בכ-2.4 מיליון דולר. אורי להב מנכ"ל סמל"ת, אמר: "אנו נרגשים לארח בישראל את מסע 2018 Holy Land, אלפא רומיאו הוא מותג שמזוהה עם מורשת מרשימה, ניצחונות והישגים מכובדים כבר 107 שנים, החיבור למסע היה לנו טבעי והתחבר לשינוי שעובר מותג אלפא רומיאו השנה שמתבטא בהיצע הדגמים החדשים והחזרה לפורמולה 1. אנו גאים להיות חלק חשוב מאירוע היסטורי, ציוני ומרגש מסוג זה, אירוע אשר מחבר בין אנשים שונים מכל העולם ומביא אותם למדינה שהמורשת הינה חלק בלתי נפרד ממנה, בדיוק כמו מותג אלפא רומיאו"

דף הפתיחה של ספר הדרך - הולילנד 1000

מסלול המסע: ראלי הולילנד THE HOLY LAND 2018

6 ימי נהיגה עמוסים שהתחילו והסתיימו בתל אביב.
היום הראשון באורך 284 ק"מ נסע לאורך הטיילת של תל אביב עד ליפו, המשיך דרומה לכיוון אשקלון עד לטקס תרומת מילגות לימודים מרשים במכללת ספיר שבשדרות, המשיך למסלול המרוצים החדש בשדה תימן שליד באר שבע והייתה לנו הזכות והכבוד להיות הראשונים שמקיימים אירוע נהיגה על המסלול, דרך הכבישים של הנגב המערבי הגענו לצאלים ודרך כביש 40 עד למצפה רמון.
היום השני באורך 324 ק"מ יצא דרומה ממצפה רמון ודרך כביש 12 נכנס להרי אילת, מתצפית הגבולות ישראל - מצרים - ירדן, ירד לתוך העיר אילת. לאחר ביקור בתמנע המשכנו צפונה על כביש 90 וחזרה על כביש 40 בטיפוס למצפה רמון.
היום השלישי באורך 265 ק"מ יצא צפונה ממצפה רמון, חצה את ירוחם ואת המכתש הגדול ונסע לטקס מרגש בפנימית נרדים שבערד. ירדנו מערד למקום הנמוך בעולם ולאורך כביש 90 וים המלח נסעו צפונה . עת ערב, כשעדיין חם מאוד ולמכוניות וגם למשתתפים היה לא קל, טיפסנו לירושלים וחצינו את העיר עד למלון בקרב העיר העתיקה.

דף האמצע (הכניסה לירושלים) של ספר הדרך - הולילנד 1000

דף האמצע של ספר הדרך - הולילנד 1000

היום הרביעי באורך 285 ק"מ נסע בבוקר לסיור מיוחד בתוך חומות העיר העתיקה של ירושלים - דרך שער יפו נסענו לרובע הארמני, לרובע היהודי ועד לכניסה לכותל בשער האשפות. דרך הר הרצל ירדנו את הרי ירושלים לשפלה ומשם לחניון הנתיב המהיר לאירוע מרשים שנערך יחד עם מועדון החמש ומועדון האלפות (רומיאו) בניהולו של נחום קדמיאל - יו"ר מועדון החמש, שגם ליווה את השיירה לאורך כל המסע. מהאירוע בנתיב המהיר המשכנו צפונה לגלבוע, חצינו את הגליל התחתון המזרחי וירדנו עד לכנרת.
היום החמישי באורך 263 ק"מ התמקד ברמת הגולן. בבוקר במזג אוויר סגרירי טיפסנו לחרמון, חצינו את כל רמת הגולן דרומה, בירידות ממבוא חמה עד לחמת גדר, נסענו לאורך הכנרת וטיפסנו שוב למרכז רמת הגולן לטקס הסיום של הראלי שנערך ביקב שאטו גולן. לעת ערב ירדנו חזרה לישון לצד הכנרת.
היום השישי באורך 262 ק"מ יצאנו צפונה מהכנרת, עלינו בשיפולי רמת הגולן, חצינו את עמק החולה וטיפסנו לגבול הצפון עם קטעי נהיגה לאורך כביש הצפון הישן. משלומי ירדנו לכביש החוף וחצינו את נהריה ועכו. טיפסנו לכרמל וחצינו את ההר עד לכביש החוף עד קיסריה. ולסיום המסלול הארוך נסעו כל המשתתפים עד לנמל תל אביב, שם הטעינו את כלי הרכב המיוחדים חזרה למכולות - סוף הראלי!

סך הכול 1,683 ק"מ בשישה ימי נהיגה

דף הסיום (כמעט) של ספר הדרך - הולילנד 1000

במכללת ספיר שליד שדרות:

יעל זוהר - מפיקת הראלי מסכמת באתר סלונה:

" קבוצת הווטסאפ של צוות ההפקה המורחב שפתחתי ימים ספורים קודם לכן שהייתה שקטה ודוממת, רועשת עכשיו כיאה למי שמנהלים אופרציה מורכבת של לא פחות מ 220 איש שנעים עם שיירה של כ 90 כלי רכב מנקודה לנקודה. 75 מכוניות בשיירה הזו יוצרו לפני שנת 1965 וכיאה לגילן המופלג, הן זקוקות מדי פעם לעזרה. מרבית המשתתפים אינם ישראלים והם מנווטים את דרכם עם ספרי דרך בדיוק כפי שעשו את זה פעם, לפני עידן הוויז. ולא אין להם שום רצון לקצר ולהכניס משהו לוויז. הם באו לגמוע אלפי קילומטרים של הארץ המופלאה שלנו דרך סיפור דרך שנכתב במיוחד עבורם במשך לא פחות משנה של עבודה. "
קישור לבלוג המלא של יעל זוהר באתר סלונה

נותנים בגז וחונכים את מסלול המרוצים שדה תימן - באר שבע:

מהעיתונות:

יצא לדרך: מסע מכוניות קלאסיות בשווי 100 מיליון דולר
"77 מכוניות ישנות במצב מושלם מ-12 מדינות שונות ותעודת זהות שהונפקה לפני 40 ויותר, עם ערך כולל שעומד על כ-100 מיליון דולר..." ניר בן זקן, Ynet

מאה מיליון דולר מתגלגלים בערבה

"מסע הולילנד איחד פעם נוספת בעלי מכוניות עתיקות, חלקן אקזוטיות וכולן יקרות להחריד. שבעים ושבע מהן חצו את ישראל לאורכה ורוחבה במשך כשבוע כמעט ללא תקלות, ומבטיחים כמובן לחזור שוב" ניר בן זקן, Ynet

ראלי הולילנד חוזר לישראל, עם יצירות אמנות מופלאות
"העיניים רואות, אבל המוח אינו מסוגל להכיל כל היופי הזה - שמונים מכוניות מדהימות שבאו להקיף את ישראל, בשישה ימים לוהטים. היה זה מפגן אדיר של תרבות מוטורית במיטבה, הלוואי שמשהו ייקלט ויישאר כאן אצלנו!" רמי גלבוע, וואלה!

הולילנד מהדורת 2018
"מסע מכוניות קלאסיות בין לאומי הנמשך לאורך 1000 מייל (1610 ק"מ) ושישה ימים (חמישה ימים לפני שלוש שנים), שיסתיים ב-25.3 בקיסריה. באירוע ישתתפו 77 מכוניות קלסיות שתאריכי הלידה שלהן מתחילים בשנות העשרים ומגיעים עד לשנות ה-70..." אלי שאולי, אוטו

כתבה של דני קושמרו, חדשות ערוץ 2

מירוץ הולילנד 2018 הוזנק
"בין המכוניות הקלאסיות נמנות 8 מכוניות נדירות מהאוסף של אלפא רומיאו, ביניהן האלפא העתיקה בעולם, מדגם GS TOURING משנת 1933 ששוויה מוערך בכ- 2.4 מליון דולר..." אלדר מנורי, Gear

מסע הולילנד 2018 יצא לדרך
"קבוצת אספנים מחו"ל תערוך במהלך השבוע את מסע ה-HOLY LAND 2018, 1,600 ק"מ סובב ישראל במכוניות קלאסיות בנות 50 שנה ויותר. שלוש שנים עברו מאז מסע נדיר ומיוחד זה, אשר הגיע לארץ הקודש לראשונה בשנת 2015..." אורן פרנקל, גלגלים

מסע הולילנד 2018 יצא לדרך עם 77 מכוניות אספנות מ-12 מדינות
"יבואנית אלפא רומיאו שסייעה להקמת המסע בארץ, דאגה להבאתם של מגוון דגמי אלפא רומיאו נדירים לארץ לצורך ההשתתפות באירוע, בליווי נציגים של חברת אלפא רומיאו העולמית. בין המכוניות שמשתתפות באירוע, תמצאו לא פחות מ-8 מכוניות אלפא רומיאו נדירות..." ששי כהן, Wheel

100 מליון דולר בייבי: מסע הולילנד 2018 יצא לדרך
"בעקבות ההצלחה של המסע הראשון, שנערך לפני כשלוש שנים בהשתתפות כמחצית ממספר המשתתפים השנה, נפתחה לפני חודשים אחדים הרשמה למסע הנוכחי, אולם ככל הידוע הוא הוגבל באופן שלכל הפחות כמה עשרות מתעניינים נוספים נותרו ב'רשימת המתנה' ולא זכו להצטרף אליו השנה..." גיל מלמד, The car

מכונית מרוץ של מזראטי 1954

תמונות של גדי סיירה מהיום הרביעי של ראלי הולילנד 1000:

תמונות של גדי סיירה מהיום החמישי של ראלי הולילנד 1000:

תמונות של גדי סיירה מהיום השישי של ראלי הולילנד 1000:

תודה מיוחדת לששת האופנוענים שעזרו לנתב את התנועה, סייעו למי שטעה, דאגו לפתרון כל בעיה וגרמו לכך כי השיירה לא תפסיק להתקדם בבטחה

תודה ענקית לג'וי בירן, למולי גולן, לעופר טל, לרמי עמוסי מקארדו, לגידי פרדר האחד והיחיד שגם הרכיב במיומנות מאלפת את הצלם המוטורי של הראלי (רונן טופלברג) ולאורי הראל שהנהיג את כולם וגם נסע ובדק יחד עם גידי את ספרי הדרך בטרם יצאנו לדרך.

תודה מיוחדת לששת האופנוענים שעזרו לנתב את התנועה, לעזור למי שטעה ולגרום לשיירה לא להפסיק להתקדם בבטחה

ועוד תודה לצלם רונן טופלברג על התמונות הייחודיות שהושגו תוך כדי תנועה על האופנוע