שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול אמצע השבוע בעבירות קשה לרמת הגולן

טיול ראשון של אמצע השבוע במתכונת חדשה, המיועד רק לכלי רכב עם הילוך כוח. והפעם טיילנו ברמת הגולן, במסלול מאתגר ומהנה
צילומים: יגאל אדרי, מיכה קראוס, שמוליק להב
הדריך: עופר אדר

את טיולי אמצע השבוע התחלתי להוביל לפני כ-7-8 שנים, כשהם מתקיימים תמיד בימי שני (לינק לכתבה על חוויית טיול שכזה). בקבוצת המטיילים הקבועה יש מגוון גדול של כלי רכב, החל מג'יפונים דוגמת סובארו XV ומאזדה CX5 וכלה בלנד קרוזרים משודרגים ורוביקונים של ג'יפ. מטבע הדברים, דרגת הקושי של המסלולים נקבעה לפי כלי הרכב עם היכולות הפחותות ביותר, ובעלי הכלים המשופרים החלו לבקש מסלולים מאתגרים יותר.

כמענה לכך, התחלתי החודש להוציא טיולי ג'יפים באמצע השבוע ברמות עבירות קשות יותר, המיועדים רק לכלי רכב עם הילוך כוח. הטיולים יתקיימו בימי רביעי, במסלולים שונים שיתפרסו על כל הארץ.

בטיול הראשון במתכונת הזו יצאנו למסלול מאתגר בשיפולי רמת הגולן, שהיה קשה יותר מכפי שהיה זכור לי מטיולים קודמים, ככל הנראה בעקבות זרימות החורף בתוואי המסלול. טיפסנו מהכנרת לבני יהודה הישנה, המשכנו למצפה אופיר ומשם ירדנו לערוץ נחל סמך. לאחר עצירה קצרה כדי לאפשר לילדים להשתעשע קצת בגבים חצינו את הנחל, והתחלנו את העלייה המסולעת לכיוון אום אל קנאטיר. כאן נדרשנו לנהיגה איטית ומדויקת, כדי שלא להיתקע בחריצים או לשפשף את הגחון בסלעים הבולטים.

באום אל קנאטיר יצאנו לסיור באתר, שעבר לאחרונה שדרוג רציני, כנראה לקראת הפיכתו לאתר בתשלום. הבריכות שתחת הקשתות נוקו, תעלות המים נחפרו, נסללו שבילים חדשים, סביבת בית הכנסת נוקתה גם היא ובכניסה לאתר, בראש המדרגות, הוקם מרכז מבקרים גדול.

מכאן ירדנו בדרך המובלדרת אל גשר ההטיה הסורי, שהיה גדוש בקבוצות גדולות של בני נוער מסניפים שונים של תנועת הצופים, שיצאו למסע השנתי שלהם. קפה אחרון לסיום הכנו ליד הבריכה בעין דיר אל עזיז, עם מראה השקיעה המרהיבה מעל הכנרת.

תודה לכל המשתתפים ולהתראות בטיולים הבאים.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

שמואל להב

02 באפריל 2018 ב 21:46

עופר, התענגתי בטיול בהדרכתך. מצפה לבא בתור.
שמוליק להב