שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

טיול סובארו דרייב - יומיים מהנגב לערבה פסח 2018

הגבעות המשוננות והקירות העוצמתיים של בקעת צין, הצהוב המסנוור והשקט החודר בשילוב עצירות התרעננות בבריכות מים טבעיות באמצע המדבר הנם שילוב מנצח לטיול ג'יפים.
אין כמו חג הפסח, חג החירות בשביל לרדת דרומה, למדבר, להתחבר לטבע, לשקט ולנסות להבין למה לקח לנו 40 שנה להגיע ממצרים לישראל....
הדריכו וצילמו קובי בצלאל ועדי צפתי ותמונות נוספות מהמשתתפים בטיול

ביום רביעי ה-4/4/18 בעיצומו של חג הפסח נפגשנו עם 14 משפחות בחניון הרועה שליד שדה בוקר בשביל להיכנס למדבר ליומיים ולהנות מהמדבר ומיכולות הרכבים.

חורשת הרועה

בהגיעם של המשתתפים לחורשת הרועה קיבלנו את פניהם עם תה צמחים אמיתי (עשבים – בלי תיון), ומתנה לכל אוטו מחברת סובארו. מועדון הלקוחות של סובארו דרייב מפנק את המשתתפים במתנות (חוץ מהטיול) והפעם קיבל כל רכב צידנית עם פינוקים לדרך. צידנית גדולה ומפנקת אשר כל משתתף אחרי שהתרגש מהמחווה מיד שאל – איפה אני שם את זה... כל הרכבים היו עמוסים לעייפה עם ציוד ליומיים במדבר.

המתנות מסובארו

אך אל חשש, אף אחד לא ויתר על המתנה. לאחר שכולם הגיעו העברנו תדריך לקראת הטיול, תדריך בטיחות ודגשים לנסיעה ונהיגה בשטח, התחלקנו לשתי קבוצות, קבוצה ראשונה בהדרכתו והובלתו של עדי צפתי, וקבוצה שניה בהדרכתו והובלתו של קובי בצלאל, חילקנו מכשירי קשר, קבענו תדרים ו... יצאנו לדרך.

התחנה הראשונה היתה נחל חצץ ועצירה בבור חצץ. לאחר הליכה קצרה נכנסו כולם לתוך בור מים נבאטי בן 2000 שנה שנשמר בצורה מצויינת. לאחר הסברים על האזור, והבור ועוד כמה הסברים ודגשים מקצועיים לנהיגת שטח חזרנו לרכבים והמשכנו בנסיעה.

לאחר נסיעה עם כמה מעלות וחריצים אשר הראו לנו את הרכבים עוברים הכל ללא בעיות הגענו להר צרור.

חנינו בצורה מסודרת ועברנו על אוכף צר ויפהפה, עלינו ברגל להר הכתום והמדהים הזה. שם תצפתנו על בקעת צין הקסומה ונחל צין המרתק, בסיום ההסברים חזרנו בחזרה לרכבים להמשך הרפתקאות במדבר.

לאחר ירידה במעלה צין הגיע הזמן לצנן מעט את הגוף, ולכן הפנינו חרטומנו לכיון עין עקב. מעיין טבעי קטן וקפוא אשר אין טוב ממנו לצינון בימים החמים האלה של תחילת הקיץ.

לאחר שחלק רחצו וחלק רק שטפו פנים המשכנו ועצרנו לארוחת צהריים בצל המצוק ממש מעל בריכת עין אום תינה. אין כמו מנוחה בצל עם בריזה נעימה במדבר בצהרי היום.

משם המשכנו צפונה לכיוון חניון הלילה, לא לפני שעצרנו להתרשם משדה הבולבוסים המפואר מתחת להר צין.

את חניון הלילה בנינו בצורת עיגול גדול בו השתתפו שתי הקבוצות, הרכבים היון בחוץ וכל האוהלים בפנים – כמו בימי הכרכרות במערב הפרוע.

זמן הערב הנו זמן מצויין שכל משתתף יפליא בבישוליו למשפחתו. הילדים הדליקו מדורה ושיחקו והאווירה היתה מצויינת, אפילו הרוח שלא נחה לרגע לא הפריעה להנות מהשקט המדברי המהפנט.

את היום השני התחלנו בעצירת ריקון זבל במפעלי צין והמשכנו בנסיעה מהירה בשבילי משאיות הענק של המפעלים. אחרי שעצרנו לרגע בחווה לגידול קרוקודילים המשכנו לנחל אמציהו- נחל מדהים ביופיו ותחום לכל אורכו בין צוקי חוואר הלשון, המתנשאים לגובה של 50 מ'. בחלקו העילי גדלים כמה עצי שיטה ושיזף, ולכל אורכו מלווים אותו עצי אשל.
הנסיעה בנחל מהנה ביותר, הנחל כולו עם אבנים קטנות אשר מאתגרות לתת בגז ולהנות מנסיעה מהירה בנחל... הדבר היחיד הבעייתי הוא האבק הרב שעולה מהרכבים ומפריע מעט להתקדם.

לאחר הנחל עצרנו על הסכר של נחל ערבה בקצה הישוב נאות הכיכר, דיברנו על הנחל, על ירדן, על מוקשים ועל הסכמי שלום... היה מעניין.... אבל זה גרם לחברים להתחמם מה ששכנע אותנו לעצור בצרכניה של נאות הכיכר ולהתפנק בקרטיבים.

בתחנה הבאה עצרנו לתצפית על מפעלי ים המלח, ראינו את בריכות האידוי ודיברנו על אופן ייצור האשלג, ולאחר מכן נכנסנו למישור אמיעז ולנחל פרצים תחתון. נחל פרצים וערוציו מתחתרים לכל אורכם בתוך סלעי חוואר הלשון. המים שהתחתרו בסלע הרך חשפו קירות "מצוירים" פסים דקים ישרים ומסולסלים של סלעי משקע מעונות השנה המחזוריות שחלקן עברו קימוט גאולוגי. נקיק הנחל מגיע לעומק של כ-50 מטר ורוחבו מטרים אחדים.

בסיום הנחל מצאנו עץ גדול לטובת מנוחת הצהריים והשבעת התאבון. יש משהו במדבר שעושה תמיד חשק לאכול...

אחרי ארוחת הצהריים חלק המשיכו לדרכם לארוחת החג וחלק המשיכו לים המלח או לנחל בוקק. נחל בוקק הוא נחל קטן יחסית לנחלי מדבר יהודה אך הוא זורם כל השנה עם מים מתוקים הנשפכים לים המלח ומהווים אטרקציה ומקום מצויין לסיים בו את הטיול.

למרות שכל המשפחות שהצטרפו לטיול מכירות את רכבם (סובארו) הם מאוד נהנו לראות איך ביומיים הסובארו שלהם לקח אותם משדה בוקר ועד ים המלח, מבלי להתאמץ, מבלי להיתקע, מבלי לעשות בעיות ועם יכולות שטח מצויינות אשר השאירו למשפחות את הזמן רק ליהנות מהטבע, הנוף, השקט והסובארו....

מזג האוויר היה מצויין (לא חם מידי), האנשים מושלמים ומסלול מעניין עם נופים עוצרי נשימה – מכלול דברים שיצרו חווית טיול מעולה בקרב כלל המשתתפים.